Kawasaki J300: Poznaj z bliska

Kawasaki J300 pojawiło się na naszym rynku w tym roku. Japoński producent, wcześniej nieobecny na rynku maxiskuterów, teraz wszedł na niego przebojem. I to nie byle jakim, bo J300 naprawdę robi wrażenie.

Chociaż skuter jest tak naprawdę “zredesignowanym” Kymco DownTown 300, Kawasaki sporo dodało od siebie.  Przede wszystkim skuter został kompletnie przestylizowany – wszystkie plastiki i owiewki zostały wykonane od nowa. Zegary, lampy i przednia czasza nawiązują wyglądem do tradycji marki, nadają Kawasaki J300 agresywny, sportowy wygląd. Także kanapa została zmieniona na wygodniejszą w stosunku do protoplasty, zaś zamiast podestów pasażera w Kawasaki znajdziemy klasyczne podnóżki.

Chociaż Kawasaki J300 osiąga delikatnie mniejszą moc niż DownTown, bo 28 KM zamiast 30, bije go na głowę momentem. Silnik J300 ma 28,7 Nm przy 6200 obr/min. 300i dla porównania ma 24 Nm przy 6500 obr/min. Te zmiany, wraz ze zmodyfikowanym komputerem,  powodują nieznaczny spadek osiągów przy jednoczesnej dużej poprawie reakcji na otwarcie gazu i przyspieszenia. Kawasaki jest skuterem bezkompromisowym, dlatego mniejszy nacisk został położony na przestrzeń bagażową. Schowek pod kanapą jest nadal duży, chociaż nie tak przestronny jak w DownTownie.

[nggallery id=296]

Ciekawym dodatkiem są seryjnie stalowe przewody hamulcowe w obu układach – przednim i tylnym. Rozwiązanie trwałe i poprawiające dozowalność siły hamowania. Kawasaki J300 występuje oczywiście również w wersji z ABS.

Cena rocznika 2014 w podstawowej wersji to 17900 PLN.

Silnik
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4 – suwowy
Pojemność silnika 299 cm3
Średnica x skok tłoka 72.7 x 72.0 mm
Stopień sprężania 10.8:1
Układ rozrządu/ilość zaworów SOHC, 4 zawory
Układ zasilania Wtrysk paliwa:φ34 mm x 1
Zapłon ECU Control (Full transistor)
Rozrusznik Elektryczny
Smarowanie
Smarowanie wymuszone, misa mokra
Rama
Skok przedniego zawieszenia 110 mm
Skok tylnego zawieszenia 100 mm
Opony, przód 120/80-14 M/C 58S
Opony, tył 150/70-13 M/C 64S
Osiągi
Moc maksymalna 20.3 kW {28 PS} / 7,750 rpm
Maksymalny moment obrotowy 28.7 N•m {2.9 kg•m} / 6,250 rpm
Przeniesienie Napędu
Układ przeniesienia napędu Skrzynia automatyczna CVT
Przełożenie napędu Pasek
Przełożenie podstawowe 2.220 ~ 0.790
Przełożenie całkowite 7.222 (43/16 x 43/16)
Hamulce
Hamulce przednie
Hamulce tylne Pojedyncza 240 mm tarcza o obrysie falistym Zacisk: Podwójny tłok
Zawieszenie
Przednie zawieszenie 37 mm widelec teleskopowy
Tylne zawieszenie Podwójne amortyzatory 5-opcji regulacji
Wymiary
Wymiary (D x S x W) 2,235 x 775 x 1,260 mm
Rozstaw osi 1,555 mm
Prześwit 145 mm
Pojemność zbiornika paliwa 13 litrów
Wysokość siedzenia 775 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 191 kg

Andrzej Zaborowski

Redaktor serwisu Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button