Zipp Pro 50 vs używana Yamaha Tzr 50

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Zipp Pro 50 vs używana Yamaha Tzr 50

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 13 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe matex85 matex85 6 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #88790

    Kamil
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Zipp Pro 50 vs używana Yamaha Tzr 50?
    mam do wydania max 6 000… Co będzie miało lepsze osiągi.. No i jak kupie już któryś to chce wymienić silnik na 125..

    #88798
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 795

    tzr bez zastanawienia

    #88803
    Zdjęcie profilowe Semir
    Semir
    Użytkownik
    • Postów: 152

    Bierz TZR

    Zipp pro 50 to zwykła pierdząca kupa z odpadającymi plastikami.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Zabrakło energii do działania? Pomyśl o zmianie akumulatora

    Postaw na markę akumulatorów Moretti. Przygotuj się do nowego sezonu już dzisiaj.
    #88832

    Kamil
    Użytkownik
    • Postów: 27

    no dobra.. Ale znajdę jakiś silnik czy części (nie chińskie) żeby wsadzić silnik 125 lub ewentualnie stuningować..?

    #88833
    Zdjęcie profilowe OstRy
    OstRy
    Użytkownik
    • Postów: 465

    Najpierw zobacz czy wydolisz ze spalaniem takiej mocno wysilonej 125-tki 😛 bo wiesz moze sie okazac ze tzr 50 ci wystarczy 😛 ( nie ma co porownywac chinskie 4 biegowe 4t z tzrka 😛 ) a jesli nie to laduj silnik z tzr 125 albo od razu kup 125 zarejestrowane na 50 i po problemie 🙂

    #89784
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    Warto zauważyć, że w w/w cenie możesz mieć Zipp Pro 50 z przeróbką silnika na 110ccm (wymiana cylindra, tłoku, pierścieni, wału itd – koszt ok. 900-1000zł).

    Zipp Pro ma kilka zalet:
    1) Zipp przerobiony na 110ccm wyciąga spokojnie 100-120 km/h więc będzie szybszy niż Yamaha TZR 50
    2) spalanie silnika 50ccm przerobionego na 110ccm w Zipie Pro oscyluje wokół 3 litrów, więc Zipp pali mniej niż w Yamaha
    3) odgłos silnika też jest fajniejszy w Zipie (4-suwowy silnik)
    4) Zipp ma tanie części

    Zipp Pro ma też wady:
    1) to produkcja chińska, mniej trwała niż Yamaha
    2) marka (nazwa) Zipp jest mniej atrakcyjna niż Yamaha
    3) silnik chłodzony powietrzem
    4) 4-biegowa skrzynia biegów zamiast 5-biegowej (jednak to sporne, 4-biegowa skrzynia też ma swoje zalety)

    Ja sam nie wiem co bym wybrał, jednak zamiast od razu pisać co należy wybrać daję kilka argumentów za i przeciw. Sam osądź.

    #89787
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    TZR zacny sprzęt. Posiadam takowy i nie narzekam.

    Silniczek Rotax 122 ,123 albo 124 powinny wejść do ramy. No chyba że chcesz jakiś syf 125 chiński :P. Wtedy różnie może być. Jak wstawić Rotaxa to napewno troche pojeździsz i będziesz wymiatał ;). W Cagivie Mito ten silniczek daje ok 6 sek do setki, ale spalanie 5 l przy oszczędnej jeździe ;). Nie wiem czy opłaca się robić taki myki. Może zwykłe 50 ccm ci wysraczy.

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #90167
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    Wymiana silnika to kosztowna rzecz, silnik + robocizna + podzespoły (często trzeba wymienić inne podzespoły aby współgrały z nowym silnikiem). Odradzam.

    Chcesz mieć szybki motorower? Każda japońska/włoska/hiszpańska/ francuska 50-tka (często są to silniki Minarelli AM6) może osiągać prędkości 90 km/h. Po wymianie cylindra/tłoku/pierścieni na 80ccm pojedziesz 110km/h (jednakże wymiana tego będzie cię kosztować ponad 1000zł, bo to nie chińskie części a więc są drogie). Alternatywą są chińczyki, kupujesz nowy motorower na gwarancji za 4000zł w promocji i w serwisie/u sprzedawcy płacisz dodatkowo 1000zł aby wymienili cylinder/tłok/pierścienie/wał na 110ccm. Pojedziesz również 110km/h (jak japońska 80ccm), w tym że będziesz miał lepszy odgłos silnika, niższe spalanie paliwa i tanie części, choć i mniejszą trwałość (niestety). W chińczyku np. Zipp Pro 50 można też wymienić tylko cylinder/tłok/pierścienie na 80ccm za ok 400-500zł, jednakże pojedziesz wtedy tylko ok 80km/h.

    #90182
    Zdjęcie profilowe matol1798
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Albo w tej cenie nowe Leone RK 50 ? Przerobiony na 110ccm też nie będzie wolny. A to coś trwalszego od Zippa.

    Barton Fighter 50 2012 r.
    #90191
    Zdjęcie profilowe Caldir
    Caldir
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Zmiana pojemności nie jest dobrym rozwiązaniem bo w razie wypadku masz przesrane bo pojemność się nie zgadza.
    Motorek nie jest przystosowany do 110 Boje się o skrzynie czyli awaryjność wzrośnie zresztą wykonanie kiepskie.
    tzr czy apka na tłumik sport z dużą dyszą w gaźniku pojedzie + – 100 poza tym te silniczki w takim zestawieniu mają ok 10KM czyli tyle ile chińskie 125
    a i jak będzie wypadek nie z twojej winy to nie masz przypału bo pojemność się zgadza i jak cie złapią miśki to bardzo prosto można zrobić aby na chwile miał 0.5KM i jechał 2 km/h
    poza tym przy tuningu am6 np na 70 osiągasz 120km/h tyle żąden chińczyk nie pojedzie i jeszcze jena mała uwaga silniki 2T ze względy na swój cykl pracy osiągają leprze przyspieszenie

    odpowiadaj na pytania jeśli jesteś pewny odpowiedzi
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie