Aktualnie czytasz:
Honda Forza 300 2018: Zupełnie nowy model jest 12 kg lżejszy i lepiej wyposażony
3

Forza model 2018 ma agresywny, sportowy wygląd, i jest bardziej smukła, ostrzejsza w kształtach niż poprzedni model. Zmniejszono rozstaw osi i długość pojazdu. Tylne koło jest większe niż w poprzednim modelu, ale mimo to udało się zmniejszyć wagę o 12kg dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu i nowej ramie, co zaowocowało zwiększeniem prędkości maksymalnej i zmniejszeniem zużycia paliwa.

Płynnie działająca elektryczna regulacja szyby poprawiła ochronę przed wiatrem w codziennych jazdach jak i dłuższych wyprawach. Kontrolę momentu obrotowego (HSTC) można włączać/wyłącząć odpowiednim przełącznikiem na kierownicy. A nowoczesny, w pełni LEDowy panel zegarów dostarcza wielu dodatkowych informacji dla kierowcy. Akceosoryjny kufer górny jest wyposażony w system Smart Key.

Dwa pełnowymiarowe kaski integralne mogą być schowane w przestrzeni bagażowej pod siedzeniem. Istnieje też możliwość podzielenia schowka, gdy chcemy włożyć tam jeden kask i odzież motocyklowa lub torbę. Dodatkowa skrytka po lewej stronie w przednim panelu owiewek jest wyposażona w zamek – wyposażono ją również w gniazdo zapalniczki 12V. W schowku zmieści się telefon lub butelka na wodę.

W nowej Forza 300 zastosowano ten sam silnik co w legendarnych SH300: 279cc, chłodzony cieczą, wtrysk, SOHC, 4 zawory/cylinder. Charakterystyka pracy została jednak „podkręcona” poprzez zmiany w głowicy, inne czasy otwarć zaworów i zastosowanie odmiennych świec zapłonowych w celu maksymalizacji osiągów w pełnym zakresie od niskich do wysokich obrotów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa.

Całkowitą nowością jest zastosowanie HSTC (kontrola momentu obrotowego) – po raz pierwszy w historii skuterów Honda. HSTC wykrywa wszelkie różnice w prędkości przedniego i tylnego koła, wylicza na podstawie specjalnych algorytmów potencjalne ryzyko uślizgów i odpowiednio ingeruje w moment obrotowy dostarczany przez silnik poprzez zmianę ilości dostarczanego paliwa do cylindra, a przez to zwiększenie przyczepności tylnego koła. HSCT można włączyć/wyłączyć poprzez przełącznik po lewej stronie kierownicy. Kontrolka „T” na panelu sterującym zapala się za każdym razem, gdy system zadziałał ingerując w pracę silnika.

Honda Forza 300 2018 – galeria zdjęć:

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
56%
Interesujące
38%
heh...
6%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
3 Komentarze
  • Grzegorz
    8 marca 2018 at 21:39

    Honda- i życie jest łatwiejsze. Super.

  • Daniel
    24 lipca 2018 at 13:40

    Chwalą się niższą wagą i lepszymi osiągami. Podczas gdy poprzednik czyli Honda SH300 jest lżejsza, zwinniejsza i żwawsza… Do tego tańsza 🙂
    Papierowe parametry też pokazują że SH300 jest mocniejsza.

    • Paweł
      9 sierpnia 2018 at 10:50

      piszesz bzdury… Poprzednikiem tego modelu jest starsza Forza 300, SH300 to zupełnie inny skuter, to bardziej moped niż skuter. Forza z SH ma tylko silnik a poza tym nie ma z nią absolutnie nic wspólnego.