ZIPP TOPS, OTIS, PARCO czy Romet 727, 727 JOY

Który z tych skuterów wybrać?
ZIPP TOPS 2 250,00 zł
ZIPP OTIS 2 399,99 zł
ZIPP PARCO 2 799,99 zł
Romet E 727 2 699,00 zł
Romet 727 JOY 2 899,00 zł
Najważniejsze dla mnie jest żeby mało palił (lekki i 4T), żeby był tani w zakupie, żeby dał się łatwo odblokować. Chcę nim codziennie jeździć do pracy (15km w jedną stronę), więc ważne żeby były do niego dostępne części i żeby domorośli mechanicy umieli go naprawiać, konserwować i co tam trzeba robić przy takim gówienku (musi być cały czas na chodzie). Wygląd nie ma dla mnie znaczenia i to czy jakiś gimbus uważa, że akurat ten skuter jest obciachowy.

Jeśli to wszystko 4T, to bierz co chcesz, z jednego gó..a urobione.
Choś ja bym był bardziej za Zippami, ale to tylko moja opinia.

Ile poleci Romet 727 po odblokowaniu ale nie z górki, tylko tak normalnie, prędkość podróżna, na 3/4 manetki.

zablokowany ~35, odblokowany ~45-50

Bierz zpia, są mniej blokowane i po odblokowaniu lecą więcej od rometów. Wiem po kolegach jeden ma routera metro city 2013 a drugi zipa torosa el loco. Obydwa odblokowane toros el loco na prostej 65-70 z górki 75-80. A romet router metro na prostej 60 a z górki 70 max i to ledwo. Do tego router jest sporo lżejszy i mniejszy. Obydwa liczniki lekko przekłamują ale zip toros jedzie szybciej bo odstawia bez problemu routera, router jedynie trochę szybciej się rozpędza do 50 bo jest lżejszy.

Router Metro City ma wsadzone rolki w wariatorze 5 gram... 15x13 mm (mniejsza średnica niż standard 16x13). Z cylindrem 72 cm3 i dyszą 90-ką (iglica na środku) to lata jak jakie złe. Nawet z takimi bębnami da się to też bezproblemowo zatrzymać (plus te 90 kg chłopa na jego kanapie). Moduł CDI za tych 15 zeta (np. pomarańczowy) i więcej niż te 3 litry... 98-ki na 100 km nie zeżre. Skąd to wiem? A bo mam takiego w ciągłym użyciu. Śrubka regulacji skoku membrany pod plastikowym dekielkiem gaźnika to już przy tym ogólnie znany szczegół.

Przy seryjnym wariatorze można też wsadzić tuleję długości 38 mm, czego jednak nie polecam praktykować w zestawieniu z wariatorami WM Motor (jest taka dodawana do tego zestawu, ale tutaj lepsza i bezpieczniejsza dla długiego życia paska napędowego jest seryjna... 38,5 mm). I tyle w tym temacie.