Zipp Quantum RS 2T: 50ccm --> 72ccm

Mam problem. Oczywiście nikt tu jasnowidzem nie jest ale sugestii lub podobnych historii chętnie wysłucham.

Otóż po zimie kalendarzowej udało mi się odpalić skuter bez problemu. Był wtedy jeszcze 50-tką z fabrycznym osprzętem, jedynie odblokowany. Niedawno zachciało mi się tuningu i postanowiłem przejść na 72ccm [dla większej mocy, nie prędkości max.], wymieniłem sprzęgło i wariator, łożyska i zimeringi wału korbowego oraz zawór membranowy na nowy. Dodatkowo zmieniłem obudowę filtra powietrza, gdyż stara po wywrotce nieco się zdeformowała i chyba rozszczelniła. Po złożeniu silnika do kupy naturalnie go zasilikonowałem i skręciłem. Po złożeniu żadnych części nie zostało..

Próba odpalenia i nic.. Rozrusznik kręci, świeca daje iskrę, akumulator naładowany, światła działają.. Być może gaźnik suchy, jeszcze paliwo nie zleciało.. Jednak po stopniowym odpinaniu przewodów paliwowych i otwarciu na koniec gaźnika okazało się, że już dawno paliwo tam jest. Podejrzenie padło na elektrozawór [elektryczne ssanie]. Jednak sprawdzone w serwisie - działa. Gdy odkręciłem ssanie i wstrzyknąłem paliwo bezpośrednio do gaźnika - skuter odpalił bez problemu. Wygląda to tak, jakby gaźnik samodzielnie nie był w stanie dalej podać paliwa do silnika.. Jednak, gdy wlałem do niego paliwo przez elektrozawór, to podał paliwo dalej i odpalił [świeca mokra]. Oczywiście dysza zmieniona na 0,95 - choć i bez tego powinien odpalić i najwyżej zgasnąć. Gaźnik przedmuchany, pływak sprawdzony, regulacja powietrza i obrotów kręcona. I nic! Czy ktoś coś tu kojarzy? Czego nie zrobiłem? Pomysły mi się skończyły i skuter pewnie trafi do lekarza :-/

P.S. Doradzono mi, abym sprawdził zimeringi, czy wał nie wywinął na zewnątrz ich wewnętrznego kołnierza [krawędzi], bo to się zdarza przy skręcaniu silnika. Wówczas nie byłoby ciśnienia i silnik nie zasysałby mieszanki.. Sprawdziłem i niczego takiego nie zauważyłem. Zresztą, gdyby silnik był nieszczelny przez zimeringi lub uszczelnienie połówek silnika, to nie odpaliłby po wlaniu paliwa bezpośrednio do gaźnika.

Pomocy!