Zipp Salmo - nóżka i prądnica

Witam!

Mam 2 problemy z moim Zippem.

Otóż wczoraj byłem nim na poligonie i testowałem go terenowo. Niestety na sam koniec nie zauważyłem leżącej gałęzi, która walnęła mi w sprężynę od tylnej nóżki. Kolega, który jechał na innym motorze próbował naciągnąć sprężynę, lecz po chwili oddał mi dodatkową część, która odpowiadała za naciąganie od strony silnika. Bardzo bym prosił kogoś życzliwego, aby sfotografował jak ta część powinna być założona, ponieważ ja nie mam pojęcia.
http://img801.imageshack.us/img801/2438/99p1.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/2365/t6a0.jpg

Druga sprawa to prądnica. Otóż Zippa nie używałem w 2012, ponieważ nie odpalał, a nie miałem kasy na jego zreperowanie. Wziąłem się za niego w tym roku. Usterką była najprawdopodobniej cewka. Dlaczego najprawdopodobniej? Bo znajomy doradził, żeby jak już wymieniać to całą elektrykę, czyli dodatkowo jeszcze: moduł, świecę i to http://skutery-zipp.pl/data/gfx/pictures/medium/7/8/1687_1.jpg (czyli to chyba prądnica ?). Proszę o potwierdzenie czy to prądnica, ponieważ wymieniłem zarówno ją jak i akumulator na nowy (Varta, kwasowy), to oddam to wtedy na gwarancję, gdyż mam bardzo słabe ładowanie.

Pozdrawiam!

To są cewki, między innymi ta która ładuje akumulator.

I tylko ta część odpowiada za ładowanie akumulatora?

Czy może w końcu ktoś z focić tą część gdzie powinna być włożona?

Volvo7005 napisał:

I tylko ta część odpowiada za ładowanie akumulatora?

najpierw sprawdź regulator napięcia bo prądnica odpowiada za produkcję prądu a regulator za odpowiednie napięcie potrzebne do ładowania , oświetlenia i innych rzeczy związanych z prądem