Zipp pro 50 czy Romet RR 50?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Zipp pro 50 czy Romet RR 50?

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe nqt nqt 4 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 25 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #123089
    Zdjęcie profilowe tomekol98
    tomekol98
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Witam mam dylemat na temat: co jest lepsze Zipp pro 50 czy Romet RR 50? Zastanawiam się nad ch kupnem motorower będzie mi służył głównie do rekreacji ale będę go używał codziennie mój budżet to 4800 zł

    #123108
    Zdjęcie profilowe sylwek62
    sylwek62
    Użytkownik
    • Postów: 142

    Witaj.

    Widzę że upodobałeś sobie już 2 motorowery 🙂 Zaraz pewnie poleci krytyka „kupuj używkę a nie chińskie gó*no”… Moim zdaniem trudno znaleźć coś markowego w dobrym stanie a szczególnie w twoim budżecie… Do 4800 lepiej się opłaca kupić chińczyka… Dlaczego ?

    Markowa używka 2 suw:
    – Ma już swoje lata.
    – Duży przebieg.
    – 2 suw, niby mocniejszy a trzeba robić częste remonty co jest bardzo uciążliwe i drogie.
    – Części w wielu przypadkach trudno dostępne i bardzo drogie.
    – Spalanie ok. 3,5L/4L na 100 km.
    – W wielu przypadkach nie po to się kupuje moto które ma 10 KM żeby jeździć spokojnie (szczególnie gimbusy chcą się popisać, palą gumę itp.)
    – Nie znasz dokładnie historii pojazdu bo teraz można odmalować plastiki że będą wyglądać jak oryginalne.
    – Brak Gwarancji.
    – Dźwięk piły spalinowej (osobiście nic do niego nie mam ale niektórym to przeszkadza).
    – Co jakiś czas trzeba dolewać olej.

    Nowy Chińczyk 4 suw:
    – Nowy
    – Będziesz miał pewność że jak zadbasz pojeździsz nawet do 20 tyś km. na jednym cylindrze, tłoku itp bo to ty będziesz pierwszym właścicielem i wszystko od Ciebie zależy nie tak jak w przypadku używki… Nie wiesz czy była katowana itp.
    – Spalanie w granicach 1,5L/2,5L na 100 w zależności od jazdy.
    – Czasami koszt 5 napraw chińczyka to 1 naprawa używki.
    – Jak powyżej części są tanie i ogólnodostępne.
    – Masz gwarancje… Jeżeli moto będzie miało jakąś wadę zrobią Ci to za darmo i dalej będziesz śmigał.
    – Przyjemny dla ucha basowy dźwięk.

    Proszę nie pisać że nic nie wiem na temat tych maszyn bo miałem okazję jeździć na markowych takich jak: Yamaha TZR, Rieju RS2 Matrix, Aprilia RS.

    A co do chinoli to: Romet RR, Zipp PRO, Junak 901 Sport, Leone RK S

    Nie chwalę się tym ale tylko uświadamiam że trochę wiem jak się na nich jeździ i znam ich minusy i plusy.

    Co do wyboru…

    Mam Rometa RR i na razie bez zastrzeżeń. Wszystko ładnie poskręcane jeździ jak na 50 płynnie. Jest lżejszy od PRO i trochę lepiej się prowadzi.

    Na twoim miejscu kupiłbym RR 50.

    Masz jakieś pytania ? Pisz tutaj a jeżeli znam odpowiedź to Ci jej udzielę 🙂

    Pozdr.

    Romet RR 50—>Yamaha YZF R125
    Honda CBR 125R
    #123130
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Za niecałe 4tys. zł kupisz NOWY w salonie motorower Kymco – z oryginalnym silnikiem Hondy…
    Nie rozumiem jednego… Po co ktoś kupuje chiński produkt udający wyścigową pierdzącą kosiarkę? I to za jaką kasę? Za te 800zł które by Ci zostało kupił byś porządny strój i kask… no i wachę na jakieś pół roku jazdy…
    Nie rozumiem ludzi, naprawdę…
    Acha… pisze się wszędzie, że jak się dba o chińczyka, to pojeździ się na nim te kilkanaście tys. km… Na Kymco pośmigasz KILKASET TYSIĘCY km (tyle spokojnie te silniki wytrzymują…), lejąc tylko wachę i raz na sezon zmieniając olej i czyszcząc filtr…

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

    #123131
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Benekpe przecież tu chodzi o wygląd, a nie jakość…

    #123133
    Zdjęcie profilowe tomekol98
    tomekol98
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Dzięki Sylwek62 za tak obszerną odpowiedź dała trochę do myślenia 😀

    #123134
    Zdjęcie profilowe tomekol98
    tomekol98
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Co do KYMCO to widzę że nie 4 tyś tylko 8500/6000 tyś jak na stronie widzę co prawda jest jeden za 3999 ale okropny wygląd :/

    #123137
    Zdjęcie profilowe sylwek62
    sylwek62
    Użytkownik
    • Postów: 142

    benekpe napisał:

    Za niecałe 4tys. zł kupisz NOWY w salonie motorower Kymco – z oryginalnym silnikiem Hondy…
    Nie rozumiem jednego… Po co ktoś kupuje chiński produkt udający wyścigową pierdzącą kosiarkę? I to za jaką kasę? Za te 800zł które by Ci zostało kupił byś porządny strój i kask… no i wachę na jakieś pół roku jazdy…
    Nie rozumiem ludzi, naprawdę…
    Acha… pisze się wszędzie, że jak się dba o chińczyka, to pojeździ się na nim te kilkanaście tys. km… Na Kymco pośmigasz KILKASET TYSIĘCY km (tyle spokojnie te silniki wytrzymują…), lejąc tylko wachę i raz na sezon zmieniając olej i czyszcząc filtr…

    Bez przesady z tym przebiegiem… Większe pojemności mogą tyle wytrzymać a nie 50…

    Romet RR 50—>Yamaha YZF R125
    Honda CBR 125R
    #123140
    Zdjęcie profilowe Criters
    Criters
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Nie znam dwusuwa który bez remontu zrobi kilkaset tysięcy. Zresztą Kymco nie ma silników Hondy tylko wzorowane na silnikach Hondy choć oczywiście są one dużo lepsze jakościowo niżeli chińskie wyroby. Co zresztą ciekawe Honda sama produkuje swoje motocykle w Tajwanie (nawet nową serię 500).

    Kupowanie czterosuwa jest jak dla mnie w ogóle pozbawione sensu chyba, że planujesz wsadzić większy cylinder co jest:
    a) nielegalne,
    b) części się szybciej zużywają.

    Popieram jednak pomysł kupna motoroweru bo to zawsze fajniej, można sobie biegami pomieszać.

    #123142
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Honda Cub – poczytaj ile ten motorek potrafił przejechać… Silniki z tej Hondy są nadal produkowane i montowane w Kymco… Jak myślisz, dlaczego ta Honda okrzyknięta została motocyklem wszech czasów? Na pewno nie za wygląd…
    Warto czytać, by się potem merytorycznie wypowiadać…
    Criters – widać, że swoją wiedzę czerpiesz z podwórkowych pogawędek z kolegami.
    Jedynym producentem, który nadal produkuje silnik Hondy Cub jest właśnie Kymco… Pozostałe silniki są jedynie repliką tego silnika, niestety robioną na bazie tanich materiałów i składane przez małe rączki chińskich pracowników w ogromnej korporacyjnej fabryce.
    Kymco produkuje silniki dla Hondy, od niedawna dla motocykli BMW… warto jednak czytać nowinki ze świata…

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

    #123149
    Zdjęcie profilowe DeelBeat
    DeelBeat
    Użytkownik
    • Postów: 340

    Hmmm… Kupowanie markowca to loteria. Ja kupiłem DT 80 z 94 i też niby każdy tak chwalił po forach, a tu co? A tu po pierwszym poważnym problemie (tak, po miesiącu i już się sypie) okazuje się, że praktycznie cała skrzynia w środku jest na chińskich podzespołach. Nie to, że chińskie uważam za złe, ale jednak sprzedawca ostro nakłamał.

    Poza tym, kolega chciał, abyśmy pomogli mu (do kur** nędzy!) w wyborze, pomiędzy tymi dwoma motorowerami, więc na chu* piszecie, żeby brał markowca, skoro On już zdecydował i teraz tylko prosi o małą poradę!

    Co do właściwej części tematu. Moim zdaniem, ładniej wygląda RR, a to chyba się tylko będzie liczyć w przypadku 4-suwa, ponieważ wszystkie są podobne.

    Ahh… Dbaj o sprzęt, bo to, że chiński, wcale nie oznacza, że gorszy!

    _________________________________________________
    „Nothing Is True, Everything Is Permitted”.
    Router Bassa 50 2012 (4t) -> Yamaha DT 80 lc2 94` (2t) -> Wezyr Street Fighter 110 (4t).
    #123152
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Kupiłeś 20 letni sprzęt niewiadomego pochodzenia, nie znając się na rzeczy i dziwisz się, że się sypie… Bez komentarza.

    Do autora wątku, skoro kierujesz się wyglądem przy wyborze – kup ten, który Ci się bardziej podoba.

    Benekpe szkoda czasu na uświadamianie tutejszej gawiedzi.

    #123160
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Lucek, ludzie do pewnych spraw muszą sami dorosnąć. Jak im się motorki po sezonie, dwóch zaczną sypać, to będziemy światkami lamentów na forum. W zasadzie to ich kasa, ich rozum. Skoro się nie słuchają innych, to ich problem.
    Ja swego czasu jak kupowałem Nexxona posłuchałem się rady Michała – to była cenna rada. Ten motorek jest na co dzień eksploatowany przez mojego dobrego kolegę, sprawuje się rewelacyjne…
    Ale młodzi ludzie kupują sprzęty bardziej na pokaz – przez to takie firmy jak Romet zarabiają na wątpliwej jakości chińskich produktach. Jakość i żywotność tych produktów jest tak skalkulowana, że po kilku zaledwie sezonach, trafiają one dosłownie na szrot…
    Ale to już problem tych „szczęśliwców” którzy lansują się na swych wyścigowych kosiarkach…

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

    #123164
    Zdjęcie profilowe Criters
    Criters
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Stare to są dobre meble i wino. Odnośnie Yamahy z ’94.
    @benekpe źródło. Podaj źródło z którego czerpiesz takie informacje. Ja swoje wziąłem z między innymi konkurencyjnego forum. Oczywiście mogę się mylić jednakże czekam na jakiś potwierdzenie.

    Wracając do tematu, bo kolega któryś tam miał rację, to ZIPP pro 50. Mają ładniejsze malowania i nie wiem jak z ZIPP-em ale u mnie w mieście serwis Rometa nie cieszy się dobrą renomą.

    #123166
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kymco

    Jeśli Twoim głównym źródłem informacji są fora to wiedz, że mało wiesz… Warto czytać branżowe pisma, książki czy specjalistyczne strony, a wypociny pryszczatych forumowiczów traktować z dystansem.

    #123170
    Zdjęcie profilowe Criters
    Criters
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Z Wikipedii tyle, że polskiej 🙂

    „Wytwórnia Kwang Yang Motor Company, czyli w skrócie KYMCO, została założona w 1963 roku w kooperacji z Honda Corporation. Przez 30 lat do 1993 KYMCO był producentem motocykli i skuterów NA LICENCJI Hondy oraz dostawcą części motocyklowych, silnikowych oraz samochodowych dla japońskich fabryk Hondy. Od 1993 wszystkie pojazdy wytwórni firmowane są marką KYMCO, ale technika KYMCO ściśle bazuje na technice Hondy. Obecnie KYMCO jest największym tajwańskim producentem skuterów, motocykli i części do samochodów Honda oraz motocykli Honda i pojazdów ATV. W 1998 roku akumulowana produkcja wytwórni osiągnęła poziom 6 milionów sztuk.”

    Ściśle bazuje, dostarcza części oraz na licencji, zdaje się nie oznaczają, że to są te same silniki. Zresztą w wersji angielskiej tez jest napisane że robią dla Hondy części, a nie dostają od nich silniki.

    @lucek71. Ja czerpię z forum, a ty z Wikipedii i czego to dowodzi?
    Od 2 lat prenumeruję magazyn „Motocykl”

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 25 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: