Zipp Pro 50 na 80.

Witam, mam pytanie dla tych ktorzy przerobili zippa pro:

Czy po zwiekrzeniu pojemnosci z 50 na 80 jest znacznie odczuwalna roznica w dynamice??

Zamierzam wymienic caly silnik bo potrzebuje wiekrzej dynamiki v-max mnie nie interesuje moze sobie smigac tak jak teraz 75km/h ale niech nie zdycha pod byle gorke.

Powiem tak . W każdym motorowerze gdy zmienisz z 50 na 80 jest odczuwalna róznica. Im większy tłok tym większa powierzchnia spalania w cylindrze i tłok szybciej się porusza co przekłada się na lepsze przyśpieszenie i prędkość

Jeżdżę zippem pro przerobionym na 80 cm3 i powiem i szczerze że prowadzi się bardzo dynamicznie i bez problemu osiąga 80 km/h
jeżeli dobrze wyreguluje się gaźnik to różnica jest bardzo duża.

wielkie dzieki balem sie ze inwestycja w nowy silnik bedzie porazka i dalej bedzie jak to powiadaja "widziec gorke z daleka"

Tylko jedno mnie zastanawia, zwiększając pojemność zwiększamy moc i moment obrotowy. Nie zwiększają się za to maksymalne obroty osiągane przez silnik. Więc jak bardzo może zwiększyć się prędkość maksymalna? O góra 5 km/h bo zostawiamy stare przełożenia. Zmieniając zębatkę zdawczą tracimy na dynamice ale prędkość maksymalna zwiększa się. Jednak pod górkę we dwie osoby końcowo nie wjedziemy tak jak tego oczekujemy.

Oczywiście nie odradzam zmiany na 80 cm3. Zmieniając pojemność na większą zmniejszamy drgania przez co licznik może pokazywać więcej. Taka dziwna zależność.

wlasnie oto mi chodzi zeby zwiekrzyc moc i moment nie ruszajac predkosci maksymalnej "potrzebuje zeby zipp zbieraj sie jakos ludzko ze swiatel bo troche blokuje ruch uliczny"

Nie rozumie o co ci chodzi na temat drgan ?? raczej zwiekrzaja sie drgania ale co to ma do licznika ??

Jak uda mi sie znalesc silentblock to zamontuje do silnika i gorne mocowanie rowniez wytlumione.

Kiedyś przy 8500 rpm licznik pokazywał mi ponad 90 km/h. Teraz pokazuje właściwe 73 km/h. Wystarczyło zamocować go na gumowych podkładkach, dodatkowo włożyłem takie podkładki w śruby mocujące silnik. Drgania się zmniejszają bo silnik ma lżej jeśli nie zmienimy przełożeń. Trudno mi to wytłumaczyć ale zauważyłem to porównując motorower znajomego.