Marka Junak przez kilka dobrych dekad była jedną z najpopularniejszych marek jednośladów, które jeździły po polskich drogach. Można je było spotkać wszędzie, zarówno w dużych miastach, jak i na prowincji. Po paśmie sukcesów w okresie PRL-u firma zaczęła podupadać. Na kilka lat zeszła z rynku motoryzacyjnego, a ponownie wprowadziła ją tam spółka Almot, która postanowiła Junakowi dać kolejną szansę. Od kilku lat z sukcesem produkują kolejne jednoślady ze słynnym logiem.
Jedną z takich maszyn jest Junak 127. Jednośladem tym można poruszać się posiadając prawo jazdy typu B, stąd motocykl ten został przygotowany głównie pod początkujących odbiorców. Junak 127 wyposażony jest w nieduży silnik o pojemności 124 cm3. Silnik ten jest jednocylindrowy, czterosuwowy. Chłodzony jest cieczą. Moc, którą generuje plasuje się na pułapie 8,18 KM przy 8500 obrotach na minutę. Silnik ten pozwala na rozwinięcie prędkości rzędu 90 kilometrów na godzinę.
Motocykl waży ok. 145 kilogramów bez płynów. Oceniany jest na stosunkowo zrywny i posiadający dobre przyspieszenie, jak na takie warunki. Junak 127 jest idealną propozycją do miasta. Pozwoli zaoszczędzić czas poprzez zwinne ominięcie korków, a i w niedalekich trasach poradzi sobie całkiem satysfakcjonująco.
Junak 127: Dane techniczne
Dane techniczne: Junak 127 | |
Marka | Junak |
Model | 127 |
Pojemność | 124 cm3 |
Silnik | Jednocylindrowy, czterosuwowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 8,18 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | hydrauliczny/hydrauliczny |
Rozruch | elektryczny |
Waga | 147 kg |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 15,5 litrów |
Chłodzenie | cieczą |
chłodzony cieczą…naprawdę aż takie bzdury wypisujecie.