Zipp Neken 50 – regulacja gaźnika, nie pali.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Zipp Neken 50 – regulacja gaźnika, nie pali.

Ten temat zawiera 22 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Konrad Chmielinski 3 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 23 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #193038
    Zdjęcie profilowe artur04c
    artur04c
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Witam, mam problem z moim zippem, otóż stał chyba z półtora roku nie odpalany bo były z nim małe problemy. Teraz nadszedł na niego czas i problem jest taki, że nie odpala. Wstawiłem inny gaźnik i odpalił, ale za nic na świecie nie szło go wyregulować, obroty falowały, gasł i strasznie miał spaliny, aż w oczy piekło.
    Chcę ustawić gaźnik do ustawień fabrycznych. Ile mam wykręcić śrubkę mieszanki? na jakim ząbku ustawić iglicę ? i co tam jeszcze trzeba wyregulować? 😉 Świeca daje ładną iskrę więc zapłon jest raczej ok. Proszę o szybką odpowiedz i pozdrawiam 😉 ps. proszę również o wyrozumiałość to mój pierwszy post, a to co znalazłem za pomocą „szukaj” nie wiele mi pomogło… 😀

    #193055
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Przede wszystkim, to wymień mu paliwo. Długo stojące wietrzeje i nie ma już mocy. Kolejna kwestia, to stary gaźnik. Pojazd nie chciał na nim działać, to ben jest zapchany i brudny. Rozbierz go, wyczyść i w miarę potrzeb wymień uszczelki. Dopiero wtedy zacznij regulować go. Inny gaźnik, który wstawiłeś może mieć większą gardziel lub dyszę i za Chiny Ludowe go nie ustawisz.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #193067
    Zdjęcie profilowe artur04c
    artur04c
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Gaźnik niby ten sam, Motor odpalił po ciężkich próbach na ustawionej iglicy na drugi ząbek od góry (od strony linki) i jak dawałem gazu to go muliło, dałem ssanie wskoczył na 8 Tyś obr. bez ssania zeby doszedł do 8 Tyś obr. trzeba strasznie delikatnie przekręcać manetkę bo sie dławi, wiec chyba za dużo paliwa?
    Regulacji nie mogłem zrobić, ponieważ on ciągle gaśnie, sam sobie gazuje, po kilku sek, uspokaja się wchodzi na 3 tyś obr. i po kilku sek gaśnie i żeby nie zgasł trzeba dać lekko gazu manetką i tak trzymać, potem coś mu odbija i znów wchodzi na wysokie obroty. Gaźnik czyszczony 2 razy, przemyty benzyną i potem sprężonym powietrzem przedmuchany.
    Jakieś inne sugestie ? 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #193072
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 685

    Sprawdziłeś uszczelkę pod króćcem czy szczelna?Sam króciec czy szczelny?Jaki masz filtr powietrza?

    #193102
    Zdjęcie profilowe artur04c
    artur04c
    Użytkownik
    • Postów: 13

    niby wszystko szczelne i dobrze poskręcane, filtr powietrza nie wiem dokładnie jaki to model, ale to taka beczka 😉 bo to motocykl kolegi jest i ja mu tylko pomagam 😉

    #193107
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 685

    Tak na niby to sie opierać nie możemy,jak uszczelka pod króćcem jest nie halo to się zaczynają takie czary mary jak nie zdejmiesz to nie ocenisz [nie może mieć uszkodzeń i musi mieć oring oczywiście cały]

    #193533
    Zdjęcie profilowe artur04c
    artur04c
    Użytkownik
    • Postów: 13

    uszczelki ok, odpalał czasami, przedwczoraj stał nie ruszany bo dzień wcześniej przez 3 h nic, nawet nie strzelił wczoraj poszedłem pokręciłem na ssaniu i nic wyłączyłem ssanie odpalił, pochodził kilka min dałem gazu patrze czarny dym z tłumika więc za dużo paliwa,, wziąłem iglicę do góry o jeden ząbek i już cisza jest.
    Ostatnio jeszcze jak jako tako odpalał i ustawiłem iglicę na samą górę odpalił od buta, miał wolne obroty, nic nie falowało, bez problemu wbijał do 8 tyś obr. wystarczyła mała regulacja i juz by było ok, ale zgasł i juz nie odpalił. Nie mam pojęcia co jemu jest :/

    #193568
    Zdjęcie profilowe artur04c
    artur04c
    Użytkownik
    • Postów: 13

    powiem tyle, można go kręcić,kopać nie odpala, na drugi dzień przekręci się, kopnie się i odpala, coś z elektryką musi byc. co muszę sprawdzić?

    #193594
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Wszystko. Mówimy tu o bardzo prostych układach elektrycznych zasilanych z prądniczki. Byle spięcie może wywołać przeciążenie w układzie i dupa blada. Najlepiej zacząć od elektryki silnika. Oczywiście bez miernika ani rusz.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #193614
    Zdjęcie profilowe artur04c
    artur04c
    Użytkownik
    • Postów: 13

    miernik mam 😉 to z tym nie bedzie problemu. On niby iskrę ma ładną, ale mam dziwne wrażenie, że jak jest wkręcona w cylinder to on ją gubi czy cos bo za nic nie chce odpalić.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 23 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie