Masz skuter albo motocykl? Zrób przegląd (badanie techniczne)!

Od dziś w życie wchodzi nowelizacja ustawy na podstawie której  co dwa lata okresowej kontroli technicznej podlegać będą motorowery, w tym i skutery. Pojazdy już zarejestrowane, będą musiały w ciągu roku, czyli do 20. 09. 2010 wykonać obligatoryjne badania techniczne. W przypadku braku przeglądu oraz “pieczątki” w dowodzie rejestracyjnym pojazd będzie uznawany jako niesprawny technicznie. Konsekwencją tego będzie (w razie kontroli drogowej) zatrzymanie dowodu, oraz grzywna. Trzeba też pamiętać, że w przypadku braku badania będziemy 957999_toolswinni każdej kolizji/wypadku drogowego. Mimo, iż tego nie spowodowaliśmy my.
Jeszcze przed wejściem nowelizacji w życie spotkałem się z wieloma, negatywnymi opiniami na temat tego rozwiązania. Moim zdaniem jednak, to dobre posunięcie ustawodawcy. Już nie będę musiał oglądać szaleńców z tłumikiem podwieszonym na drucie, czy “wiejskich tuningowców” z rozwierconym wydechem
i niebieską LEDą zamiast reflektora.

A jaka jest Twoja opinia? Podyskutuj o tym na Forum Skuterowo.com

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

9 opinii

  1. Wprowadzenie przepisu obowiązkowych przeglądów na motorowery i skutery o poj.50ccm uważam za skandal!!! ograniczenie prędkości do 45km/h powinno uzasadniać zwolnienie z tych przeglądów,dla mnie to po prostu wyrywanie pieniędzy od nie najbogatszych użytkowników ww.pojazdów,w większości młodzieży,ciekawe co nasz rząd jeszcze wymyśli w poszukiwaniu wpływów do budżetu?!może przeglądy obowiązkowe rowerów??

  2. Calkowicie popieram to co napisal Piotr z tego co mi wiadomo w wiekszosci krajow Eu skutery nie podlegaja takim przepisom a co z micro-carami ktore moga prowadzic 16-latkowie i sa traktowane tak jak skutery.TO jest powrot do kart rowerowych kart plywackich i plakietek wzorowy uczen.

  3. Ja trochę inaczej podejdę do tematu – teoretycznie w/w przepisy na powrót wprowadzono (bo już kiedyś był taki obowiązek) pod wpływem zalewu tanich produktów chińskich o rożnej jakości, jak i z powodu że najczęściej użytkownicy takowych po prostu “olewali sobie” przeglądy okresowe.
    Dodatkowo argumentowano to faktem, że wiele jest skuterów przerobionych, a co za tym idzie poruszających się po drogach niezgodnie z obowiązującymi przepisami (większy cylinder, czy zdjęcie blokady – obowiązuje już prawo jazdy kat A – tak jest wg przepisów).

    Z 2giej strony jednak sam osobiście pamiętam jak te przeglądy zawsze wyglądały – 50 czy później 100 zł za przegląd i tylko wbita pieczątka, bez odbycia takiego (nawet swego czasu Panom działa się krzywda, jak poprosiłem o sprawdzenie czy mam zbieżność świateł ok ustawioną – bo chciałem to zweryfikować właśnie na owym w końcu wtedy obowiązkowym przeglądzie).
    Nie było w ogóle wglądu jaki mam silnik, czy mam blokady, czy w ogóle mój Simson za chwile się rozleci na zakręcie , czy będzie jeździł – mówiąc krótko było to czyste wyciąganie kasy za pieczątkę.

    Podsumowanie – o ile nadal przeglądy będą tak “fachowe” jak było to kiedyś, to nie dziwię się przeciwnikom ponownego wprowadzenia ich na skutery – bo absolutnie w żaden sposób to nie poprawi sytuacji i bezpieczeństwa (o ile nadal będzie takie podejście) na drogach.

  4. Na pewno przeglądy nie poprawią sytuacji bezpieczeństwa, to tylko formalność, każdy posiadacz skutera dba o swojego ulubieńca, to nie to samo co samochód którym z reguły jeździ laik lub kobieta.

  5. witam wiec kazdy skuter powinien co 2 lata przeglad?ja mam nowy skuter a w dowodzie mam 2016 to mam zrobic przegla skoro wedlug prawa jeszcze go posiadam bo nie rozumiem tego juz…a co do tego przegladow jestem jak najbardziej za…znam osobie kilka osob ktore maja niby 50 a przerobily sobie na 90…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button