Zipp Quantum 2006r 2T - Wbity amortyzator i hamowanie

Dobrý deň
Panowie mam pytanko... Mianowicie gdy na mojego quantum'a wsiada druga osoba to on zaczyna hamować tyłem ...
Tzn. mi się wydaje że gdy wbija się amortyzator to gdzieś ciągnie linką od tylnego hamulca, Czy jest to możliwe? Jak to naprawić?

A jesteś pewny, że to hamulec go hamuje?

tak jest to możliwe jak gdzieś pancerz haczy[lub masz za krótką linke załóż twardsze amory

niedawno go kupiłem więc nie znam stanu klocków hamulcowych w bębnie.
linka z tego co widzę jest podciągnięta prawie na maksimum więc może jeśli wymienię klocki i popuszczę linkę to rozwiąże problem...
Co o tym myślicie?

Linka jest podciągnięta na pewno nie bez powodu :)
Nie wydaje mi się, żeby obciążenie skutera miało wpływ na napięcie linki hamulcowej, ale może się nie znam :)

maxell napisał:

Nie wydaje mi się, żeby obciążenie skutera miało wpływ na napięcie linki hamulcowej, ale może się nie znam :)

to co może być powodem hamowania? błotnik ociera się o koło?

//edit
Dodam że gdy jadę sam i hamuje tyłem to czuje "falowanie" kiedy pracuje amortyzator (gdy się wbija to odbija mi klamkę na zewnątrz) na klamce hamulca

Sprzedaj tego chinola i kup coś używanego z... Kraju Kwitnącej Wiśni.
*
Tak prosta mechanika i elektryka nie jest jednak dla ciebie i chyba właśnie to zrozumiałeś.
*
Lepiej zrozumieć to nieco później niż całkiem jakby wcale.
*
Przyczepności życzę w tym kolejnym sezonie. Już za cały rok. Kalendarzowy. :-)

Swierzy jak Tic Tac, a tak nieco bardziej już serio...
*
Świeży nabytek, więc tuleje metalowo-gumowe zawieszenia silnika i mocowania amortyzatorów do weryfikacji (lub nawet wymiany).
Jeżeli siedzą tam dwa amortyzatory to mogą mieć regulację obwodową napięcia sprężyny (widoczne jest wówczas *uzębienie* na amortyzatorze, które można przestawiać np. francuzem).
*
Zasadniczo, hamulec tarczowy ma KLOCKI, a hamulec bębnowy ma OKŁADZINY i takiego stanu rzeczy już pewnie nie odwrócisz.
*
Reguluj co się da i jak się jeszcze da, albo rozbieraj i weryfikuj stan części organoleptycznie po kolei, ewentualnie puść to w obieg dalej (póki jeszcze jest kompletne) i szlus. ;-)
*
Edit:
Amortyzatory mają mieć sprężyny u góry, inaczej faktycznie można... *hamować* mechanizmem tylnego bębna i jest to już wtedy... czysta magia podwórkowego zazwyczaj tuningu, albo też i efekt zwykłego nieuctwa w trakcie montażu do danego popylacza (np. z kartonowego pudła gdzieś na zapleczu jakiegoś... *SALONU* z ambitnym *SERWISEM* wespół. ;-)

oczywiście że tak bo pachnie mi to skarbonką.