Honda CBR 125 R: Czy warto kupić?

Honda CBR  to marzenie wielu początkujących motocyklistów. Każdy chciałby mieć CBR 600 czy 1000cm³ i ponad 100KM zaklęte w prawej manetce. Co zrobić jeśli jednak na spełnienie tego marzenia nie możemy sobie na razie pozwolić, chociażby ze względu na młody wiek albo niewystarczające środki na koncie? Odpowiedzią jest Honda CBR 125.

Najmniejsza z rodziny CBR wyróżnia się wśród innych sportowych 125ątek przede wszystkim legendą modelu, na którym wychowały się rzesze motocyklistów. CBR 125 malowana jest podobnie jak większe wersje Hondy z tej serii i nie straciła nic z zadziornego designu. Oczywiście w ciągu 10 lat produkcji wygląd zmienił się radykalnie, tak jak i cała linia sportowych motocykli Hondy, widać tu jednak konsekwencję. Jeśli japoński producent wypuszcza na rynek nowy model CBR 600 czy 1000, możemy być pewni że wraz z nimi pojawi się CBR 125 wyglądem mocno nawiązująca do stylistyki jej „dorosłych” sióstr.

Honda_CBR125R_02CBR 125  zadebiutowała po raz pierwszy w 2004 roku. Motocykl wyposażono w chłodzony cieczą jednocylindrowy, czterosuwowy silnik. Na początku produkcji zasilany był gaźnikiem, jednak po 3 latach zaczęto montować wtrysk paliwa, co pozytywnie wpłynęło na spalanie. Silnik pracuje cicho i równo, dzięki chłodzeniu cieczą nie ma ryzyka zagrzania go nawet w gęstym miejskim korku.

Pozycja na motocyklu nie jest mocno pochylona,  chociaż możemy poczuć się jak na rasowym sporcie i nawet delikatnie schować za owiewką. CBR 125  jest wyjątkowo zwinna i łatwa w manewrowaniu, mimo że ma raczej duży promień skrętu. W zakręty wchodzi chętnie i prowadzi w nich z iście sportowym zacięciem. Można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa i poczuć jak na torze wyścigowym. W końcu organizowany był nawet CBR 125 Cup.  Zawieszenie tylne to centralny amortyzator, z przodu za tłumienie odpowiadają dwa klasyczne teleskopy. Rozwiązanie proste w obsłudze i skuteczne.

honda_cbr125R_1Hamulce to mocna strona CBR 125. Dwutłoczkowy zacisk i spora tarcza hamulcowa w połączeniu z jednotłoczkowym z tyłu zapewniają szybkie wytracanie prędkości.

Osiągi 125ątki od Hondy to co prawda mniej niż u konkurencji w postaci chociażby Aprilii RS 125 czy Yamahy YZF 125, bo ok. 115km/h. Za to spalanie wynosi prawie litr mniej niż w wymienionych modelach. Mała CBR pali tylko 2,5l/100km! Od 0-100km rozpędza się o ponad sekundę dłużej niż Aprilia i Yamaha, bo w 17,2 sekundy, jednak rekompensuje to symbolicznym zapotrzebowaniem na paliwo. Czy warto kupić Hondę CBR 125? Przyzwoite osiągi, bardzo niskie spalanie i frajda z jazdy na pewno mocno przeważą w wyborze tego modelu.

Andrzej Zaborowski

Redaktor serwisu Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button