Zrywa pasek (ściera, pruje) – korektor czy wariator?
- This topic has 15 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 8 years, 6 months temu by Wombat.
- AutorWpisy
- 29 sierpnia 2015 dnia 16:10 #198438
Hej,
Ewidentnie coś mi ściera paski. Jak jeżdżę normalnie do 80 km/h nic się nie dzieje, w jak chce mu dać ostro w palnik to prawie zawsze się to kończy sprutym paskiem i pierzem pod pokrywą. Pasek się ściera z jednej strony. Czego to może być wina? waria czy korektora? Poniżej daje zdjęcia i filmik korektora. Czy nie jest on krzywy? Dzięki za pomoc.
FOTO
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2255.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2261.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2257.jpg
FILM
A to mój setup:
– cylinder Polini for Race 70cc (AC)
– wydech Arrow Extreme
– gaźnik Dellorto PHBG 19 Black Edition
– filtr powietrza Malossi E5 Box
– wariator Polini Hi-Speed
– sprzęgło Polini 3G
– dzwon Polini Speed Bell
– rolki Polini 6,3 g
– sprężyna centralna seryjna Piaggio (według forum 30-35 kg)
– sprężynki sprzęgła Polini (zielone)
– dysza 95 (seryjna z gaźnika)
– Pasek Polini Kevlar29 sierpnia 2015 dnia 16:20 #198440tak jak kręcisz to nie widać bicia tego korektora.
A może wariator i korektor są mocno przesunięte względem siebie?
powierzchnie bez zadziorów wszystkie?
ew załóż pasek, wkręć go na obroty bez pokrywy i zobacz kiedy zaczyna się to dziać.29 sierpnia 2015 dnia 17:36 #198451Korektor wyczyściłem. ładnie odbija, rozchyla się dobrze po zdjęciu sprężyny, chodzi płynnie, nie ma zadziorów ani żadnych wgłębień, talerze są gładkie – jedyne co zauważyłem to, to lekkie bicie, które uwieczniłem na filmie.
Przed chwilą zdjąłem wario, żeby Ci zrobić zdjęcie. Ma jedną małą nierówność, ale jest ona w takim miejscu, że na wysokich obrotach pasek jej nie dotyka – ma z nią styczność jedynie przy ruszaniu, jak jest na samym dole.
Generalnie jest tak, że mogę jeździć w miarę “normalnie” i nic się nie dzieje, a wystarczy jedna przejażdżka, że go przepałuje porządnie (pełna manetka przez 2-3 km) i pasek zamienia się w pierze…
Zdjęcia waria poniżej:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/FullSizeRender%203.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2294.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2296.JPGPasek zawsze zakładam o tych samych rozmiarach co seryjny: 811 x 18,5. Pierwszy raz pasek spruło mi kiedy leciałem ile fabryka dała. Założyłem drugi i zrobiłem ponad 1 000 km jeżdżąc bez piłowania. Kontrolowałem co jakiś czas i wszystko było ok nie było widać oznak zużycia paska. Postanowiłem więc zrobić test na obwodnicy. Przepiłowałem go około 3 km na pełnej manetce i oczywiście pod skrzyżowaniem już straciłem napęd (zdjęcia z tego właśnie incydentu).
Podsumowując to zaobserwowałem takie tendencje:
1. Pasek jest piłowany zawsze w tym samym miejscu
2. Pasek jest piłowany od strony przeciwtalerza nie od strony waria.
3. Przy spokojnej jeździe nic się z nim nie dzieje. Zawsze mieli go na wysokich obrotach czyli jak pasek na wariatorze jest wysoko, a na korektorze nisko
Zdjęcie poprzedniego paska (pokazuje piłowanie w tym samym miejscu)
29 sierpnia 2015 dnia 17:48 #198452ale to by wychodziło że coś źle się dzieje albo przy osi korektora albo przy obwodzie wariatora.
Słuchaj a czy jest taka możliwość że szapią go zęby wieńca od rozrusznika? może jest ciut za długi albo jak mówiłem – wariator i korektor są mocno przesunięte względem siebie i pasek pracuje po skosie mocno.
Bo ta tarcza od wario wygląda tak że pasek na niej wchodzi na 100% wysokości. A tam powinno być te 3-4mm “nieużywanego” przy krawędzi. Więc może wchodzi za wysoko i zjada go wieniec od rozrusznika29 sierpnia 2015 dnia 18:13 #198453Kurczę może tak być! Nie chciałem nic sugerować, ale ostatnio zauważyłem, że właśnie na bendiksie jest “pierze”. Pytanie co zrobić, żeby nie wchodził tak wysoko?
29 sierpnia 2015 dnia 18:16 #198454krótszy pasek. i wyregulować napęd pod nowy pasek
29 sierpnia 2015 dnia 19:56 #198463A można tak?
29 sierpnia 2015 dnia 20:28 #198466oczywiście
30 sierpnia 2015 dnia 00:19 #198471A może spróbować wydłużyć tuleje podkładkami? o takimi:
30 sierpnia 2015 dnia 01:21 #198472ale tobie nic nie da wydłużenie tulei
30 sierpnia 2015 dnia 07:26 #198481Może masz wyrobione tulejki w karterze lub pokrywie, piszę o tulejach bendixa.W takim przypadku mógłby on być “klapnięty” i niszczyć pasek.
30 sierpnia 2015 dnia 11:45 #198490Trop z dołożeniem podkładki na tuleję wariatora jest tropem właściwym, skoro pasek kolejny już raz kończy swój żywot trąc o bendiks rozrusznika przy full manecie. Rolki wariatora wydają się być dobrane optymalne, skoro pasek potrafi ^zamknąć^ wariator.
*
Można by tutaj zaserwować tzw. analogię przypadku, bo w tuningowanych chińczykach 4T 139 QMB występował często identyczny problem, a przyczyną całego zmieszania była właśnie tuleja wariatora krótsza o całe… 0,5 mm. I to wystarczało, aby dość skutecznie mielić paski napędu CVT. :]
*
*
30 sierpnia 2015 dnia 13:57 #198497Karter i pokrywa jest ok. Sprawdzałem. Jeszcze sprawdzę te tuleje suwmiarką.
To jak Panowie z tymi podkładkami? wydłużyć tuleje? Ma to sens? Spróbować?
Pytam, bo jesteście mądrzejsi ode mnie 😉
30 sierpnia 2015 dnia 15:54 #198507ja bym założył krótszy pasek – prościej. Bo teraz bedzie zabawa z dobieraniem podkładek
30 sierpnia 2015 dnia 19:19 #198524O ile krótszy? MAsz jakiś pomysł, który pasek mógłby podpasować?
30 sierpnia 2015 dnia 19:31 #198525wciśnij go na dół korektora, ściśnij wariatorem i zobaczysz ile ma nadmiaru. ale ze 2 cm to swobodnie jak nie 4.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.