125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak M11 i M16 125 już w salonach. Wtrysk i C-ABS w standardzie
1

Motocykle Junak M11 i M16 stanowią pewną kanwę w kolekcji marki. To dwie najbardziej rozpoznawalne konstrukcje, a zarazem jedne z najbardziej masywnych w klasie 125 ccm.

Oba motocykle mogliśmy poznać bliżej przed kilkoma laty, kiedy były dostępne wyłącznie z jednostkami napędowymi o pojemności 320 ccm. Wraz z wejściem w życie nowych przepisów (125 na prawo jazdy B) zdecydowano się na stworzenie identycznych konstrukcji, jednak z silnikami, które dadzą możliwość podróżowania tak dużymi wizualne jednośladami bez konieczności posiadania specjalnych uprawnień. Tym sposobem zrodził się Junak M11 i M16 125, które absolutnie w żaden sposób nie zdradzają, że mamy do czynienia z motocyklami na prawo jazdy B.

Junak żegna gaźniki

Każdego roku konstrukcje są udoskonalane. Od sezonu 2017 została zastosowana jednostka napędowa posiadająca wtrysk paliwa Delphi. Jego zadaniem jest nie tylko spełnienie nowych norm Euro 4, ale także zadbanie o większy komfort użytkowania. System elektronicznego zasilania w paliwo umożliwia rezygnację z tak zwanego „ssania”, podnosi kulturę pracy silnika, poprawia sposób oddawania momentu obrotowego przy jednoczesnym ograniczeniu spalania. Silniki stosowane w M11 oraz M16 125 to unikalne konstrukcje. Jednostka napędowa to dwucylindrowarzędówka OHC, wspierana układem chłodzenia cieczą. To rozwiązanie zapewnia świetną charakterystykę pracy, dojrzałe brzmienie oraz niezmienną wydajność serca motocykla, które generuje 10,63 KM.

Design. Unikatowy i niepozorny

Zarówno Junak M11, jak również M16 125 skutecznie maskują swoją prawdziwą pojemność. Motocykle są ogromne, a układ wydechowy adekwatny do designu. Jako kierowca Junaka poczujesz się na drodze wyjątkowo, zwracając przy tym uwagę wszystkich na drodze. Każda podróż będzie także komfortowym doznaniem. Obie konstrukcje posiadają duże koła, wygodne i nisko usytuowane siedziska oraz ergonomiczną pozycję za kierownicą.

Bezpieczeństwo przede wszystkim. CBS w standardzie

Od sezonu 2017 każdy Junak M11 oraz M16 125 posiadają zaimplementowany w pełni hydrauliczny układ hamulcowy z funkcją CBS. Ten ma za zadanie skrócić drogę hamowania oraz dbać o bezpieczeństwo kierowcy na śliskiej nawierzchni. Motocykle Junak M11 i M16 w odmianie 125 ccm na prawo jazdy B są już dostępne w salonach marki.

  • JUNAK M16 125 CM³: Sugerowana cena detaliczna 2017 w PLN: 12999
  • JUNAK M11 125 CM³: Sugerowana cena detaliczna 2017 w PLN: 10399
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
60%
Interesujące
30%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
10%
O autorze
Zdjęcie profilowe Przemysław Borkowski
Przemysław Borkowski
10 od lat po Warszawie na dwóch kołkach. Piórem od lat po kartce. Przemysław Borkowski jest absolwentem dziennikarstwa na UW. Od najmłodszych lat pasjonuje się motoryzacją, zwłaszcza jednośladami. W swojej pracy łączy umiejętności zdobyte przez lata doświadczenia w prasie wraz ze swoją pasją. | Redakcja | Google+
1 Komentarze
  • Bartosz
    28 czerwca 2017 at 21:47

    W artykule znajdują się stare materiały Junaka, obecnie np. w M11 pokrywa akumulatora i filtra powietrza jest w kolorze motocykla, obudowa licznika czarna, i wiele innych szczegółów różni modele 2016 i 2017