Nowa Honda MSX 125: Miejski Wariat

Krystian Plato testował nową Hondę MSX 125. To mały i co tu ukrywać – mocno budżetowy motocykl klasy 125, jednak czy cena jest jego wadą? Honda MSX budzi ogromne zainteresowanie w salonach dealerskich w związku z nowymi przepisami dotyczącymi rozszerzenia kompetencji prawa jazdy kat. B.

Honda MSX 125 – Dane techniczne:

Silnik
Typ – Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 2-zaworowy
Pojemność skokowa – 124,9 cm3
Średnica x skok tłoka – 52,4 mm x 57,9 mm
Stopień sprężenia – 9,3 : 1
Maksymalna moc – 9,8 KM przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obr. – 10,9 Nm przy 5500 obr/min
Pojemność miski olejowej – 1,1 litra

Układ zasilania
Przygotowanie mieszanki – Elektryczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa- 5,5 litra

Instalacja elektryczna
Rozrusznik – Elektryczny
Pojemność akumulatora – 12 V 3,5 AH
Moc alternatora – 160 W / 5000 obr/min

Przeniesienie napędu
Sprzęgło – Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów – 4-biegowa
Przełożenie końcowe – Łańcuch

Rama
Typ – Pojedyncza, stalowa rama grzbietowa

Podwozie
Wymiary (dł. x szer. x wys.) – 1760 x 755 x 1010 mm
Rozstaw osi – 1200 mm
Kąt nachylenia główki ramy – 25 stopni
Wyprzedzenie – 81 mm
Wysokość siedzenia – 765 mm
Prześwit – 160 mm
Waga – 101,7 kg
Promień skrętu – 1,9 metra

Zawieszenie
Typ – Przód: 31 mm odwrócony widelec teleskopowy
Tył: Wahacz stalowy, pojedynczy amortyzator

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Koła
Typ – Przód: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 – 12
Tył: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 – 12
Opony – Przód: 120/70-12
Tył: 130/70-12

Hamulce
Typ – Przód: 220 mm pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy zacisk
Tył: 190 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk

Instrumenty i elektryka
Panel wskaźników – Wyświetlacz LCD uwzględniający prędkość, dwa liczniki przebiegu dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, zegarek
Przednia lampa – Wielozwierciadłowy reflektor projektorowy z podwójną żarówką HS1 35 W / 35 W
Tylna lampa – LED

 

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button