Aktualnie czytasz:
Najlepszy motocykl wszechczasów? Honda Cub 90
23

Jeden z najlepszych silników, niesamowita trwałość, uniwersalność i jakość wykonania. Honda Cub. To miał być spartański motor dla każdego. Pod względem popularności może się z nim równać niewiele jednośladów. 40 milionów wyprodukowanych egzemplarzy można spotkać na każdym kontynencie.

Na przedstawionym filmie można zobaczyć w jaki sposób traktowany jest najlepszy produkt eksportowy Hondy. Wrażenia nie robi na nim ani olej do frytek w misce olejowej, przekraczanie masy dopuszczalnej, ani lot z 22 metrów. Idealny motorower do złego traktowania?

Fot.: Honda Inc
Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
83%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
17%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
23 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe adrianswdn
    31 stycznia 2011 at 20:37

    I rozwalili taki fajny motorek :(…

    heh 🙂

  • Zdjęcie profilowe madi
    1 lutego 2011 at 11:38

    Jeśli to 90 ccm to już nie jest motorower 😉

  • Zdjęcie profilowe misiek507
    1 lutego 2011 at 16:09

    Tak racja ponad 50ccm już nie :>

  • Zdjęcie profilowe MichalWujak
    1 lutego 2011 at 22:36

    Ciekawe, czy kopie owej Hondy również są równie trwałe i niezawodne 😛

  • Zdjęcie profilowe darioone
    3 lutego 2011 at 15:13

    Jeśli Kymco Nexxon-a uznamy za klon owej Hondy (a to bardzo realne skoro Kymco od lat współpracuje z Hondą) to z własnego doświadczenia (i nie tylko bo jest jeszcze drugi egzemplarz w moim rodzinnym mieście) mogę zapewnić iż jest klon trwały i niezawodny,na chwilę obecną ma przebieg 13 tysięcy km,poza dwoma pierwszymi przeglądami jest serwisowany przez moją skromną osobę (serwisy firmowe mam w odległościach po 50 km od mojego miejsca zamieszkania i są po prostu drogie!!!),jeżdzimy czasami w dosyć długie trasy (nie raz było to po 200-250 km dziennie) ale ma na czas wymienione i wyregulowane to co trzeba.A więc podsumowując pojazd naprawdę godny polecenia bez dwóch zdań!

  • Zdjęcie profilowe Pietro
    4 lutego 2011 at 13:40

    Mnie się to nie podoba, ani to skuter, ani motocykl czy motorower, Ni pies, ni wydra! W zamierzchłych czasach kiedy to zaprojektowali widocznie był to tani kompromis, obecnie nie wiem kto to kupuje..

  • Zdjęcie profilowe Pietro
    4 lutego 2011 at 13:55

    Za najlepszy motocykl wszech czasów uważam DKW RT-125, po wojnie kopiował go cały świat, szczególnie japońcy, oni zaczynali przygodę z motocyklami od produkcji tego właśnie modelu, gdy polacy przed wojną mieli już sokoły 125 i podkowy. Nawet Harley-Davidson miał kopię RT-125, który był jedynym dwusuwem HD. Nasza poczciwa WSK 125 była rozwinięciem DKW, podobnie jak Miński, Moskwy, K55, itd, itp…

  • Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    10 lutego 2011 at 19:12

    Chciałbym zobaczyć co stałoby się z chińskim skuterem po takim upadku…

  • Zdjęcie profilowe Pietro
    10 lutego 2011 at 20:32

    Kisiu, zobaczyłbyś to co stałoby się z każdym „plastikiem”, czy to chińczyk czy nie chińczyk 😉

  • Zdjęcie profilowe darioone
    14 lutego 2011 at 21:10

    A co uważacie za najlepszy skuter wszech czasów?Moim typem jest Kymco Filly,zaprezentowany w roku 1998 był wzorem dla wszelkiej maści wyrobów Made in China sprzedawanych na całym świecie na kontenery!

  • Zdjęcie profilowe Pietro
    15 lutego 2011 at 20:32

    Skuter wszech czasów, to napewno włoska Osa-Vespa i Lambretta napędzana wałkiem kardana.. a polski skuter wszechczasów Osa M52 „Indyjka”

  • Zdjęcie profilowe luzak967
    26 lutego 2012 at 18:01

    Szkoda ze w Polsce takiego nowego nie można kupic 🙁 albo HONDY CB50JX-1 tez swietny motorower :)pzdr

  • Zdjęcie profilowe buczek78
    23 stycznia 2013 at 10:47

    ładna maszyna lubie takie z lat 60

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    23 stycznia 2013 at 14:37

    Kymco Nexxon – jakością i niezawodnością nie ustępuje Hondzie Cub – w wielu testach i opiniach można to wyczytać. No ale młodzież wybiera pseudo ścigacze chińskiej wątpliwej jakości, które do pięt nawet nie dorastają Kymco Nexxonowi – ot cała prawda – dla niektórych bardzo niewygodna.

  • Zdjęcie profilowe Michalk001
    23 stycznia 2013 at 19:49

    Nexxon ma tylko jedną poważną wadę – brak manualnego sprzęgła.

  • Zdjęcie profilowe madi
    23 stycznia 2013 at 20:17

    Dokładnie. Jak by miał manualne sprzęgło to bym go kupił chętnie.

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    23 stycznia 2013 at 21:10

    A w czym to przeszkadza? Ja przesiadając się z Nexxona na motocykl, nie miałem żadnych problemów. Bym raczej powiedział, że to atut, a nie wada. Skupiamy się wyłącznie na redukcji biegów.

  • Zdjęcie profilowe madi
    23 stycznia 2013 at 21:25

    Hamulce faktycznie ma dobre. Ale to sprzęgło automatyczne mi się nie podoba. Też miałem do czynienia z tym modelem, ma (lub miał) go kolega Zulwiczek z forum, poszukaj, był temat. Byłem przy wymianie cylindra i kilku elementów motoroweru i dokładnie go obejrzałem, powinny być jeszcze fotki. Jego niewątpliwy plus to schowek pod siedzeniem. A czemu musi być manualne sprzęgło – z przyzwyczajenia. Zawsze jak jeżdżę biegówką to mam normalne sprzęgło. Wadą Nexxona jest też mały zbiornik. Inne motorowery mają znacznie większe.

  • Zdjęcie profilowe Lukario
    23 stycznia 2013 at 21:27

    też miałem napisać że wg mnie automatyczne sprzęgło to zaleta, bo nie wiem czemu zwykłe miałoby być lepsze 😉
    benekpe- ten silnik jest dużo mocniejszy od 139fmb ? jakie ma przyspieszenie np do 50 itp ?

  • Zdjęcie profilowe madi
    23 stycznia 2013 at 21:30

    to jest zwykły 139FMB tyle, że wersja z automatycznym sprzęgłem. Przyspieszenie całkiem całkiem. Z kolegą jechaliśmy do Łodzi, jakieś 300 km jednego dnia wyszło i Nexxon jechał bez zadyszki, jedynie zwalniał na wzniesieniach.

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    23 stycznia 2013 at 21:45

    Wielokrotnie było pisane, że silnik TYPU 139FMB, a silnik Hondy 139FMB to całkiem inna bajka. Reżim jakościowy i technologiczny w obu przypadkach to przepaść.

  • Zdjęcie profilowe Lukario
    23 stycznia 2013 at 21:52

    to by się zgadzało 🙂 bo 139fmb jest słaby a benekpe mówi że nexxon ma mocny silnik. fajnie jakby było jakieś porównanie obydwu silników w jakimś wyścigu czy coś 😉

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    24 stycznia 2013 at 19:52

    Pamiętajmy, że mowa o silniku 139fmb ze zwiększoną pojemnością do 80cm3 – tuningowy kit był produkcji tajwańskiej, w nexxonie zmieniłem też zębatkę zdawczą na większą, która zmniejszyła przyspieszenie, ale za to zwiększyła Vmax. Mimo tego, zdarzało mi się zostawiać skutery 2t w tyle przy ruszaniu na światłach. Po kilkunastu sekundach, te skutery były miniaturkami w moich lusterkach 🙂 Do 60km/h rozpędzał się na prostej dosłownie w kilka zaledwie sekund… po kilku następnych było już 90km/h 🙂