Zmiana dowodu rejestracyjnego.

Czy trudno jest przerejestrować motorower na motocykl? Ad. Zmiana silnika 49 na 110. Tylko wydział komunikacji i przegląd czy cała machina biurwokracji?

http://www.junak.com.pl/blog/wpis/56/Przerobienie-motoroweru-na-motocykl-125.html

Czytałem ten artykuł. Jest bardzo promocyjny i zalatuje nastawieniem do firmy. Prawa tam nie ma wcale, żadnych konkretów tylko zaproszenie do ich firmy... Chodzi mi o podstawy prawne a nie gadanie przyjdz do nas, my wypiszemy ze wykwalifikowany personel wymienil silnik przepinajac trzy linki i dwie wtyczki odkrecajac i przykrecajac piec srub. Juz kiedys spotkalem sie z takimi jajami kiedy przyszło do zlikwidowanie lpg. Kazdy gadal ze trzeba miec papier, ze zdemontowano to w serwisie lpg z pieczatka itd. Koniec koncow okazalo sie, ze wystarczylo wyjac to samemu (trzeba miec troche oleju w glowie, zeby nie doprowadzic do wybuchu i nie zrobic sobie krzywdy rzecz jasna) i przy nastepnym przegladzie poprosic diagnoste o to zeby wypisal kartke ze stwierdza ze lpg jest na stale usuniete - butla, przewody, komputer, parownik, reduktor etc. Pisal ze auto juz jest tylko benzin i już. Chodzi mi o podstawe prawna, tak jak mowie. Konkrety a nie materiały promocyjne. Tak czy owak dzięki za zainteresowanie paci.

Już to było na forum czytaj
http://www.skuterowo.com/forums/topic/zalegalizowanie-skutera-lub-motoroweru-z-silnikiem-ponad-50ccm

No i super. Jest już jak ugryźć temat. Widzałem to jakiś czas temu na forum właśnie tutuaj, teraz jeszcze potrzebuje tych rzadko spotykanych praktykantów którzy przez to próbowali przebrnąć, bo w sumie, kupiłem silnik w gmoto, żadnej homologacji, dokumentów, serwisówki, dokumentacji techniczno ruchowej - wyregulowałem zawory na słuch i jazdę, tak jak gaźnik na płynność i kolor świecy, wszystko jest okej. Nie wiem też czy taki pojazd wymaga homologacji... : /

teraz latasz 110 na 50 powiem ci tak jedź na stację diagnostyczną i pogadaj oni wiedzą co i jak.

Tak też na dniach mam zamiar zrobić. Jeśli nie jest potrzebna homologacja to moc mogę podać z sufitu a pojemność jesty wybita na cylindrze. Jak zgłoszę, z tego co wybadałem w internecie 107cm 152FMH ma jakoś 8KM, to bez problemu się przebrnie. Pod warunkiem, że nie trzeba homologacji. Cóż, za kilka dni będę wiedział jak dobrze pójdzie. Dzięki ci paci za zainteresowanie. A jak się mylę w sprawie tego silnika to mnie naprostuj, bo w sumie, to ja nie siedzę w temacie. Coś z mechaniki czy elektromechaniki wiem, silnik sobie wymienię i wyreguluję, ale nie wiem jakie są dane. Niektórzy z pamięci wymieniają ile jaki silnik ma mocy i momentu a ja zupełnie o tym nie wiem. Jedyne co wiem to tyle, że stawia na koło i ma pałera jak to się mówi. Przynajmniej realatywnie do poprzedniego. No i skrzynia biegów lekko za krótka jak na mnie... : )

jak za krótkie przełożenia to zębatki wymień na większa przód max 17z a tył to juz do wyboru.

Model 152FMH
Type Single cylinder,four-stroke,air-cooled
Displacement 107ml
Bore x Stroke 52.4mm x 49.5mm
Rated Power & Rotating Speed 4.7/8000KW/(r/min)
Max.Torque & Rotating Speed 6.9/5500N.m/(r/min)
ldling Speed 1500±150r/min
Min.Fuel Consumption ≤ 367g/KW.h
lgnition CDI
Starter Electric/Kick
Lubrication Pressure/Splash
Transmission 4speed ,Rotary

Wow, ale fajnie, teraz coś wiem, nie było więcej info? : D

A jakie jeszcze chciałeś?

Np. maksymalne obroty, ilość oleju w silniku, luzy zaworowe.
Ok.
Teraz do konkretów.
Po wizytach w wydziale komunikacji, warsztatach motocyklowych, stacjach kontroli pojazdów - w tym w okręgowej - tak, liczba mnoga. Ujmę to w skrócie. Chciałem być porządnym obywatelem, dobrym człowiekiem, patriotą.
Żeby załatwić takie gówienko, jak zmiana silnika z 49cm/3,5KM na 107/7,6KM trzeba pomijając czas i drogę wydać jakieś 1000 zł.
W skrócie, człowiek ze stacji diagnostycznej powiedział w skrócie - smigaj jak smigasz, nic nie zgłaszaj, skórka nie warta wyprawki, kasy, czasu, itd. Policja nie ma jak na drodze sprawdzić pojemności.
To tyle, jeśli chodzi o legalność, tyle kłód pod nogi ze się odechciewa. Przeglądy, urzędy, rzeczoznawcy itd.
W skrócie, przerobiłeś pojazd lub silnik - jeźdź, nie myśl.
Dziękuję, proszę o przypięcie tematu.

ale to nic nowego nie odkryłeś. warunki zmiany wpisu w dowodzie i klasyfikacji pojazdu są znane

JimiJimbou luzy każdy ustawia jak mu pasuje [ja ustawiam ja w daxie 0,3-0,3] olej chyba 0,9l z chłodnicą 50ml więcej.Obroty można rozkręcić do 14k na wolnym kominie,sportowym zapłonie,module prog cdi i gaźniku 22-26 cóś jeszcze,

Wombat, mogłeś napisać wcześniej to oszczędziłbym sobie czasu, drogi, paliwa i nadziei. Za wszelki informacje paci - strasznie dziękuję. : )

Mogłem napisać tyko po co jak to już jest ze 3x na tym forum?

W sumie, lepiej samemu wleźć na górę i się rozejrzeć, niż słuchać zawsze opowieści, jak było fajnie. Nie mam pretensji. : )