Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się
Test Peugeot Speedfight 3: Budzi Emocje

Test Peugeot Speedfight 3: Budzi Emocje

Kategoria: Skutery Testy

Dodano 01 maja 2012

Peugeot od zawsze miał wizerunek producenta skuterów z wyższej półki. W tym skuterów sportowych, które zawsze budziły największe emocje. A jak sprawy się mają w przypadku SpeedFighta najnowszej generacji?

Na pierwszy rzut oka widać sportowe zacięcie. Ale nie przesadzone. Nie ma tutaj wiejskich akcentów i tandety. W końcu standard w tym przypadku dyktuje cena, ale o niej później. Teraz skupmy się na przednich światłach, bo to one decydują w dużej mierze o wyglądzie. Oczy nowego speeda są teraz jeszcze bardziej agresywne, ostro cięte. W środku klosza jest mała zmyłka. Wgłębienia z daleka wyglądają jak ledy. Jednak ich tutaj nie ma. Świecą tylko w kierunkowskazach, z przodu i z tyłu.

Jak to w sportowcach bywa nie znajdziemy płaskiej podłogi. Przekrok podkreśla sportowe ambicje. Z wyścigowych akcentów mamy tutaj jeszcze wloty powietrza. Wloty niestety nie do chłodnicy, bo jej w tej wersji nie ma. Nasz Speed jest chłodzony wyłącznie powietrzem, szkoda, wielka szkoda.

Zobacz je dokładnie w naszym teście wideo:

Nim wystartujemy w miasto spójrzmy jeszcze na tył. Tutaj się dzieje. Tylny klosz i ostre linie to jest to. W oczy rzuca się tez wydech. Rasowy. Jeszcze zapomnielibyśmy o felgach. Wyglądają rewelacyjnie.

Dla każdego ważny jest też design deski rozdzielczej. Zegary to duży plus Peugeota. Elektronika połączona z analogowym obrotomierzem. Spodoba się Wam też “czekowanie” zegarów po przekręceniu kluczyka.

Zapłon jest, silnik zaczął już gadać. Tak, to dwusuwowa jednostka. Oczywiście o pojemności 50 ccm. Nic innego sobie tutaj nie wyobrażamy.
Ruszamy w miasto. Centrum to pestka. Speedfight jest zwrotny i doskonale trzyma się drogi, zwłaszcza w zakrętach. Środek ciężkości jest nisko. Skuter dobrze wyważony. Słowem – trakcja na piątkę z plusem. Zawieszenie jest optymalne. Nie za miękkie, nie za twarde. Dobrze się ma i na gładkim asfalcie i na wyboistej drodze. Szkoda, że z tyłu mamy tylko jeden amor. Ach te oszczędności…

Peugeot Speedfight 3 posiada silnik 2T 50 ccm.

Peugeot Speedfight 3 posiada silnik 2T 50 ccm.

Silnik też daje radę. Rozpędza Speedfighta w tempie ekspresowym do 70 km/h. Czasami mamy wrażenie, że łapie zadyszkę w dłuższej trasie. Może to przez brak chłodzenia cieczą? Jakoś nie możemy tego zdzierżyć. Jeśli chcielibyście koniecznie mieć chłodnice w tym skuterze to musicie sięgnąć głębiej do kieszeni…

Nasz model Speedfighta to wydatek mniej więcej 8-9 000 pln. Za taką kasę możemy stać się właścicielami skutera z lwem na przodzie. Teraz pewnie skoczyło ciśnienie krytykom nowej polityki marki Peugeot. Firma od jakiegoś czasu zleca produkcje swoich maszyn w Chinach. Nie będziemy Was czarować – to miejscami  widać. Na przykład jego lusterka można spotkać u wschodniej konkurencji. Tak samo jest z przełącznikami na kierownicy. Jednak musicie pamiętać, że ten skuter został zaprojektowany przez Europejczyków, którzy też czuwali na taśmie montażowej. Podejrzewamy, że ta strategia ma jedno na celu – obniżyć cenę zakupu skutera i sprawić, aby był bardziej konkurencyjny na starym kontynencie.

Wypowiedz się...

Czy Peugeot Speedfight 3 jest lepszy od poprzednika?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Tak czy siak kontrast pomiędzy Peugeotem, a chińskimi skuterami jest wyraźnie zauważalny. Materiały są o wiele lepsze, tak samo jak design. Dlatego wielu trzecia generacja Speeda podoba się bardziej od poprzedniej.

Testowy Peugeot służył nam przez 1000 km. Przez ten czas nie miał lekko, przekonał nas do siebie, udowodnił, że wart jest tych pieniędzy, wart jest tych emocji jakie wywołuje podczas pokonywania każdego kilometra. Aż trochę żal się rozstawać…

Zobacz więcej zdjęć:

Czytaj więcej o: ,

- napisał 509 publikacji w Jednoślad.pl.

10 od lat po Warszawie na dwóch kołkach. Piórem od lat po kartce. Przemysław Borkowski jest absolwentem dziennikarstwa na UW. Od najmłodszych lat pasjonuje się motoryzacją, zwłaszcza jednośladami. W swojej pracy łączy umiejętności zdobyte przez lata doświadczenia w prasie wraz ze swoją pasją. | Redakcja | Google+

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: 7 opinii

  1. Rico96 pisze:

    Fajne ale mam pytanie o tym że “jak jest sportowy to nie ma płaskiej podłogi” chodzi o ten plastik co najeżdża czy o takie ^ coś na podłodze ???????????????????????????????????????????????????????????????????

    Bo ja mam KYMCO RS 4T który ponoć jest sportowy.

  2. madridista pisze:

    Widzę, testujący ma taki sam kask jak ja :)

  3. To, że to nie płaska podłoga, oznacza, że pomiędzy stopami jest taki podłużny plastik, co sprawia wrażenie sportowego skutera.

  4. Rico96 pisze:

    A dzięki po przyjrzeniu się dzisiaj swojemu KYMCO zrozumiałem ale dziekóweczka :)

  5. dzm pisze:

    “Tak czy siakc kontrast pomiędzy Peugeotem, a chińskimi skuterami jest wyraźnie zauważalny. Materiały są o wiele lepsze, tak samo jak desing”

    A ja się pytam, co to jest do ch. pana desing? DENSING?

  6. Youkuzi pisze:

    Moim zdaniem trójka wygląda jak przeciętny chińczyk jest bardzo podobna do rometa 717 drugiej generacji… Poprzednik nadal góruje ;)

  7. osama83 pisze:

    Heeee miałem model pierwszy jak i drugi ,skuter tylko ładnie wygląda i nic poza …


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Zakup używanego skutera lub motoroweru: Jak się nie naciąć

Zakup używanego skutera lub motoroweru: Jak się nie naciąć

12 lipca 2010

Jako, że zainteresowanie używanymi skuterami jest dość duże, również w społeczności Skuterowo.com, gromadząc wszystkie informacje warto poruszyć te kwestię z myślą, że ta publikacja może się okazać pomocna.

Motorowery Porady Skutery6 opinii

Już jutro otwacie sezonu motocyklowego: Pogoda nie przeszkodzi

Już jutro otwacie sezonu motocyklowego: Pogoda nie przeszkodzi

08 kwietnia 2011

W Warszawie w cieniu 10 kresek na plusie i zachmurzenie umiarkowane. Po południu może delikatnie pokropić.

Imprezy Motocykle9 opinii

Znak D-48: zmiana pierwszeństwa

Znak D-48: zmiana pierwszeństwa

01 stycznia 2010

Uprzedza o mającej nastąpić lub niedawno wprowadzonej zmianie obowiązujących dotychczas zasad pierwszeństwa na najbliższym skrzyżowaniu; umieszczony pod znakiem napis określa datę wprowadzenia nowej zasady pierwszeństwa pokazanej znakami A-5, A-6a, A-6b, A-6c, A-7, A-30, B-20, B-31, D-1 i D-5.

Prawo0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.