Zipp Otis 4T strzela z tłumnika po wymianie cylindra

Wita. Ostatnio wymieniłem cylinder na większa pojemność 72 ccm. Głowice zostawiłem seryją. Zawory wyregulowałem 0,05 ssący i 0,10 wydechowy. W gaźniku zmianiłem dysze główna na 0,80 i wyciągnąłem zwęzkę w filtrze powietrza. Wgaźniku zwiększyłem tylko wolne obroty bo miał za małe i gasł. Śrubki od mieszanki nie ruszałem ponieważ skuter nie gaśnie, nie dławi się, nie przerywa i nie zamula się. Odkąd wymieniłem cylinder strasznie stzrela z tłumnika. Są to lekkie strzały i występują tylko po puszczeniu manetki. Nawet jak jade 40 km/h gdzie manetka jest tylko delikatnie przesunieta to po puszczeniu słychać strzały z wydechu. Dodam, ze tłumnik jest seryjny i tylko wyciąłem tą zwężającą tulejkę na końcu. W środku nie ma żadnego katalizatora tylko tam gdzie jest to zgrubienie tłumnika idzie z boku rurka a to zgrubienie jest zrobione dla picu tak jak robią to chińczycy. Co może powodować te strzały z wydechu? Jest to groźne czy nic z tym nie robić skoro skuter nie traci mocy i ładnie przyspiesza.

Źle ustawiłeś zawory...

Z tego co wiem na wylotowym powinien być większy luz.

Ja mam 2T, ale już setki razy widziałem ile trzeba ustawić. Mianowicie 0,05 ssący i 0,06 wydechowy. Nawet jakbyś chciał dać ciut większy wydechowy to podkręć na 0,07. 0,10 to moim skromnym zdaniem za dużo.

0,05 ssący 0,06 wydechowy.
Przy cylindrze 72cm3 zaleca się dyszę 85

Zdecydowanie za uboga mieszanka, dawaj dyszę 85, bo dysza 80 jest za mała, a z wyjętą zwężką to już za dużo powietrza dostaje.

Zawory są ok, aby ssący nie miał większego luzu.

Gdyby dostawał za mało paliwa to świeca miałaby szary kolor a miała kolor kawy z mlekiem więc wydaje mi się że dostaje dobrą dawkę paliwa. A strzały z wydechu nie są czasami spowodowane za dużą dawką paliwa i nie przepalone paliwo spala się w tłumniku?

na wydechowym dałeś za duży luz powinno byc 0.06

Słuchajcie, A czy przypadkiem strzelanie z tłumika nie objawia się źle ustawionym rozrządem?

Tak to też może być wina rozrządu sprawdż czy dobrze ustawiłeś.

Zmieniłem dysze na 0,85 i nadal strzela :/ Pomyslałem, ze jak załoze zwężkę do filtra powietrza i wtedy będzie dostawał mniej powietrza i moze przestać strzelac ale wtedy tak strzelało, ze czasami szedł ogień z tłumnika. Aż sam byłem w szoku. Dodam jeszcze, ze przy króćcu mam dwa węzyki. Jeden idzie do zaworu paliwowego a drugi był podłączony do takiego czegoś okręgłego i tam jest jeszcze podłączony wężyk od odmy i jeden jest na na dole koło modułu i zasysa powietrze. ale zaślepiłem to wejście przy króćcu bo ciągle mi odpadało ta pokrywka od tego czarnego i ciągnął lewe powietrze. moze przez to strzelać? Bo to działa na takiej zasadzie, ze silnik dostaje więcej powietrza ale wtedy miałby jeszcze uboższą mieszankę. Rozrząd jest troszeczke przesunięty. jak są te dwie dziurki to one nie są równo tylko ta na górze jest z 2 milimetry przesunięta w strone cylindra. jakbym przesunął o jeden ząbek to nie wiem czy znowu na dole nie byłoby przesunięte :/

a jak masz magneto na pozycji T to tą dużą dziurke na wałku masz w śrobku głowicy czy na zewnątrz? powinna być na zewnątrz. Ja kiedyś ustawiłem że była w środku ale niechciał mi wtedy odpalać.

Mi tęż kiedyś tak strzelał co jakiś czas, a pużniej było coraz gorzej zaczoł przerywać i wgl nie dało się nim jeżdżić miałem wtedy jeszcze na gwarancji więc zrobili mi to za free.

mósisz óstawić dobże rozżąt, i ftedy sprawdźić. Napewno jest to sprawa złęgo óstawienia rozżądu.

rozrząd jest dobrze ustawiony. na 50ccm miałem tak samo i nie strzelał. może to przez to, że mój tłumnik jest pusty w środku? Tam gdzie jest to zgrubienie na koncu tłumnika to idzie bokiem tylko taka rurka jak od głowicy.

według mnie to zawory lub rozrząd ale jeśli jeżdźi ok. to po co ruszać... sam mam zamiar zmienić cylinder na 72cm i mam pytanko czy spalanie dużo ci wzrosło ?

No w sumie jeździ nawet lepiej niż dobrze. Nie ma żadnych zamuleń, ładnie się zbiera i czuć dużo większą moc niz na 50ccm. Tylko boje się, ze to strzelanie z biegiem czasu moze coś uszkodzić, np. moze pęknąć głowica albo wypalić zawory. Spalanie troche wzrosło ale nie dużo. Nie liczyłem spalania na 100 km ale ostatnio na 2,5l zrobiłem ok. 80 km. Więc obstawiam, ze spalanie będzie w granicach 3l/100km. Ale to też zalezy od dobrej regulacji gaźnika. Na dyszy 80 miałem troche jaśniejszy niż kawa z mlekiem. Teraz troche pojezdze na 85 i zobacze jaki kolor będzie. Wydaje mi się, ze już powinien być właściwy.

To ewidentnie zawory albo rozrząd. Innej przyczyny strzelania nie może być.

No chyba że zawory ci przepuszczają.

Zanim założyłem głowice to sprawdzałem zawory poprzez nalanie benzyny i czekanie czy troche jej ubędzie. ale benzyny nie ubyło więc stwierdziłem, ze uszczelniacze są dobre.