Honda CB500X 2019. Od środka transportu po towarzysza przygód

Użyteczność CB500X sprowadza się do prostego równania – solidny, dobrze znany dwucylindrowy silnik, który wytwarza wysoki moment obrotowy i skutecznie napędza motocykl już od niskich obrotów (aż po maksymalne) – a do tego podwozie, które zapewnia niezwykle komfortową jazdę zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Motocykl bez żadnych regulacji zmienia się z krótkodystansowego środka transportu w weekendowego tourera. Duże skoki zawieszeń ułatwiają poruszanie się po nieutwardzonych nawierzchniach, szeroka kierownica zapewnia bezproblemowe panowanie nad motocyklem, a pionowa pozycja jazdy zapewnia zarówno wygodę, jak i szerokie pole widzenia kierowcy. Innymi słowy, CB500X jest wszechstronny pod każdym względem.

W 2016 roku, po pierwszej aktualizacji CB500X otrzymał większy zbiornik paliwa, więcej ochrony przed wiatrem i wyższą szybę. Zyskał również oświetlenie LED, przedni widelec z regulacją napięcia wstępnego sprężyn i regulowaną dźwignię hamulca.

Rok 2019, to kolejna istotna ewolucja konstrukcji CB500X. Bardziej wyrafinowany styl adventure podkreślający i potwierdzający wyjątkową propozycję, jaką stanowi ten motocykl, a także lepsze osiągi silnika i liczne ulepszenia podwozia gwarantują, że nowy CB500X zachował swoje dotychczasowe szerokie możliwości, ale jego współczynnik “X” został wyraźnie wzmocniony.

Od miejskiego środka transportu do weekendowego towarzysza przygód – CB500X model 2019 jest gotowy na wszystko. Jego styl na rok 2019 jest znacznie ostrzejszy, ze wzmocnionym charakterem adventure nawiązującym do Africa Twin, co od strony technicznej wspierają większe skoki zawieszeń, wydajniejszy amortyzator jednorurowy, ulepszona ergonomia miejsca kierowcy i 19-calowe przednie koło.

Mimo tego że silnik CB500X utrzymuje maksymalną moc 47,6 KM (35 kW), czyli mieszczącą się w limicie dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Nowy tłumik z podwójnym wylotem emituje bardziej rasowy dźwięk, a silnik współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym.

W nowym zestawie wskaźników LCD dodano funkcje wyświetlenia sugestii zmiany biegu na wyższy i oznaczenia aktualnie załączonego biegu, wprowadzono też kierunkowskazy LED, aby dostosować je do reszty oświetlenia.

Honda CB500X 2019 – zdjęcia:

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button