Faspider Garelli GSP 50: Nowość 2013
Wiosna zbliża się wielkimi krokami, sezon 2013 tuż tuż. Wraz z biegiem kolejnych dni, zbliżających wszystkich zarażonych pasją skuterową do ujarzmiania swoich jednośladów, producenci z dumą prezentują swoje nowości na kolejny rok. Dzisiaj z inicjatywą wychodzi Faspider i przedstawia model Garelli GSP50.
Co możemy powiedzieć na pierwszy rzut oka? GSP50 wygląda dość ciekawie. Jego design jest bardzo nowoczesny. Już od początku mamy wrażenie, iż Faspider Garelli tym modelem wychodzi z dość interesującą propozycją dla młodych uczestników ruchu drogowego.
Z pewnością wyróżniającym się elementem są przednie światła, te wyglądają na bardzo agresywne, owiewki oraz ciekawie wyprofilowana kanapa. Duży plus za kierunkowskazy pod kierownicą – dzięki temu kierowcy samochodów dostawczych, bądź tirów łatwiej dostrzegą jakie mamy zamiary na drodze, czy chcemy skręcić w lewo lub prawo.
Patrząc na GSP, z wyglądu wystawiamy mu ocenę 5 z plusem, jednak mamy wrażenie, że widać tutaj za dużo nawiązań do legendarnego Peugeota Speedfighta.
Czas zerknąć pod plastiki, wgłąb opisywanego modelu.
Sercem Faspider Garelli GSP 50 jest żwawy, dwusuwowy silnik chłodzony cieczą, także jego przysłowiowe “zajechanie”może być trudne. Dodatkowo mamy do dyspozycji 5,1 KM.
Częstym mankamentem w skuterach są słabo działające hamulce. Jak to wygląda w przypadku GSP? Z przodu i z tyłu tarcza. Sprawdzają się świetnie, bez problemu zatrzymają 13 calowe koła. Czy trzynastki są dostatecznie duże? Doskonale wiemy, iż z polskimi drogami lepiej dmuchać na zimno
Skuter dla młodych ludzi? Zdecydowanie tak. Rzeczą przemawiającą za tym jest waga. 94 kg to nie tak dużo, poradzi sobie z nią średniej postury nastolatek. Kolejnym elementem za – zegary. Elektronika, elektronika i jeszcze raz newschoolowo prezentujący się prędkościomierz i reszta.
Wkrótce razem ze Skuterowo.com sami będziecie mogli ocenić Faspider Garelli GSP 50. Pierwsze ciepłe dni przyniosą wideo podsumowanie naszego testu.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
DANE TECHNICZNE FASPIDER GARELLI GSP50 | ||
NADWOZIE | ||
Rama | Rurowa | |
Obudowy | Polipropylen i ABS | |
Zawieszenie przód | Widelec teleskopowy olejowy | |
Zawieszenie tył | Amortyzator z tłumieniem olejowym | |
Opona przednia bezdętkowa | 130/60 -13″ | |
Opona tylna bezdętkowa | 130/60 -13″ | |
Koło przód | 13” | |
Koło tył | 13″ | |
Hamulce przedni | Tarczowy fi 190 mm | |
Hamulec tylny | Tarczowy fi 190 mm | |
Ilość miejsc | 2 | |
SILNIK | ||
Pojemność | 49,3 cm3 | |
Typ silnika | Jednocylindrowy, dwusuwowy | |
Moc | 5,1 KM przy 8000 obr/min | |
Moment obrotowy | 5,0 N.m przy 7000 obr/min | |
Chłodzenie | Ciecz | |
Smarowanie | Oddzielny system dozownikowy | |
Rozrusznik | Elektryczny i nożny | |
Układ zasilania | Gaźnik MIKUNI | |
Zapłon | Elektroniczny układ CDI | |
Sprzęgło | Automatyczne | |
Przeniesienie napędu | Bezstopniowe automatyczne CVT | |
WYMIARY I WAGA | ||
Długość (mm) | 1845 | |
Szerokość kierownicy (mm) | 710 | |
Wysokość (mm) | 1170 | |
Masa własna (kg) | 94 | |
Poj. zbiornika paliwa L | 5,5 | |
Poj. zbiornika oleju L | 0,8 | |
WYPOSAŻENIE | ||
Podstawka boczna | w standardzie | |
Lusterka wsteczne L+P | w standardzie | |
Stelaż pod kufer | akcesoryjny | |
Schowek pod siedzeniem | w standardzie | |
Haczyk bagażowy | w standardzie |
Jak dla mnie rewelacja 🙂 Wygląda naprawdę ładnie.
Ciekawe jak będzie z wytrzymałością silnika, bo osiągi powinien mieć zadowalające 😀
W ciągu 4 lat więcej trzeba naprawiać niż jeździ