Honda CBR500R 2019. Jeszcze bardziej sportowa

Model CBR500R przeznaczony jest dla motocyklistów, którzy dojrzeli do przesiadki z mniejszego jednośladu, oferując emocje korzystania ze sportowego motocykla na co dzień, jednocześnie zapewniając rozsądne koszty eksploatacji, dzięki czemu jest to świetny motocykl zarówno do codziennych dojazdów do pracy, jak i do weekendowej rozrywki.

CBR500R nie boi się też doświadczonych motocyklistów, którzy chcą przesiąść się na coś mniejszego, zachowując przy tym esencję radości jazdy na motocyklu.

W 2016 r. CBR500R otrzymał ostrzejszą stylizację, oświetlenie LED i zmiany w przednim zawieszeniu, a model roku 2019 staje się jeszcze bardziej agresywny, z nową formą zewnętrzną i nową pozycją kierowcy, która wzmacnia jego sportowy charakter. Silnik jest mocniejszy w dolnym zakresie prędkości obrotowych i łatwiej wkręca się aż do maksymalnych obrotów, zapewniając przy tym emocjonujące wrażenia dźwiękowe.

CBR500R zawsze był szybki, oszczędny i pełen emocji. W modelu roku 2019 żadna z tych zalet nie uległa osłabieniu, a wręcz przeciwnie – wzmocniono je i dodano coś więcej.

Kontrasty kątów i powierzchni – od bardzo delikatnych, po bardzo muskularne – od obudowy reflektora, aż po siedzenie zarysowują nowy wygląd CBR500R. Ergonomia motocykla została udoskonalona, co pozwala kierowcy na lepsze wykorzystanie możliwości jednośladu, jednocześnie poprawie uległa też aerodynamika pojazdu. Regulowana kierownica (clip-on) jest teraz montowana poniżej przekonstruowanej górnej półki, a kierowca będzie pochylony nieco bardziej do przodu.

Mimo tego, że silnik utrzymuje moc 47,6 KM (35 kW), czyli maksymalną dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Motocykl wyposażony jest także w sprzęgło antyhoppingowe.

W nowym zestawie wskaźników LCD dodano LightShift, czyli funkcję informującą kierowcę o konieczności zmiany biegu na wyższy oraz oznaczenia aktualnie załączonego biegu, wprowadzono też kierunkowskazy LED, aby dostosować je do reszty oświetlenia. Podwozie pozostało niezmienione za wyjątkiem nowego tylnego amortyzatora, zapewniającego stałą wydajność tłumienia i lepszą kontrolę nad pojazdem.

Honda CBR500R 2019 – zdjęcia:

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button