Aktualnie czytasz:
Honda NSC50R: Czy to będzie hit?
19

Honda NSC50R ma być kolejną pięćdziesiątką po Visionie, która odniesie sukces w na kontynencie. Rywalizacja w klasie 50 cm3 jest w Europie niesamowicie zacięta. Skuter musi mieć wszystko – atrakcyjną cenę, modną stylistykę, niskie koszty utrzymania i odpowiednie, ale łatwe w użytkowaniu, osiągi. Ważne są także: niezawodność, wytrzymałość i wyśmienita jakość wykonania.

Wiele młodych osób kupuje skutery kierując się sercem, stawiając na styl, a dopiero potem myśląc o kosztach. Starsi decyzję podejmują z głową, wybierając niezawodność i praktyczność (ale także, przywiązując wagę do wyglądu!). Prawda jest jednak taka, że wiele skuterów o pojemności 50 cm3 łączy w sobie kilka tych cech, ale nie wszystkie. Czy te wszystkie atrybuty posiada Honda NSC50R?

NSC50R używa jednocylindrowego, kompaktowego, zasilanego wtryskiem PGM-FI, czterosuwowego, chłodzonego powietrzem, dwuzaworowego silnika SOHC o pojemności 49 cm3, średnicy i skoku tłoka wynoszącym 37,8 mm x 44 mm oraz kompresji na poziomie 10.1:1. Wykorzystanie nieskomplikowanego silnika chłodzonego powietrzem pozwoliło oszczędzić masę i koszty, przy jednoczesnej maksymalizacji osiągów oraz niskim spalaniu – czego potrzeba najbardziej w codziennym, miejskim użytkowaniu.
Moc maksymalna wynosi 2,59 kW (3,5 KM) przy 8250 obrotach na minutę i momencie obrotowym wynoszącym 3,5 Nm przy 7 tys. obr. Automatyczne sprzęgło przenosi napęd na pas V-MATIC, a prędkość maksymalna wynosi 44,5 km/h. Połączenie wydajności i niskiego zużycia paliwa było kluczowym celem podczas tworzenia NSC50R. Cel ten został zrealizowany. Spalanie wynosi zaledwie 1,5l/100km przy 30km/h i 2,0l/100km w trybie ECE R47, zapewniając zasięg 272 kilometrów przy liczącym 5,5 litra zbiorniku. Dzięki trimetalowemu katalizatorowi w systemie wydechowym, zredukowano normy emisji, mieszcząc je bezproblemowo w limitach regulacji EURO 3.

Cena Honda NSC50R ma wynosić w sezonie 2013 dokładnie 8300 PLN.

Honda NSC50R: Dane Techniczne:

SILNIK
Typ Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC
Pojemność skokowa 49 cm³
Średnica x skok tłoka 37,8 x 44 mm
Stopień sprężania 10,1:1
Moc maksymalna 3,4 KM przy 7000 obr./min.
Obroty biegu jałowego 1 900 obr/min
Moment obrotowy 3,5 Nm przy 6750 obr./min.
UKŁAD PALIWOWY
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnica gardzieli przepustnicy 19 mm
Zbiornik paliwa 5,5 l
Zużycie paliwa wg WMTC** 2l / 100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12V / 6Ah
Rozrusznik Elektryczny
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia biegów V-MATIC bezstopniowa
Sprzęgło Automatyczne, odśrodkowe
Przełożenie wstępne 4,07
Przełożenie biegu 1 2,93
Przełożenie biegu 2 1,02
Napęd tylnego koła Pas napędowy (V-belt)
Prędkość maksymalna 45 km/h
RAMA
Typ Stalowa, rurowa, dolna belka nośna
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1850 mm x 670 mm x 1090 mm
Rozstaw osi 1255 mm
Kąt nachylenia główki ramy 26,5°
Wyprzedzenie 83 mm
Promień skrętu 1,94 m
Wysokość siedzenia 760 mm
Prześwit 128 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 105 kg (P: 44 kg; T: 61 kg)
Masa „suchego” pojazdu 101 kg
Dopuszczalna masa całkowita 270 kg
ZAWIESZENIE
Przód Widelec teleskopowy
Tył Jednoramienny wahacz zespolony, pojedynczy amortyzator
HAMULCE
Przód 220 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, CBS
Tył 130 mm bęben, CBS
OPONY
Przód 80/90-14M/C 40P
Tył 90/90-14M/C 46P
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
50%
19 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe kiero
    15 marca 2013 at 15:41

    Mój Boże właśnie na to czekałem 🙂 od czasu gdy dostałem model CBR 1000 w malowaniu repsol nażyłem o takim, WŁAŚNIE TAKIM! Sprzedam nerkę, dom i dzieciaka sąsiada, tylko garaż sobie zostawię żeby hondzinka nie marzła w zimie 😉

  • Zdjęcie profilowe waran20
    11 maja 2013 at 23:46

    matol 1798 kup sobie kymco a za 1000 km ci się rozleci ale spoko jeżeli wolisz kupić gówniane kymco to już twój wybór pozdro

  • Zdjęcie profilowe waran20
    11 maja 2013 at 23:48

    uciekłem od tematu Honda NSC50R będzie na 100% hitem byłem dziś w salonie widziałem wykonana zajebiście

  • Zdjęcie profilowe waran20
    11 maja 2013 at 23:50

    a w żeczywistości wygląda milion razy lepiej niż na zdjęciu ,a poza tym honde zawsze łatwo będzie puźniej sprzedać

  • Zdjęcie profilowe waran20
    11 maja 2013 at 23:53

    pomyliłem się będzie hitem ale nie w polsce ponieważ w polsce królują chinole

  • Zdjęcie profilowe
    12 maja 2013 at 07:44

    Waran20 nie ośmieszaj się to gówniane Kymco robi swoje sprzęty w oparciu o technologie Hondy właśnie, poza tym dostarcza im części…

    A co do Vespy to jest legenda i konsekwentny kontynuator stylu retro, taka marka premium, gdzie cena nie jest tak istotna jak prestiż 🙂

  • Zdjęcie profilowe waran20
    12 maja 2013 at 09:38

    a tak w ogóle najtańsza nowa vespa 50 kosztuje 11600zł a 150 najtańsza 17490zł i jakoś vespa jest hitem więc dlaczego honda z super designem za 8300zł ma nie być?

  • Zdjęcie profilowe MrKarol
    20 maja 2013 at 00:29

    Może nieznam sie zbyd dobrze na paramertach skutera ale po takim wyglądzie mozna sie domyslic……..Jak ktos kupuje skuter to napewno patrzy na wyglad …….Ps : Ja tez…;)

  • Fix
    2 kwietnia 2016 at 10:32

    czy część od Hondy Vision będą pasować do Hondy Nsc 50r ?