zmiana 50 na 80

Witam,
Zmieniłem sobie głowice, cylinder, tłok, wałek na 80cc.
Wszystko ładnie chodzi, nie kopci lecz skuter drga i jest głośny.
Zawory sprawdzałem 2 razy, zapłon byl ustawiony. ssący na 0.05, wydechowy na luźne 0.05. Strzałka na tłoku skierowana w dół.
Nie wiem, może tłumik jest za mały i nie odprowadza dobrze spalin i powoduje tą głośność i drganie skoro wszystko inne działa prawidłowo?

dodam, że nie mam uszczelki do tłumiku, nie bylo żadnej

To dokup i załóż, być może właśnie brak uszczelki powoduje że jest głośny.

dodam jeszcze, że jak schodzi z obrotów to strzela z tłumika ;d

te strzały to może być brak uszczelki pod wydechem
druga opcja to za duża dysza - grzebałes w gaźniku?

nie grzebałem nic w gaźniku ;d

ok wszystko ogarnięte.
next question bo chyba nie warto zakładać nowego tematu.
Warto to zakładać ? co mi to da/na jakiej zasadzie to działa. i jaki zestaw jest oryginalnie w skuterze, waga rolek?
https://gmoto.pl/wariator-tuning-chinskie-skutery-4t-50ccm,56983.html

olej ten wariator. ma marne opinie.
Wymiana wariatora ma sens na jakiś sensowny a nie takich których z 50% się rozpada.

powiedz mi jaka waga rolek za co odpowiada i daj jakiś przykład dobrego wariatora

waga rolek odpowiada za charakterystyke pracy napędu. Musisz sobie wygooglać bo to obszerny temat i wiele razy opisany. Nie ma sensu pisac tego jeszcze raz. Szukaj: skuter regulacja napędu
Wage niestety dobiera się doświadczalnie.
przwoite wariatory to np Pollini super Speed, Stage6 SportPro, Malossi Multivar, sporo ludzi chwali tańszy ciut TEC

Rysiu Drogi. A czy mógłbyś się skupić ze swoją superzajebistą widzą o wszystkim (która podobno posiadasz) na pomaganiu innym a nie przypierdalaniu się do mnie?
Wyjaśnij chłopakowi czemu wariatory WM są takie fantastyczne, podrzuc może kilka linków z forum mieloch czy skz gdzie wariatory Wm porozpadały się i wyjaśnij koledze że to nie wina wariatorów tylko ich głupich userów bo byli małej wiary i nie uwierzyli w moc WM.

Wombat, może wariator zostawić oryginalny, wymienić sprzęgło i pobawić się rolkami,sprężynkami, co myślisz?

sprzęgło się wymienia wtedy kiedy zaczyna ci się ślizgać/przegrzewać albo sie zużyło. To pierwsze następuje na ogoł dopiero po podniesieniu mocy x2 lub więcej i jazdy np w miejskich korkach.
Najefektywniejsza modyfikacja to własnie podniesienie mocy i wykorzystanie jej za pomocą odpowiedniego i odpowiednio wyregulowanego wariatora. Zabawy z tym sporo ale efekty najlepsze. A potem to już zaczynają się spore wydatki

jest możliwość, że się zaczęło ślizgać po 300km(1300km total) na 80cc cylku? wydaje mi się, że świeżo po wstawieniu go, skuter posiadał więcej mocy, miał fajne przyśpieszenie natomiast teraz bardziej się wkręca na obroty i wolniej się rozpędza
@edit. no chyba, że go zatarłem lekko, sam nie wiem już. jedynie po mieście go lekko piłowałem żeby nie utrudniać ruchu innym, cylek 50tka dotarty był tak, ze z górki lecial 70~ więc chyba było spoko

albo się przyzwyczaiłeś do osiągów i przestały robić wrażenie.
co do samego ślizgania - oczywiści jest możliwe. Tylko że równie dobrze to może się ślizgać pasek po korektorze a nie sprzęgło po dzwonie. A wtedy to by była kwestia sprężyny centralnej i regulacji wariatora (lub ew syfu przycinającego korektor lub brudu/zacięć na tulejce wariatora).

Będzie padać to spojrzę na wariator i sprzęgło ;d
Kolejne pytanie, regulowałem zawory już pare razy (ssacy 0,05, wydechowy 0,06, ssacy 0,06, wydechowy 0,05,ssacy 0,05, wydechowy 0,07) bo wydaje mi się, że "brzęczą" lecz pewności nie mam, że to one. Powiedz mi, zawory "brzęczą" czy stukają? i z jakich powodów mogą wydawać taki dźwięk, za mały luz czy za ciasny?

zawory raczej stukają kiedy mają za duży luz. za ciasno ustawionych nie słychać (jeżeli nie jest to jakaś ekstrema) i silnik jest słabszy. Niestety w chinolach w zależności od materiału głowicy sprawdzają sie luzy od 05 do 09 i trzeba sobie dobrać

jakim cudem po zakręceniu paliwo-powietrze, skuter sobie normalnie chodzi? wcześniej gasł, lols

a co dokładnie zakręcasz?

śrubkę od paliwo-powietrze, wcześniej gasł jak to robiłem, dziś sobie normalnie chodził. coś siadło w gaźniku?