Honda NSC50R ma być kolejną pięćdziesiątką po Visionie, która odniesie sukces w na kontynencie. Rywalizacja w klasie 50 cm3 jest w Europie niesamowicie zacięta. Skuter musi mieć wszystko – atrakcyjną cenę, modną stylistykę, niskie koszty utrzymania i odpowiednie, ale łatwe w użytkowaniu, osiągi. Ważne są także: niezawodność, wytrzymałość i wyśmienita jakość wykonania.
Wiele młodych osób kupuje skutery kierując się sercem, stawiając na styl, a dopiero potem myśląc o kosztach. Starsi decyzję podejmują z głową, wybierając niezawodność i praktyczność (ale także, przywiązując wagę do wyglądu!). Prawda jest jednak taka, że wiele skuterów o pojemności 50 cm3 łączy w sobie kilka tych cech, ale nie wszystkie. Czy te wszystkie atrybuty posiada Honda NSC50R?
NSC50R używa jednocylindrowego, kompaktowego, zasilanego wtryskiem PGM-FI, czterosuwowego, chłodzonego powietrzem, dwuzaworowego silnika SOHC o pojemności 49 cm3, średnicy i skoku tłoka wynoszącym 37,8 mm x 44 mm oraz kompresji na poziomie 10.1:1. Wykorzystanie nieskomplikowanego silnika chłodzonego powietrzem pozwoliło oszczędzić masę i koszty, przy jednoczesnej maksymalizacji osiągów oraz niskim spalaniu – czego potrzeba najbardziej w codziennym, miejskim użytkowaniu.
Moc maksymalna wynosi 2,59 kW (3,5 KM) przy 8250 obrotach na minutę i momencie obrotowym wynoszącym 3,5 Nm przy 7 tys. obr. Automatyczne sprzęgło przenosi napęd na pas V-MATIC, a prędkość maksymalna wynosi 44,5 km/h. Połączenie wydajności i niskiego zużycia paliwa było kluczowym celem podczas tworzenia NSC50R. Cel ten został zrealizowany. Spalanie wynosi zaledwie 1,5l/100km przy 30km/h i 2,0l/100km w trybie ECE R47, zapewniając zasięg 272 kilometrów przy liczącym 5,5 litra zbiorniku. Dzięki trimetalowemu katalizatorowi w systemie wydechowym, zredukowano normy emisji, mieszcząc je bezproblemowo w limitach regulacji EURO 3.
Cena Honda NSC50R ma wynosić w sezonie 2013 dokładnie 8300 PLN.
Honda NSC50R: Dane Techniczne:
SILNIK | |
---|---|
Typ | Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC |
Pojemność skokowa | 49 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 37,8 x 44 mm |
Stopień sprężania | 10,1:1 |
Moc maksymalna | 3,4 KM przy 7000 obr./min. |
Obroty biegu jałowego | 1 900 obr/min |
Moment obrotowy | 3,5 Nm przy 6750 obr./min. |
UKŁAD PALIWOWY | |
Dawkowanie paliwa | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Średnica gardzieli przepustnicy | 19 mm |
Zbiornik paliwa | 5,5 l |
Zużycie paliwa wg WMTC** | 2l / 100km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Pojemność akumulatora | 12V / 6Ah |
Rozrusznik | Elektryczny |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Skrzynia biegów | V-MATIC bezstopniowa |
Sprzęgło | Automatyczne, odśrodkowe |
Przełożenie wstępne | 4,07 |
Przełożenie biegu 1 | 2,93 |
Przełożenie biegu 2 | 1,02 |
Napęd tylnego koła | Pas napędowy (V-belt) |
Prędkość maksymalna | 45 km/h |
RAMA | |
Typ | Stalowa, rurowa, dolna belka nośna |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1850 mm x 670 mm x 1090 mm |
Rozstaw osi | 1255 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 26,5° |
Wyprzedzenie | 83 mm |
Promień skrętu | 1,94 m |
Wysokość siedzenia | 760 mm |
Prześwit | 128 mm |
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) | 105 kg (P: 44 kg; T: 61 kg) |
Masa “suchego” pojazdu | 101 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 270 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec teleskopowy |
Tył | Jednoramienny wahacz zespolony, pojedynczy amortyzator |
HAMULCE | |
Przód | 220 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, CBS |
Tył | 130 mm bęben, CBS |
OPONY | |
Przód | 80/90-14M/C 40P |
Tył | 90/90-14M/C 46P |