Test Gilera DNA 50 – nieznany gen?

Gilera DNA jest idealnym skuterem dla młodego człowieka marzącego o dużych motorach. Jest to związane z wyglądem. Ten model skutera bardzo przypomina pojazdy o pojemności minimum 250 ccm. Przyjrzyjmy się z bliska funkcjonalności. Zacznę od najważniejszej części każdego pojazdu: Silnik DNA kryje w sobie duże zasoby mocy 4.8 KM.

Testowany egzemplarz (tylko odblokowany) bardzo dynamicznie rozpędza się do 50 km/h i nieco wolniej sukcesywnie dochodził do prędkości maksymalnej 85 km/h (przy wadze kierowcy 80kg.) skuter średnio spalił 4.75l na 100 km,a oleju 1.1 litra na 1000 km. W dwie osoby prędkość maksymalna wynosiła 80 km/h.

Za chłodzenie odpowiada duża chłodnica, która znakomicie spełnia swoje zadanie, co możemy zobaczyć na elektronicznym wyświetlaczu z dokładną skalą temperatury.Obok wyświetlacza na desce znajduje się obrotomierz, którego wskazówka dochodzi do 8000obr/min. Wyświetlacz jest bardzo czytelny i funkcjonalny, znajdziemy tam: wskaźnik poziomu paliwa (dokładny), wskaźnik temperatury, zegarek, dystans całkowity, dystans częściowy i oczywiście prędkościomierz, z którego nie jestem zadowolony- jest nie dokładny. Nad wyświetlaczem znajdują się wszystkie potrzebne kontrolki: rezerwa paliwa, oleju, kontrolka świateł krótkich i długich oraz kierunkowskazy.

Zawieszenie: Przód jest zdecydowanie za miękki, przy hamowaniu nurkuje się do koAąca, a jadąc z pasażerem bardzo to przeszkadza. Na zakrętach tak miękkie zawieszenie też przeszkadza, szczególnie przy większych prędkościach składając się w zakręt odczuwa się jakby „pływanie”. Miękkie zawieszenie sprawuje się dobrze na piaszczystych i wyboistych drogach gdzie w pełni można wykorzystać amortyzatory i gładko pokonywać wszelkie nierówności terenu. Jednak naszym zdaniem Dna nie została skonstruowana po to aby jeździć nią w terenie. Jest to skuter o typowo sportowych zapędach. DNA nie jest najwygodniejszym skuterem, przy dłuższych przejażdżkach zaczynają boleć nadgarstki i ramiona. Sylwetka jest zbyt pochylona do przodu i duża część ciężaru ciała spoczywa na rękach, kiedy dodamy ciężar pasażera zsuwającego się przy hamowaniu wynik jest prosty- bolą ręce a co za tym idzie jest naprawdę niebezpiecznie. Schowek- na pierwszy rzut oka mało pojemny ze względu na wystający na środku wlew zbiornika płynu chłodniczego, ale mimo to spokojnie mieści się w nim kask integralny + np. bluza i rękawiczki. Miło zaskakuje układ hamulcowy- jest on bardzo dobry, zarówno z przodu jak i z tyłu pojazd wyposażony jest w hamulce tarczowe, które z łatwością zatrzymują. Motorower wyposażony jest w opony PIRELLI przód 120/70 tył 140/70 osadzone na 14 calowych felgach.Tak duże (jak na skuter) koła bardzo podwyższają komfort jazdy.

PLUSY:

– Duuuuuży plus za wygląd-pojemny schowek
– funkcjonalny i przejrzysty kokpit-mocny milo pracujący silnik-duże koła z porządnymi oponami
– duży zbiornik paliwa

MINUSY:

– duży promień skrętu-spore spalanie
– niewygodny dla dwóch osób
– zbyt miękkie zawieszenie

PODSUMOWANIE:

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Jest to idealny skuter dla żądnych przygód skuteromaniaków. Przejażdżki po mieście potęgują zadowolenie z zakupu DNA, gdy widzimy podziw i zazdrość w oczach przechodniów patrzących się na nasze dwa kółka.

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button