zmiana oponek 4t

Witam ma zamiar zmienić oponki w skuterze 4t na takie https://motor-x.pl/opona-10-3-00-174-56j-tt,p.html i moje pytanko jest takie . :

1.czy policja się nie doczepi to oponek

to jest opona w sypki teren do cross, enduro-dobre do quadów czy ATV... chcesz to na drogę z asfaltu do skutera? będziesz sie ślizgał jak jasny pieron i bedą wibracje.

Policja się nie czepi, chyba, że planujesz taką oponkę (3.00-10 cali) nadziać kolcami na lód, a dętkę oddzielić dodatkowym płaszczem ochronnym na cienkiej warstwie talku. :-)
-
Wombacie, a dlaczego ma się ślizgać? Hmm?
Powierzchnia styku jest tutaj bardziej punktowa, więc nacisk na centymetr kwadratowy powierzchni jest większy (podobnie jak np. nasze buciory z protektorem na zimę).
-
To jest oponka cieniutka i malutka, wspomagana dodatkowo dętką (T/T-tube type-czyli z dętką). Głowy to ona nie urywa (plomby z zębów też nie powypadają), spokojna twoja rozczochrana. ;-)
Wibracje jakieś tam będą pewnie, ale na tylnym kole (czyli pod tyłkiem) nie powinno być z tym bardzo źle. Oponka ma 4 warstwy kordu (4PR), jest więc bardziej miękka od takiej 6PR (o bezdętkowych 6PR już nie wspominam, bo to były istne tzw. kartoflaki), a i dodatkowo ma jeszcze dętkę z powietrzem za amortyzację (a w dętce panuje ciśnienie w określonych granicach narzuconych przez żywe organizmy ludzkie). Więc wiesz...
-
Młody i tak z tego niewiele pewnie zrozumie, ale co tam. Kawkę swoją dopijam i dodaję tę swoją wypocinę, a co.
A dla innych, co zechcą sobie przeskoczyć z tych cieniutkich opono-dętek... 3.00-10 cali na bezdętkowe... 3.50-10 cali klepię linka...
...
https://motor-x.pl/szukam?query=Opona+Awina+3.50-10
-
Godna polecenia jest pozycja pierwsza i trzecia. Dlaczego? A bo mam, posiadam, a i znajomków też tym dobrem uszczęśliwiłem (Router Retro nabrał wreszcie życia). I mamy finał sprawy. Podobnie zresztą, jak i z... 52-litrowym KUFREM do Routera Bassy. :D

Ja mam takie w skuterku tylko 12cali i nie ma wibracji super się prowadzi po asfalcie,a jak na ryby jadę to po trawie i błocie bajka zero poślizgu,śnieg też dobrze znoszą[lepiej jak zimówki w aucie] tylko ze ja po 50zl szt z dętką na alledrogo płace

Wombacie, a dlaczego ma się ślizgać? Hmm?
Powierzchnia styku jest tutaj bardziej punktowa, więc nacisk na centymetr kwadratowy powierzchni jest większy (podobnie jak np. nasze buciory z protektorem na zimę).

No właśnie- na zimę. Protektor nie jest na śliskie tylko na sypkie/grząskie/miękkie w którym może "zaryć". Oczywiście jest istotna mieszanka - że jest miękka- ale istotniejsze od nacisku punktowego pod protektorem jest powierzchnia styku. Dlatego opony wyścigowe i szosowe mają ilość bieżnika zredukowanego do minimum. Co ci da duży nacisk na twardej powierzchni kiedy z racji na ograniczony obszar i tak jest łatwo zerwać przyczepność. Rozumując tak samochody sportowe miały by opony wąskie i twarde a nie szerokie kapcie bo nacisk bymiał rekompensować mniejszą powierzchnie. Niestety nie rekompensuje. Supernacisk na cm to ma łyżwa i koło tramwaju na stalowych szynach i jedno i drugie ślizga sie jak głupie a wręcz wytwarza na skutek nacisku wode pod sobą i na tej wodzie się ślizga.
Są opony na szosy i opony do crossu i nie bez powodu jedne są takie a drugie takie. Tu naprawdę nie ma co filozofować i tego roztrząsać. Trzeba przyjąć że jest jak jest.
Ale jak 70-80% ruchu jest po gruntówkach to bym takie gumy rozważył.