Zipp po wymianie cylindra bierze olej i kopci- paliwo i olej dobrej jakosci

Witam jestem tu nowy ale mam problem a ze to dobre forum to licze ze pomozecie, mam skuterka Zipp quantum CY50-T8 czy jakos tak. kupiony w 2012 roku w media expert, silnik standard byl 50 ale miałem za mało mocy i miał muła to postanowiłem zmienić cylinder na 80 kupilem za 150zl z glowica i reszta na allegro, jednak ktoregos razu jadac na ryby zapomnialem sprawdzic oleju i go przytarłem niedawno zgłosiłem sie do mechanika ktory sie tym zajmuje czy by mial czas i by mi przelozyl. mowi ze ok na kiedy chcesz przyprowadz 250zł za cylinder czy 65 czy 80 to mowie zeby zalozyl 80 skoro ta sama cena, dałem mu to do zrobienia bo to dobry mechanik i zawsze on mi robi skuter jak sie spartoli cos. dzis go odebrałem i cos mowil zeby lac polsyntetyk do niego, takowy posiadam i wróciłem od niego ok 20km jadąc wolno max 40km/h , z dwoma przerwami na zatankowanie paliwa i papierosa z kolegą, wróciłem do domu wybieram sie na ryby patrze a tam pół oleju nie ma prawie , i zauwazylem ze kopci jak kopcił na przytartym, co prawda ma kopa po tej naprawie i sie zbiera dosc dobrze, ale dolałem taki półsyntetyk http://sklep.sphcredo.pl/oleje-silnikowe-i-inne/194-gm-motor-oil-genuine-10w-40.html który leje odkąd mam skuter bo podobno dobry, i jadąc na ryby zobaczyłem za sobą ze kopci jak kopcił. od czego to moze byc? przejechałem nim juz 31km po tej wymianie i mu nie gazuje zbytnio a olej bierze troche i kopci dosc sporo, mechanik raczej nic nie spaprał to co to moze byc? spuscic olej i zalać jakims który polecacie czy od czego moze kopcić ?

wbrew pozorom 80cc są tańsze od 50cc a wymiana cylka mogła być nie konieczna mógł polecieć uszczelniacz zaworu i kopcił pan założył nowy celek ale starą głowicę z uszkodzonym uszczelniaczem i kopci dalej.

kupiłem olej jakis niemeicki podobno najlepszy do skutera dałem 140zł za 4 litry. chce zrobic zmiane oleju bo moze to olej cyz cos. sruba sie obkręciała i nie idzie odkręcić.... juz mi rece opadaja na to wszystko....

Tylko po co Ci te 4L ? Otwarty olej przez dłuższy czas też traci swoje właściwości.

Wiem ale nie było butelek po 1L i tez czesto nim jezdze takze zejdzie mi ten olej, dzwonilem do mechanika i mowi ze zalozyl jednak cylinder 65ccm, ale głowice zostawił od 80 i ze wszystko jest ok w silniku tylko zeby lać półsyntetyk i docierać a jak powiedziałem ze kopci mi to powiedzial ze na poczatku moze pokopcić ale jak sie silnik ułozy i dotrze to nie bedzie, mieliscie tez tak juz i czy to mozliwe?

Dzwoniłem do mechanika i mowie mu ze mam półsyntetyk a mimo tego tak samo kopci jak kopcił praktycznie moze lekko mniej a on mowi ze nieraz tak jest i ze z silnikiem jest wszystko ok i zebym docierał i ze jak sie dotrze i ułozy wszystko w tym silniku to powinno przestać kopcić, mieliscie takie przypadki zeby przez okres docierania kopcił wam? przejechane mam juz 50km na nowym cylindrze i nadal kopci, a i mowil ze zalozyl cylinder 65 a głowica została od 80 ale mowil ze to nic nie przeszkadza, pomoze ktos lub doradzi? bo nie stac mnie na kolejna wymiane bo spłukałem sie tym co teraz zalozyl...

Kolego zmień mechanika, a o tym zapomnij. Silnik niema prawa kopcić, a jeżeli kopci to znaczy że spala olej, Przyczyn może być kilka, mogą być źle założone pierścienie na tłoku, tłok lub cylinder może mieć głębokie rysy.I jeżeli ten pseudo mechanik mówi że włożył tłok 65 do 80 cylindra i że to w niczym nie przeszkadza to jest kretyn. Moja rada trzeba rozebrać górę silnika i to wszystko sprawdzić. Poproś kogoś co ma jakie takie pojęcie o silnikach niech to obejrzy. A temu" mechanikowi" to możesz iść i nakopać.

Sprawny silnik 4T nie ma prawa dymić od samego początku po zrobieniu. Jak dymi to coś z nim nie tak.
Sam w zimie robiłem wymianę tłok/pierścienie/cylinder/głowica. Po wymianie nie zadymił ani razu i teraz też nie dymi (a przedtem dymił jak zimny diesel). Przekulałem na nim już jakieś 1300 km. U mnie powodem było wyrobione prowadzenie zaworu w głowicy, dlatego cała była do wymiany.

Tak, tylko problem w tym ze u mnie w okolicy nie ma mechanikow od skutera... ten co u niego byłem jest ode mnie 17km w jedna strone..i teraz lipa i nie wiadomo co robic. sam nie wiem jak to zrobić itd i jak sprawdzic do konca zeby czegos nie zrypać. tez mi sie wydawało od poczatku przeciez jak kopci to znaczy ze bierze olej a tego nie powinno być..

a mechanik włozyl cylinder 65 a głowice od 80 zostawił, tzn tak mówił i mowil ze to nic nie przeszkadza i ze jak sie dotrze to nie powinno kopcić, bo jeszcze miał sapy ze leje olej który kupiłem za 140zł u znajomych w sklepie co polecili mi go do skutera 4t i ze lepiej kupić półsyntetyk , to jest półsyntetyk i najlepszy jaki moze byc do skutera podobno wiec nie wiem o co mu chodzi.. wiecej do niego nie zaprowadze skutera.. sam bym zrobił co trzeba ale nie wiem jak i co.. dlatego pewnie bd jezdzil jaki jest i co przejazdzka dolewał oleju.. straciłem tylko 320zł na mechanika 140na olej i zostałem spłukany z kasy

a i jeśli to coś pomoze wam w diagnozie to jak go odpale zimnego to nie kopci wcale a wraz z rozgrzaniem kopci coraz wiecej az kopci tak ze jak sie stanie to widac strumien spalin

I jeśli to tez moze coś pomoze to zrobiłem nim dzisiaj 20km i przed tym nalałem oleju do pełna i tak 1/5 1/6 oleju spaliło

Mechanik zrobił Ci z silnika 4T, silnik 2T, więc bierze olej, sam sobie robi mieszankę i pali :-)
Wiem, podły jestem... przepraszam :-)

już nie mam siły do tego skutera...nie wiem jak sie za to zabrać zeby tego oleju nie brał i nie mam kasy na mechanika..

Skoro nie masz kasy, to pozostaje Ci przeszukanie netu, oczytanie się i zabranie się samemu za dłubanie. Ale na ew. części i tak będziesz musiał mieć skądś kasę. Każdy motorek da się ogarnąć, trzeba tylko do niego podchodzić z sercem i być dokładnym; żadnej fuszerki. Jeśli nie czujesz się na siłach samemu grzebać, to niestety nie pozostaje Ci nic innego jak porządny mechanik z prawdziwego zdarzenia, lub jakiś uczciwy kumpel który zrobi Ci to za pół-darmo, za piwo albo całkowicie za free. Lub sprzedać, doskładać i kupić nowy.
Branie oleju może być w wielu miejscach: pierścienie, zawory, uszczelki etc. Trzeba szukać i sukcesywnie eliminować.

A zacząć - co koledzy słusznie zauważyli już wcześniej - od wyeliminowania dotychczasowego mechanika.
Albo może niech poprawia, skoro wziął kasę za naprawę, tylko czy radę da, czy dorżnie maszynę...?

wystawiłem go na sprzedaż. moze to chodzi o naprawe za 50 zł ale nie mam siły juz do tego a jak mam dac mechanikowi " który niby sie zna i ma bardziej spier....lić mi skutera to wole sprzedać

Jednak postanowiłem sie wziąć za ten skuter bo jadąc z ryb obróciłem sie i zobaczyłem chmure za sobą i mnie to wyprowadziło z równowagi. mozecie mi wytłumaczyć krok po kroku jak zobaczyć uszczelke pod głowicą czy nie jest zniszczona np? dodam ze mam do dyspozycji zestaw narzędzi "biednego" czyli srubokręty klucze zwykle i oczkowe nie mam pneumatyków ani nic takiego z tych lepszych rzeczy... moze jakos mi sie uda cos z nim zrobić, pomożecie ?

Tu pokazują jak rozebrać silnik. Interesuje Cię tylko od zdjęcia gaźnika do zdjęcia plastikowej obudowy (z pominięciem demontażu napędu i elektryki). Obejrzyj sobie: https://youtu.be/hNK1hFNvWb4#t=0m48s .
Tu pokazują od zdejmowania głowicy: https://youtu.be/hNK1hFNvWb4#t=2m36s .
Film pokazuje rozebranie na czynniki pierwsze.

skuter juz u mechanika zadzwonilem i powiedzialem jak jest , to zdziwiony bo 10 lat robi skutery i ani razu takiej sytuacji nie mial zeby tak olej brał i kopcil na dotarciu niby i mowie ze dalem za to u pana 320zł i nie bede mial nawet na dopłate do naprawy i czy to zrobi na swoj koszt skoro przejechałem 120km i nadal kopci na dotarciu a tak nie powinno byc to mowi a z jakiej racji twoj koszt ma byc na moj bedzie i zobacze co tam musi byc z nim ale aż dziwne bo wszystko sprawdzałem i było w porządku i zeby przyprowadzic bo na olej nie zarobie jak tak jest. zobaczymy co powie, jakie moga byc przyczyny ze kopci mi ten skuter caly czas czy zimny czy cieply ?