Zipp Toros Quadra z Silnikiem quantuma 4t Pomoc potrzebna,

A wiec tak jednego dnia jezdzilem normalnie zaparkowalem na noc w garazu na drugi dzien przychodze skuter nie chce zapalic wiec tak:
1.sprawdzilem gaznik czysty,
2. Nowa swieca iskra jest,
3. paliwo dostaje sie dogaznika
Chcialbym was prosic o jakos pomoc co i jak zrobic zeby skuter znowu zapalil z rozrusznika kreci ale nie ma sily zapalic z kopniaka to samo
Mozliwe jest ze iskrownik padl pomimo to ze jest iskra w swiecy?
Prosze o pomoc.

Stawiałbym na cewkę, iskrownik. To że iskra jest przytykając świece do metalu to nie znaczy że jest także w cylindrze gdzie panuje ciśnienie. Obstawiam na zbyt słabą iskrę.

Kapuchon napisał:

Stawiałbym na cewkę, iskrownik. To że iskra jest przytykając świece do metalu to nie znaczy że jest także w cylindrze gdzie panuje ciśnienie. Obstawiam na zbyt słabą iskrę.

Powiedz mi ciezko wykrecic taki iskrownik i jak go najlepiej sprawdzic? tez wydaje mi sie ze to iskrownik ale nie mam bladego pojecia iskrownik znajduje sie przy bendiskie ?

Iskrownik jest tam gdzie wiatrak ( po stronie wydechu ) niestety nie powiem Ci jak go zdemontować i sprawdzić bo nigdy tego nie robiłem. Niestety wszystkiego też nie wiem :P

Kapuchon napisał:

Iskrownik jest tam gdzie wiatrak ( po stronie wydechu ) niestety nie powiem Ci jak go zdemontować i sprawdzić bo nigdy tego nie robiłem. Niestety wszystkiego też nie wiem :P

No ja wlasnie tez bladego pojecia nie mam co do tego iskrownika i cewki nie wiem gdzie to jest i jak to zdemontowac poczekam moze ktos mi jasniej to jakos wytlumaczy licze na dobrych ludzi z tego forum ; )

Rafal na popych go wez to zaraz odpali... tylko mu za duzo gazu nie daj bo ci z rak wyfrunie ;P

Matze napisał:

Rafal na popych go wez to zaraz odpali... tylko mu za duzo gazu nie daj bo ci z rak wyfrunie ;P

Nie no na popych nie bede sie meczyl eventualnie jak go nie zrobie to lancuch i dwa pedal i bede jezdzil jak roverem lepiej mi wytlumacz jak to zrobic :D

No nie znowu zapominacie o zaworach - to przez nie ciężko odpala, do tego można dodać nie idealna mieszankę i mamy bigos - nie odpali zaraz, dodatkowo nieszczelny gaźnik - może pogorszyć sytuację

Im_Jurek napisał:

No nie znowu zapominacie o zaworach - to przez nie ciężko odpala, do tego można dodać nie idealna mieszankę i mamy bigos - nie odpali zaraz, dodatkowo nieszczelny gaźnik - może pogorszyć sytuację

Szczerze wątpie aby z zaworami stało się coś z dnia na dzień no chyba że silnik przez ostatni czas odpalał coraz gorzej ale do nich także warto zajrzeć.

Kapuchon napisał:

Im_Jurek napisał:
No nie znowu zapominacie o zaworach - to przez nie ciężko odpala, do tego można dodać nie idealna mieszankę i mamy bigos - nie odpali zaraz, dodatkowo nieszczelny gaźnik - może pogorszyć sytuację

Szczerze wątpie aby z zaworami stało się coś z dnia na dzień no chyba że silnik przez ostatni czas odpalał coraz gorzej ale do nich także warto zajrzeć.

Chlopaki ja wam nie powiedzialem skuter od kupna co juz ma zrobione 6530km nie mial zadnego przegladu oprucz tego przy 300km tak z dnia na dziej gorzej palil ale tylko z rana popierwszym zapaleniu go potem palil na kilka strzalów. ale od zawsze rozrusznik krecil i nigdy nie chcial zapalic znaczy jak mu sie chcialo : ) a co do szczelnosci gaznika to dzisiaj go pierwszy raz rozkrecalem zamiast 4 srob byly tylko dwie ale mocno do krecilem wiec wydaje sie szczelny.Pomozcie mi bo bez skutera to ja bez reki ; p

Im_Jurek napisał:

No nie znowu zapominacie o zaworach - to przez nie ciężko odpala, do tego można dodać nie idealna mieszankę i mamy bigos - nie odpali zaraz, dodatkowo nieszczelny gaźnik - może pogorszyć sytuację

a co myslisz o tym iskrowniku ? moze on miec cos wspolnego z tym ze rozrusznik nie pali bo kreci dobrze tylko ja zajechalem na pierwszy warsztat i mu zakrecilem tak przejezdnie powiedzial ze to iskra swiece dzisiaj nowa kupilem i dalej to samo ; ) masz jakis pomysł jak znowu uruchomic ten silnik czy to zawory czy to iskrownik czy cos innego ?

raczej iskrownik nie lubi się psuć, ale jeżeli masz najechane ponad 3000 km to zawory tak na 70 % , iskrownik raczej nie ale dajmy mu te 5 %, , jeżeli masz skuter ponad 2 lata to możliwe ze akumulator słaby - podłącz do samochodowego jakoś i zobacz czy odpali, jak by było trochę lepiej to możliwe że rozrusznik odmawia posłuszeństwa - dajmy mu 145 % szans, a jak nie to to pozostają czynniki x - np kabel pomiędzy cewką , a fajką świecy, zła mieszanka, zbyt czysty dolot , po prostu bez obejżenia ciężko mi powiedzieć.

6.5 tys bez regulacji zaworów - zdaje się że mamy przyczynę. Zajrzyj do nich koniecznie.

Im_Jurek napisał:

raczej iskrownik nie lubi się psuć, ale jeżeli masz najechane ponad 3000 km to zawory tak na 70 % , iskrownik raczej nie ale dajmy mu te 5 %, , jeżeli masz skuter ponad 2 lata to możliwe ze akumulator słaby - podłącz do samochodowego jakoś i zobacz czy odpali, jak by było trochę lepiej to możliwe że rozrusznik odmawia posłuszeństwa - dajmy mu 145 % szans, a jak nie to to pozostają czynniki x - np kabel pomiędzy cewką , a fajką świecy, zła mieszanka, zbyt czysty dolot , po prostu bez obejżenia ciężko mi powiedzieć.

To uwazasz ze bez mechanika sie nie obejdzie? bo sam nie potrafie stwierdzic co to moze byc ale wiem ze palil z dnia na dzien coraz gorzje z rana tak to normalnie ale jak postal to juzn ie chcial palic.
Iskrownik jak to bylby to sam bym sobie poradzil ale z zaworami juz nie. Akumulator ladowany prostownikiem kreci bardzo mocno ale niema sily zapalic nie mam pojecia

Kapuchon napisał:

6.5 tys bez regulacji zaworów - zdaje się że mamy przyczynę. Zajrzyj do nich koniecznie.

Zawory moga blokowac zapalenie skutera?

Źle wyregulowany luz zaworów może być skutkiem problemów z odpalaniem, brakiem mocy itd. Zawory to nic trudnego ale potrzebny do tego jest szczelinomierz. Poogladaj poradniki a dasz radę.

Ma ktos Inny jakie pomysly ? jak zwrocic silnikowi sprawnosc? ; )

Ma ktos jakis dobry poradnik w ustawianiu zaworów ? : )

Sprawdź czy masz luz na zaworach, odkręć pokrywę , ustaw wałek i sprawdź czy masz luz , jak masz luz i żaden zawór nie jest podparty to zawory nie sa winne, i szukaj innej przyczyny. A ciśnienie w cylindrze masz dobre?

zawory powinny by być

od gaźnika 0,05 mm, a od wydechu 0,10 mm