Zipp Pro 50: początkujący motocyklista

Witam!
Niedawno wymieniłem kartę motorowerową na prawo jazdy kat. AM. Zakupiłem więc swój pierwszy motorower: Zipp Pro 50. Motorower ten miał już wcześniej zdjętą blokadę i zamiast jeździć przepisowe 45km/h jeździ troszkę więcej. Ostatnio jednak zauważyłem, że mimo jazdy na wysokich obrotach motorower bardzo wolno jedzie. Rzekłbym, że prędkość nie rośnie proporcjonalnie z obrotami. Zipp bardzo powoli się zbiera, a gdy już ruszy to i tak się strasznie wlecze (wcześniej tak nie było). Co to może być? Rolki, wariator, sprzęgło?
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące samej blokady i przepisów. Czy jeśli policja zatrzyma mnie do kontroli, to czy mają prawo pojechać ze mną gdzieś, by skontrolować, czy motorower posiada blokadę? Oczywiście po mieście, na odcinkach z pomiarem prędkości, czy w miejscach gdzie spodziewam się policji jeżdżę przepisowe 45km/h, tylko na obwodnicy lub po "wsiowych" drogach jeżdżę nieco więcej.
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam!

pro 50 nie jest skuterem z CVT wiec nie ma rolek i wariatora. ma za to sprzęgło i ono się może ślizgać.