Aktualnie czytasz:
Test Keeway Matrix: Dopracowany Chińczyk?
14

Keeway to firma produkująca swoje produkty w Chinach, która tworzy skutery zbliżone jakością do wyrobów tajwańskich.  Matrix to flagowy model tej marki.

Testowany skuter jest użytkowany przeze mnie od kwietnia 2009 roku (model 2008).  Przebieg 4400 km, prawie bezawaryjnie (urwana jedna z części linki gazu).

Stylistyka. Chyba najmocniejszy punkt Matrixa, przede wszystkim nie jest klonem żadnego skutera, wszystko zaprojektowane jest od podstaw. Z przodu charakteryzują go dwie lampy o ostrych krawędziach, co ciekawe w jeden z lamp jest soczewka do świateł dziennych.  Ogólnie Matrixa cechują ostre linie widoczne również z tyłu. Całości charakteru dodają takie smaczki jak czerwony zacisk tarczy hamulcowej, pseudo sportowy wydech, elektroniczne zegary. Zobacz wideo prezentujące ten model:

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Prowadzenie. Jest to kolejny mocny punkt Matrixa, skuter lubi zakręty, świetnie w nie wchodzi nawet przy prędkościach podchodzących pod 70 km/h, ale tylko na suchej nawierzchni, bo gdy popada, opony oryginalnie montowane sprawiają, że czujemy się dosyć nie pewnie na mokrym asfalcie. Ale Kendy na suchym asfalcie według mnie dają wystarczająco radę.

Hamulce. Matrix jest wyposażony w hamulec przedni tarczowy oraz tylni bębnowy.  Przednia tarcza hamuje bardzo ostro, a hamowanie tarczą można łatwo dozować, bez problemu zhamujemy go z 65km/h w dosłownie w 3-4 sekundy.  Niestety tylni hamulec jest wykonany chyba z gumy do żucia, nie nadaje się do niczego innego niż do spowalniania.

Jednostka Matrixa jest stosunkowo trwała

Silnik i osiągi. Jest to dobrze wszystkim znana i sprawdzona jednostka 2-suwowa Keeway/CPI chłodzona powietrzem zbudowana na bazie silnika Minarelli Horizontal, lecz są trochę inne wymiary, itp… Silnik jest trwały, i mało awaryjny.  Osiągi jak na 2T nie są duże, bo prędkość maksymalna to jakieś 65-70km/h(u mnie około 68km/h) zależna od dotarcia, użytkowania itp… Przyspieszenie do 45km/h jest bardzo dobre, później idzie trochę wolniej, ale i tak chińskie 4T zostają w tyle. Wiadomo, nie jest to sportowy skuter, ale do sprawnego przemieszczania nadaje się idealnie. Dźwięk silnika jest również bardzo przyjemny dla ucha.

Zawieszenie. Jest twardo zestrojone, co prawda ładnie dzięki temu się wchodzi w zakręty, ale momentami bywa wkurzające, gdy jedziemy po pofalowanej, krzywej drodze, wtedy potrafi naprawdę mocno wytrząść, przez co nie radze wozić nic szklanego w bagażniku (mam złe doświadczenia z wybuchniętym desperadosem w bagażniku). Tylni amortyzator ma regulację twardości, dzięki czemu można sprawić że będzie miększy.

Kierowca doceni ergonomię elektornicznych instrumentów

Kierowca doceni ergonomię elektroniczej deski

Pozycja kierowcy i pasażera. Matrix ma dość wysoką podłogę, przez co wyżsi ludzie mogą haczyć kolanami o kierownice. Wygoda kanapy jest średnia, w nowych modelach już to poprawiono i jest o wiele wygodniejsza, spokojnie zmieści 2 średnich rozmiarów osoby. Kierowca ma świetny widok na elektroniczne zegary podświetlane na niebiesko są czytelne w nocy jak i w dzień. Minusem jest mało miejsca na nogi dla pasażera, co może przeszkadzać na dłuższą metę.

Bagażnik. Jest on nawet sporych rozmiarów, spokojnie zmieści kask marki „Tornado”. Dodatkowo posiada pod kanapą mały schoweczek na klucze.

Spalanie. Skuter pali średnio 3,6 litra na 100km, przy zbiorniku paliwa trochę ponad 5 litra.

Oświetlenie. Keeway posiada bardzo mocne światła przednie jak i tylnie, świecą bardzo daleko oraz jasna, a tylni stop ma bardzo ostre światło. Wszystkie żarówki są marki Philips, więc rzadko się palą, u mnie na razie w ogóle się nie spaliły.

Matrix jest bardzo dobrej jakości skuterem, plastiki są grube i wytrzymałe,  spasowanie również jest bardzo dobre. Jest mało awaryjny, wiadomo, czasem coś się stanie małego, ale to raczej normalne. Przeszkadzać może słaba prędkość maksymalna która jest powodowana krótkimi przełożeniami, ale wystarczy kupno Malossi Multivara za 250 zł, i skuter ma osiągi jak Kymco Vitality. W tej klasie cenowej (około 4 tys.zł) Keewaye są najrozsądniejszym zakupem zaraz po Kymco Agility, bo pomimo że Matrix jest chiński, bardzo różni się od innych wyrobów i coraz częściej można spotkać Keewaya z przebiegiem 20 tyś.km i wyżej…

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
92%
Interesujące
8%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
14 Komentarze
1 2