Faspider Garelli GSP 50: Nowość 2013

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, sezon 2013 tuż tuż. Wraz z biegiem kolejnych dni, zbliżających wszystkich zarażonych pasją skuterową do ujarzmiania swoich jednośladów, producenci z dumą prezentują swoje nowości na kolejny rok. Dzisiaj z inicjatywą wychodzi Faspider i przedstawia model Garelli GSP50.

Co możemy powiedzieć na pierwszy rzut oka? GSP50 wygląda dość ciekawie. Jego design jest bardzo nowoczesny. Już od początku mamy wrażenie, iż Faspider Garelli tym modelem wychodzi z dość interesującą propozycją dla młodych uczestników ruchu drogowego.

[nggallery id=131]

Z pewnością wyróżniającym się elementem są przednie światła, te wyglądają na bardzo agresywne, owiewki oraz ciekawie wyprofilowana kanapa. Duży plus za kierunkowskazy pod kierownicą – dzięki temu kierowcy samochodów dostawczych, bądź tirów łatwiej dostrzegą jakie mamy zamiary na drodze, czy chcemy skręcić w lewo lub prawo.

Patrząc na GSP, z wyglądu wystawiamy mu ocenę 5 z plusem, jednak mamy wrażenie, że widać tutaj za dużo nawiązań do legendarnego Peugeota Speedfighta.

Czas zerknąć pod plastiki, wgłąb opisywanego modelu.

Sercem Faspider Garelli GSP 50 jest żwawy, dwusuwowy silnik chłodzony cieczą, także jego przysłowiowe “zajechanie”może być trudne. Dodatkowo mamy do dyspozycji 5,1 KM.

Częstym mankamentem w skuterach są słabo działające hamulce. Jak to wygląda w przypadku GSP? Z przodu i z tyłu tarcza. Sprawdzają się świetnie, bez problemu zatrzymają 13 calowe koła. Czy trzynastki są dostatecznie duże? Doskonale wiemy, iż z polskimi drogami lepiej dmuchać na zimno

Skuter dla młodych ludzi? Zdecydowanie tak. Rzeczą przemawiającą za tym jest waga. 94 kg to nie tak dużo, poradzi sobie z nią średniej postury nastolatek. Kolejnym elementem za – zegary. Elektronika, elektronika i jeszcze raz newschoolowo prezentujący się prędkościomierz i reszta.

Inne publikacje na ten temat:

Wkrótce razem ze Skuterowo.com sami będziecie mogli ocenić Faspider Garelli GSP 50. Pierwsze ciepłe dni przyniosą wideo podsumowanie naszego testu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo
DANE TECHNICZNE FASPIDER GARELLI GSP50
NADWOZIE
Rama Rurowa
Obudowy Polipropylen i ABS
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy olejowy
Zawieszenie tył Amortyzator z tłumieniem olejowym
Opona przednia bezdętkowa 130/60 -13″
Opona tylna bezdętkowa 130/60 -13″
Koło przód 13”
Koło tył 13″
Hamulce przedni
Tarczowy fi 190 mm
Hamulec tylny
Tarczowy fi 190 mm
Ilość miejsc 2
SILNIK
Pojemność 49,3 cm3
Typ silnika Jednocylindrowy, dwusuwowy
Moc 5,1 KM przy 8000 obr/min
Moment obrotowy 5,0 N.m przy 7000 obr/min
Chłodzenie Ciecz
Smarowanie Oddzielny system dozownikowy
Rozrusznik Elektryczny i nożny
Układ zasilania Gaźnik MIKUNI
Zapłon Elektroniczny układ CDI
Sprzęgło Automatyczne
Przeniesienie napędu Bezstopniowe automatyczne CVT
WYMIARY I WAGA
Długość (mm) 1845
Szerokość kierownicy (mm) 710
Wysokość (mm) 1170
Masa własna (kg) 94
Poj. zbiornika paliwa L 5,5
Poj. zbiornika oleju L 0,8
WYPOSAŻENIE
Podstawka boczna w standardzie
Lusterka wsteczne L+P w standardzie
Stelaż pod kufer akcesoryjny
Schowek pod siedzeniem w standardzie
Haczyk bagażowy w standardzie

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Jak dla mnie rewelacja 🙂 Wygląda naprawdę ładnie.
    Ciekawe jak będzie z wytrzymałością silnika, bo osiągi powinien mieć zadowalające 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button