Junak EVO 125, Prawo Jazdy AM w Szkołach: Social 1 Skuterowo.com

FAQ Skuterowo.com to nowa, aczkolwiek pilotażowa seria wideo w Skuterowo.com. Za sprawą Waszych pytań przesyłanych na [email protected] odpowiadamy na zadane kwestie. Dziś o prawie jazdy AM w szkołach gimnazjalnych i o Junaku EVO 125 na sezon 2015.

Dziś poruszamy następujące zagadnienia, za sprawą Waszych maili przesłanych na [email protected].

Patryk: Czy uważacie tak samo jak ja że wprowadzenie do szkół możliwość wyrobienia prawo jazdy AM to dobry pomysł?. Bo ja uważam że to dobry pomysł.

Marcin: Kiedy pojawi się wideo test Junaka EVO 125 i 300

Adrian: Które testy były dla Was najlepszymi wg waszego odczucia a których nie chcielibyście przeżywać ponownie?

Michał: Ile ludzi pracuje w Skuterowo.com

 

Cześć, ja jestem Leszek ze Skuterowo.com i zgodnie z zapowiedzią, która miała miejsce mniej więcej tydzień temu chcemy spróbować troszeczkę nowej formuły komunikacji, interakcji z wami. W tym celu chcieliśmy stworzyć FAQ Skuterowo.com i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez was pytania pod ten adres, który widzicie tutaj na dole “[email protected]” i po publikacji samej zapowiedzi na Facebook’u otrzymaliśmy kilka pytań od was, wybraliśmy te najważniejsze, też żeby to video nie trwało kilkanaście, czy też kilkadziesiąt minut i dzisiaj postaram się na nie odpowiedzieć i zobaczyć czy tego typu filmy w jakiś sposób w formie regularnej mogą się wam przydać i czy chętnie będziecie do nich powracali.
Patryk napisał do nas na [email protected] następujące pytanie: “Czy nie uważacie tak samo jak ja, że wprowadzenie do szkół możliwości wyrobienia prawa jazdy AM to dobry pomysł, bo ja uważam, że to dobry pomysł.” Powiem wam tak: jak wiecie doskonale portal od samego początku bacznie się temu przyglądał, komentował na bieżąco wszystkie prace legislacyjne jeszcze przed wprowadzeniem samego przepisu i też obserwowaliśmy to co się dzieje po tym jak to prawo zaczęło już obowiązywać. I zgodnie z interpelacją poselską, o której pisaliśmy nie tak dawno na Skuterowo.com, racją jest że do tych przepisów posłowie i posłanki podeszły w sposób nadgorliwy. Unia Europejska kazała sformalizować w inny sposób nieco przepisy, tak żeby zdobycie uprawnień na motorowery było lepiej przygotowane, żeby te egzaminy sprawdzały rzeczywiste kompetencje, tak samo jak egzamin praktyczny – żeby sprawdzał faktycznie umiejętności poruszania się tym pojazdem, jednakże wprowadzenie regularnej ścieżki dydaktyczno-szkoleniowej i egzaminacyjnej w tej formie, która jest obecnie można uznać, i to jest moje osobiste zdanie, za bardzo daleko posuniętą nadgorliwość. Jest to w tym momencie egzamin identyczny niemalże jak w przypadku innych pojemności i innych kategorii typu A, A1, A2, więc w przypadku nastolatków grupo przesadzone rozwiązanie. Tak samo my jesteśmy zwolennikami tej zasady żeby przenieść teraz cały cykl egzaminacyjny i edukacyjny właśnie do szkół, bo to jest najlepsze miejsce, czyli gimnazja, nieco uprościć zdobycie uprawnień, tak samo jak obniżyć cenę tego egzaminu, bo koszty rzędu tysiąca złotych za kurs + egzamin, nierzadko jest to więcej to gruba przesada i w przypadku nastolatka trzeba być bardzo zdeterminowanym, żeby zrobić te uprawnienia. Ponadto w interpretacji poselskiej co z resztą ministerstwo infrastruktury to zobaczyło, że przez to wszystko wielu użytkowników dróg zrezygnowało w ogóle ze zdobywania uprawnień. Jeżdżą nie posiadając w ogóle uprawnień, ani karty motorowerowej wyrobionej przed 2013 rokiem, ani również prawa jazdy AM i to chyba tyle w tym temacie. Jeżeli będziecie chcieli nieco więcej to [email protected].

Marcin pisze: “Kiedy pojawi się test Junaka Evo 125 i 300ccm?” Z tego co my wiemy Junak Evo 125 jeszcze w ogóle nie jest dostępny w Polsce i będzie dopiero w salonach w sprzedaży w maju. W związku z tym, że jego nie ma w ogóle na rynku – My też nie mamy możliwości zdobycia z parku prasowego Junaka, tego pojazdu. W związku z czym obstawiam, że dopiero na przełomie czerwca/lipca uda nam się zdobyć ten pojazd i go przetestować i wam pokazać w formie video. Wydaję mi się, że jest to bardzo ciekawa, aczkolwiek droga maszyna kat. 125 cm3, ale warta chyba przetestowania i sprawdzenia zainteresowania tak jak można zobaczyć w sieci – jest dosyć duże.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Adrian: ” Nie odpowiedzieliście na jedno z ważniejszych pytań: które testy były dla was najlepsze według Waszego odczucia, a których nie chcielibyście przeżywać ponownie.” Trudne pytanie. Przetestowaliśmy tych pojazdów dziesiątki i każdy na swój sposób był wyjątkowy, ale wydaję mi się, że takim najfajniejszym testem i najfajniejszym pojazdem był Peugeot Elystar tak jak już kiedyś w którymś filmie wspominaliśmy. Nie tylko właśnie ze względu na samą formułę tego testu, ale przede wszystkim ze względu na to, że to był jeden z takich pierwszych tak prestiżowych sprzętów, tak dobrze się prowadzących, z taką jakością wykonania i on zapadnie w pamięci na długo, chociaż ja nim tak dużo nie podróżowałem jak chociażby nasz operator Marek, który pierwsze pytanie było takie czy coś się stanie, jeżeli ten pojazd z parku prasowego importerowi Peugeota zginie. I od tego momentu można powiedzieć, że on się też zaczął zupełnie inaczej patrzeć na skutery o pojemności 50 cm3. One pokazały, że też sporo potrafią za sprawą tej maszyny.

Na koniec krótko, Michał: ” ilu ludzi pracuje w Skuterowo?” Pracuje tak na stałe 5 osób z czego nie można jeszcze zapominać o takich, które w jakiś sposób zdalnie, bądź taki sposób nieregularny też współpracują z nami, zarówno jeżeli chodzi o treści takie typowo redakcyjne jak i również o wszelkiego rodzaju prace techniczne, które też potrzebują ogromu nakładu pracy i właśnie takie najbardziej skomplikowane rzeczy związane chociażby z infrastrukturą na której działa Skuterowo.com, jeżeli chodzi o kwestie takie stricte techniczne, których nie widać na pierwszy rzut oka no to tutaj czasami zdarza się tak że pojawiają się osoby, tzw: freelancerzy, którzy docelowo zadaniowo muszą wykonać daną rzecz, ale tak na stałe jest to 5 osób razem ze mną.

Okej, no to tyle jeżeli chodzi o MotoFAQ dnia dzisiejszego. Czekamy na wasze pytania ([email protected]), czekamy na wasze suby, czekamy na wasze lajki na Facebooku i jeżeli tego typu forma wam się podoba to łapka w górę, dajcie znak że warto robić kolejne odcinki. Dzięki!

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. mam 14 lat i mam pytanie co mi grozi za jeżdżenie skuterem po drodze i czy wystarczy mi karta rowerowa zeby jezdzić skuterem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button