Moja Inca Sprint 50 4T

Rok temu stałem się posiadaczem skutera Inca Sprint, służy mi do krótkich tras i szybkich wypadów, gdzie jazda samochodem byłaby zdecydowanie dłuższa (korki).

Jak pamiętam, pierwszy problem był po tygodniu użytkowania, a dotyczył załączenia skutera przy pomocy startera, który miał swoje “fochy”. Palił kiedy było mu wygodnie,  a nigdy kiedy zaszła potrzeba, np. przejazd kolejowy, światła itp. Szybko nauczyłem się, aby na światłach skutera nie gasić, a dopingowali mnie w tej nauce kierowcy swoimi klaksonami.

Po pierwszym przeglądzie 😯 zl + świeca 40zł + olej nie pamiętam ile, rachunek był spory. Świece wymienili dlatego że wg mechaników miała defekt.

No więc skuterkiem, pomykałem dalej, starter przestał znowu działać 2 dni po przeglądzie. Miesiąc po przeglądzie przy ruszaniu piszczal jak zarzynany wieprzek, ale nic to mówię: do następnego przeglądu dociągnę .

Korozja korka paliwa

Skuter nie jest odblokowany, więc nie przekracza 50-czasem 55 km/h. Jakoś jesienią wybrałem się skuterkiem rano do pracy. 5.30  ciemno, odpaliłem maszynkę i pojechałem… Nie daleko, po 100 metrach raban pod skuterem niemiłosierny, więc szybki stop zaglądam pod skuterek  i co widzę… Ech raczej czego nie widzę, ano nie widzę centralnej stopki, odpadła ,więc latareczka i w tył zwrot szukać części (dobrze że zawsze mam ją w schowku).

Odległość jaką pokonałem była nieznaczna, więc części za wyjątkiem jednej nakrętki  znalazłem porozrzucane na drodze. Zima  to czas nie dla skuterów, więc poszedł do garażu , wykręciłem akumulator, paliwa nie spuszczałem, bo i po co… Zapomniałem na czas zimy o maszynie.

Rdza na układzie wydechowym

Przyszła wiosna, mamy ciepły początek marca, więc ruszyłem do garażu po skuter. Oglądam maszynę  i wow! Na korku wlewu paliwa rdza na wydechu rdza, masakra.

Sprawdziłem poziom oleju ,wstawilem naładowany akumulator i ruszyłem w pierwszy wiosenny wypad.  Pojeździłem trochę po mieście, troche poza miastem – delikatnie bez szaleństw. Potem postój i… starter nie działa. Kopniak też – dopiero po którymś tam razie,  czasem po odpaleniu silnika  slysze jakieś dziwne dzwięki z miejsca w którym jest pasek, przy ruszani już nie piszczy tylko wyje, a dopiero na liczniku troszę ponad 1000 km.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Więcej o skuterach Inca.

Fot.: ragaz

ragaz

Inca Sprint

Inne publikacje na ten temat:

15 opinii

  1. Z tego co wyczytałem ,piszczenie pojawia się prawie u wszystkich użytkowników, starter tego nie wiem może akumulator padnięty ,może skuter jest rozregulowany.(kurcze nie jestem mechanikiem i zupelnie się na tym nie znam) ,obecnie jestem w trakcie poszukiwań jakiegoś warsztatu ,serwis odpada za:
    -ceny
    -chamstwo
    -i naprawy ponad normę( tzn. mówisz im ,skuter ma problem ze starterem ,a oni wymieniają na nowe części wszystko co się da ,tak po prostu bez pytania ,i wystawiaj, rachunek prawie taki jakbyś oddał do przeglądu samochód.

  2. No własnie coś takiego wyczytałem,zastanawiam się nad wyjęciem podkładki (blokady na wariatorze),podobno skuter będzie miał troszkę więcej siły a z tego co się dowiedziałem na portalu nie jest to takie skomplikowane, moduł zostawię taki jaki jest prędkość 50-55 w zupełności wystarczy. Doszedłem do wniosku , iż trzeba samemu poznać tajniki budowy skutera.

  3. Panowie gdzie jest świeca w ince sprint .(tylko się nie śmiać prosze)
    [URL=http://img215.imageshack.us/i/gedc1060.jpg/][IMG]http://img215.imageshack.us/img215/8537/gedc1060.jpg[/IMG][/URL]

    Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

  4. Jak się kupuje skuter, który Inter-Cars w hurcie, dilerom sprzedawał za mniej niż 1200zł, to tak jest…Swoją drogą nigdy nie dopuścił bym, żeby stopka centralna odpadła…słowem, jak się dba, tak się ma, dobrze że koła Ci nie poodpadały, to by dopiero było 😉
    Co do świecy, pokazałeś fotkę gaźnika, świecę masz z przodu, znajdziesz po kabelku wysokiego napięcia 😉

  5. Widzisz Pietro tak to już jest z tym dbaniem ,odkąd kupiłem ten skuter w praktyce zrozumiałem zdanie “ograniczone zaufanie” stopka odpadła zaraz po pierwszym przeglądzie który miał właśnie oprócz wymiany oleju polegać na dokręcaniu wszystkich elementów, Jednak po tym doświadczeniu jak to się mówi Nauka nie poszła w las i często sprawdzam każdą śrubkę i każdy element skutera sam ,od tej pory nie mam większych powodów do zmartwień . Inka jest moim pierwszym skuterem i sporo się o niej nauczyłem i jeszcze nauczę myślę że to w jakimś tam sensie dobry zakup .Co do świecy i jej umiejscowienia doszedłem do niej http://www.skuterowo.com/moja-inca-sprint-cz-2/

  6. Widzisz Pietro tak to już jest z tym dbaniem ,odkąd kupiłem ten skuter w praktyce zrozumiałem zdanie “ograniczone zaufanie” stopka odpadła zaraz po pierwszym przeglądzie który miał właśnie oprócz wymiany oleju polegać na dokręcaniu wszystkich elementów, Jednak po tym doświadczeniu jak to się mówi Nauka nie poszła w las i często sprawdzam każdą śrubkę i każdy element skutera sam ,od tej pory nie mam większych powodów do zmartwień . Inka jest moim pierwszym skuterem i sporo się o niej nauczyłem i jeszcze nauczę myślę że to w jakimś tam sensie dobry zakup .Co do świecy i jej umiejscowienia doszedłem do niej
    http://www.skuterowo.com/moja-inca-sprint-cz-2/

  7. mam Incę już od ponad roku, zrobiłam nią ponad 1050 km i niestety już mi się psuje. Od jakiegoś czasu zamiast jeździć 55 jedzie nie całe 50 i do tego często mi gaśnie. W kwestii skuterów jestem niedoświadczona bo jest to mój pierwszy skuter i nie wiem co mam zrobić… czy ktoś mógłby mi powiedzieć co mam zrobić ?

  8. r4fraz
    ja leję 10W40 jest to olej półsyntetyczny 15W40 to mineralny wię tego nie lej a tym bardziej nie mieszaj.

    kruszynka023
    daj do sprawdzenia skuter w warsztacie pod kątem zaworów i ustawienia gaźnika ,dobrze też aby zrobiono ci gruntowne dokręcenie skutera dużo nakrętek potrafi się przy eksploatacji poluzować.
    Inca ma to do siebie że sprawia pewne problemy … do pewnego czasu potem jest tylko lepiej .

  9. Mam ten skuter od 2009 roku . I do dziś mnie nie zawiódł więc naprawdę pechowy egzemplarz . Co do Startera . Jest to nie drogie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button