Moim zdaniem: Ferro 103-2 Hit czy Kit ?

Firma Ferro to polski importer skuterów chińskich. Ktoś może pomyśleć że to następny Zipp czy Kingway. Pozory mylą, według użytkowników ferro to skutery które mają bardzo dobry współczynnik bezawaryjności. Przejdźmy do skutera który był nowością roku 2011. Formalnie to Longjia evo. Ale wprowadzono kilka zmian: usunięty pseudo sportowy tłumik, gaźnik Mikuni, akumulator Yuasa.

Wygląd. W oczy rzuca się przednia lampa która nie jest z colibra czy vapora. Koła 10 cali. Fajne malowanie skutera. Skuter nie jest za duży, 2 dorosłe osoby to spory problem.

Deska rozdzielcza. Szału nie ma. Przełączniki typowo chińskie. Prędkościomierz  jest brzydki.

A osiągi ? Pod siedzeniem znajduje się chiński dwusuw (1pe40qmb), który przy tym małym skuterze potrafi dostarczyć wrażeń z jazdy. Jest zrywny łapie obroty od samego początku. Niestety przełożenia są bardzo słabe v-max skutera oscyluje w granicach 62-63 kp/h. Silnik przy sportowej jeździe potrafi spalić nawet 4l, średnio bierze 3,5 l paliwa.

Hamulce. Z przodu tarcza tył bęben. W gruncie rzeczy hamulce nie są złe, po wyregulowaniu tylnego bębna jest znośnie.

Zawieszenie. Przód miękki, tył twardy. Zawieszenie jest wręcz znakomite dla ludzi lubiących sportowo jazdę. Skuter świetnie prowadzi się w zakrętach. Komfort ? Brak.

Funkcjonalność. Mamy 2 schowki, pod kierownicą i pod siedzeniem. Pierwszy to świetna rzecz. Fantastyczna wygoda. Drugi pod siedzeniem jest bardzo pojemny mieści się spokojnie kask zamknięty i parę drobiazgów. Dwa zaczepy na siatki.

Ogólnie. Skuter dla ludzi ceniących dynamikę w mieście. A od czasu do czasu pojechać nim na zakupy. Skuter ma aspiracje bardziej do sportowego niż zwykłej pięćdziesiątki. Cena to tylko 2600 zł. Za skuter który jest dynamiczny, dobrze złożony to wręcz okazja.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

11 opinii

  1. Witam.Całkiem niedawno kupiłem to cacko ale naprawde cacko jedynie przeraża mnie zpalanie fakt ze na dotarciu bo dopiero mam przejechane 140km no ale spalanie wynosi 5,5 – 6 l na setke . co jest nie tak i co powinienem zrobic ? Proszę o szybką odpowiedz z góry dziekuje .

  2. Hmm mi na dotarciu palił 4l. Mam odblokowany moduł i przy mocno sportowe j jeździe pali mi 4l. Myślę że regulacja gaźnika załatwi sprawę. Czy u Ciebie też występuje muł od 20-30 km/h ?

  3. No właśnie tak zrobiłem i spalanie teraz wynosi niecałe 2,5l na setkę. tż za leży kiedy jak jest zimny to tak ale tak jak juz kilka km przejechane to szybko sie wkręca a gdzie i ile zapłaciłeś za moduł bo mam blokadę do 50km/h i troche lipa? a i jakia idzie żarówka do przedniej lampy
    ???

  4. W serwisie. Kosztowało mnie to 100zł ale skuter lepiej chodzi. Ale blokady jeszcze są na wariatorze i tłumiku. Ja mam muł 20-30 i im cieplejszy silnik wym większy muł. Moje największe osiągniecie to 72 kp/h. Skuter dobrze sobie radził z tą prędkością.

  5. Nie mam pojęcia. U ciebie też światła są takie tragiczne ?. Ja tylko na długich jeżdżę a i tak ciemno jak w du*pie u murzyna

  6. no właśnie te żarówki to niech ich szlak trafi padaka jak hu.. musze zmienic ale bede miał nowy klosz i tam bedzie szła ta H4 koleszka tak przerobił i duzo lepiej

  7. ja sam sobie romecika odblokowałem, była tylko śrubka na gaźniku… leci 88km/h tyle tylko że bez ,,dopalacza spalin,, nowa głowica, lżejszy tłok i nowy pasek. Skuter był odblokowany gdy mial 4.5 tys km:D dotarcie idealne…

  8. @norbert1710 – z silnikiem 1PE40QMB 88 km/h to duużo zawyżona prędkość maksymalna, po tej wymianie tłoka, która też niewiele co (praktycznie nic) nie daje to te 65-70 to już kompletny max. O głowicy nie wspominam, głowica nie ma nic wspólnego ze wzrostem V-maxu. Jeszcze z kołami 10 cali…

  9. madi napisał:

    65-70 to już kompletny max.

    jak zdejmiemy same blokady to owszem, jednak po modyfikacjach wariatora można liczyć na wzrost v maxu o 15 a w porywach do 25 km/h

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button