Nadal spada sprzedaż motorowerów w Polsce

W segmencie 50 ccm nadal wyraźnie odczuwalny jest negatywny trend. Rok do roku cały rynek sprzedał mniej nowych motorowerów o ponad 18% – donosi PZPM na podstawie danych zgromadzonych przez MSW i CEP. Wzrostem legitymuje się jedynie Junak – ponad 50%.

Pozostałe marki, wśród nich lider – Romet tracą proporcjonalnie tyle samo – ponad 20%. Spadek pierwszych rejestracji nowych motorowerów należy łączyć ze zwiększoną ilością pierwszych rejestracji motocykli 125 ccm. Na przestrzeni dwóch ostatnich miesięcy można zauważyć dodatkowy, ujemny trend całego rynku. W porównaniu z czerwcem segment 50 ccm stracił kolejne 5%, głównie za sprawą bardzo dużej stagnacji sprzedaży w sierpiu.

Pozycja Marka Rok narastająco Styczeń – Sierpień
2014 Udział % 2013 Udział % % Zmiana
1 ROMET MOTORS 13371 38,80% 16972 40,32% -21,2%
2 JUNAK 4111 11,93% 2731 6,49% 50,5%
3 ZIPP 3827 11,11% 4800 11,40% -20,3%
4 TOROS 3748 10,88% 4683 11,12% -20,0%
5 TAOTAO 1184 3,44% 1001 2,38% 18,3%
6 WONJAN 1061 3,08% 717 1,70% 48,0%
7 KYMCO 930 2,70% 1164 2,77% -20,1%
8 DAFIER 823 2,39% 1132 2,69% -27,3%
9 LONGIJA 548 1,59% 740 1,76% -25,9%
10 WANGYE 544 1,58% 650 1,54% -16,3%
RAZEM 1-10 30147 87,5% 34590 82,2% -12,8%
POZOSTAŁE MARKI 4314 12,5% 7505 17,8% -42,5%
RAZEM 34461 100% 42095 100% -18,1%

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze
Close
Back to top button