Kawasaki J300 pojawiło się na naszym rynku w tym roku. Japoński producent, wcześniej nieobecny na rynku maxiskuterów, teraz wszedł na niego przebojem. I to nie byle jakim, bo J300 naprawdę robi wrażenie.
Chociaż skuter jest tak naprawdę “zredesignowanym” Kymco DownTown 300, Kawasaki sporo dodało od siebie. Przede wszystkim skuter został kompletnie przestylizowany – wszystkie plastiki i owiewki zostały wykonane od nowa. Zegary, lampy i przednia czasza nawiązują wyglądem do tradycji marki, nadają Kawasaki J300 agresywny, sportowy wygląd. Także kanapa została zmieniona na wygodniejszą w stosunku do protoplasty, zaś zamiast podestów pasażera w Kawasaki znajdziemy klasyczne podnóżki.
Chociaż Kawasaki J300 osiąga delikatnie mniejszą moc niż DownTown, bo 28 KM zamiast 30, bije go na głowę momentem. Silnik J300 ma 28,7 Nm przy 6200 obr/min. 300i dla porównania ma 24 Nm przy 6500 obr/min. Te zmiany, wraz ze zmodyfikowanym komputerem, powodują nieznaczny spadek osiągów przy jednoczesnej dużej poprawie reakcji na otwarcie gazu i przyspieszenia. Kawasaki jest skuterem bezkompromisowym, dlatego mniejszy nacisk został położony na przestrzeń bagażową. Schowek pod kanapą jest nadal duży, chociaż nie tak przestronny jak w DownTownie.
[nggallery id=296]Ciekawym dodatkiem są seryjnie stalowe przewody hamulcowe w obu układach – przednim i tylnym. Rozwiązanie trwałe i poprawiające dozowalność siły hamowania. Kawasaki J300 występuje oczywiście również w wersji z ABS.
Cena rocznika 2014 w podstawowej wersji to 17900 PLN.
Silnik | |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4 – suwowy |
Pojemność silnika | 299 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 72.7 x 72.0 mm |
Stopień sprężania | 10.8:1 |
Układ rozrządu/ilość zaworów | SOHC, 4 zawory |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa:φ34 mm x 1 |
Zapłon | ECU Control (Full transistor) |
Rozrusznik | Elektryczny |
Smarowanie | |
Smarowanie wymuszone, misa mokra | |
Rama | |
Skok przedniego zawieszenia | 110 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 100 mm |
Opony, przód | 120/80-14 M/C 58S |
Opony, tył | 150/70-13 M/C 64S |
Osiągi | |
Moc maksymalna | 20.3 kW {28 PS} / 7,750 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 28.7 N•m {2.9 kg•m} / 6,250 rpm |
Przeniesienie Napędu | |
Układ przeniesienia napędu | Skrzynia automatyczna CVT |
Przełożenie napędu | Pasek |
Przełożenie podstawowe | 2.220 ~ 0.790 |
Przełożenie całkowite | 7.222 (43/16 x 43/16) |
Hamulce | |
Hamulce przednie | |
Hamulce tylne | Pojedyncza 240 mm tarcza o obrysie falistym Zacisk: Podwójny tłok |
Zawieszenie | |
Przednie zawieszenie | 37 mm widelec teleskopowy |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory 5-opcji regulacji |
Wymiary | |
Wymiary (D x S x W) | 2,235 x 775 x 1,260 mm |
Rozstaw osi | 1,555 mm |
Prześwit | 145 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 13 litrów |
Wysokość siedzenia | 775 mm |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 191 kg |