Skutery

Podłączenie żarówek LED skuter 150ccm

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 5 miesiące temu.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #630421

    BlackWolf
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam!
    Zakupiłem żarówki LED do mojego skutera, chcąc je zamontować zdemontowałem stare żarówki żarowe i przystąpiłem do montażu żarówek Ledowych. Jako że moje oryginalne żarówki żarowe w skuterze było H4 ja także H4 zakupiłem żarówki Ledwie aby nie kombinować z wtyczkami… I tutaj zaczął się problem… Po założeniu wtyczki do żarówki LED, żarówka nie zaświeciła się, mimo iż lewa żarówka (żarowa) się swieciła. Postanowiłem wyciągnąć kable z wtyczki i na tzw. „krótko” przykładać kable do żarówki. Udało się i gdy miałem światła krótkie to świeciły światła krótkie, lecz gdy przełączyłem na światła długie to żarówka LED gasła, zaś żarowa świeciła światłem długim. Gdy przełożyłem kable to zaś nie było w żarówce ledowej świateł krótkich, a długie byly. W końcu założyłem wtyczkę i założyłem znów żarówkę żarową.

    Bardzo proszę o pomoc jak mam to zrobić, aby żarówki LED zaczęły normalnie świecić w skuterze. Dodam, że zakupiłem inne żarówki LED droższe i efekt był ten sam.

    Na środkowym pinie był kabel biały, jeżeli chodzi o lewy i prawy pin na żarówce ledowej było na zmianę i cały czas jak były długie to nie było krótkich i na zmianę gdy się zmieniło piny.

    Pozdrawiam i LwG!

    #630422
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 690

    standardowo nie podajesz jaki to sprzęt wiec sobie możemy najwyżej pozgadywać.
    nie ma też takiego produktu jak LED H4 – jest ich masa typów i rodzajów i wszystkie H4. Też nie podajesz jaka to żarówka. Co nie ułatwia.
    Żarówka H4 ma zawsze wspólny jeden biegun (minus) dla obu włókien a tylko plus jest podawany na włókno długich lub krótkich. Tu nie ma żadnego kombinowania i każda instalacja jest taka sama.
    sdsd

    Ale.
    W większości żarówek H4 LED (bo nie we wszystkich) jest istotna polaryzacja (czyli plus na plusie a minus na minusie) wiec bedą pracowały poprawnie tylko w instalacji prądu stałego.
    Niestety dużo sprzętów z racji na pobór prądu przez żąrówki ma lampy przednie (i tylną pozycyjną) zasilane z osobnej cewki tzw. „oświetleniowej”. A ten układ generuje prąd zmienny – co nie bardzo LEDom pasuje. Taką instalacje poznasz po tym że lampa się zapala tylko jak pracuje silnik.
    Nikt tego prądu na żarówki nie prostuje bo tak jest taniej a żarówkom z włóknem to wisi. Niestety LEDom nie.
    No i tu schody. Żeby ci taka żarówka LED przystosowane do zasilania prądem stałym (DC) świeciła poprawnie w instalacji z prądem zmiennym (AC).. no w zasadzie to przemiennym.. to musisz tam po drodze albo walnąć układ prostujący (co wytrzyma kilka amperów poboru) albo kupić LED-y z wbudowanym prostownikiem. Na aliexpress są LEDy dedykowane do instalacji motocyklowych z prądem AC.
    Tak wygląda taki układ prostujący do LED pod H4 – osobno prostujesz na każdy żarnik, masa wspólna
    sdasdf

    Tyle że wszystkie te z AC które widziałem i te które sam kupiłem nadają się tylko do obsadzenia w lampie z soczewką bo kiedy wsadzisz je w reflektor z odbłyśnikiem to dają plame światła a nie to widmo z odcięciem.

    I czy jesteś na 100% pewien że oryginalnie w skuterze miałeś H4 55W a nie HS1 35W ? wyglądają niemal identycznie. Mało która firma pakuje taki generator prądu żeby 2xH4 obsłużył.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: