Zbyt duże spalanie, słaba moc, Romet RXL 2t 50cc 2009

Witajcie, z góry serdeczne pozdrowienia. Na wstępie zacznę iż z moją w/w maszyną od pewnego czasu mam pewne problemy, zbyt duże spalanie widać jak na dłoni gdyż zaobserwowałem 4.L na 60/70km patrząc do zbiornika zostają opary zmuszające zmierzać do stacji. Oraz słaba moc oraz osiągi zaledwie 40/50 km przy dłuższym namyśle ;). Oczywiście od razu zaznaczę iż jest przytkany tłumik lecz przewiercony który mam zamiar w najbliższym czasie wymienić i tu nasuwa się podstawowe pytanie czy owe problemy mogą być skutkami w/w tłumika?.. Przyznam że wcześniej również miałem różne problemy z samoistnym skokiem obrotów, ciągnieciem skutera bez gazu, duszeniem się itp. Był u w miarę konkretnego(zaufanego) mechanika i został przede wszystkim wymieniony gaźnik na bodajże mikuni 17 oraz filtr powietrza i remont silnika (to już wcześniejsza kwestia przed problemami a spowodowana zatarciem) ;). Dziękuje za wysilenie wzroku oraz konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam :slight_smile:

nikt nic nie poradzi ? :frowning:

brak odwaznych. masz coś nadłubane i nie wiadomo co i jak i jeszcze trzeba coś zgadywać.
Trzeba zrobić sensowną diagnostykę po całości i znaleźć przyczynę.
A to mogą byc nawet zbyt duże opory w którymś z łożysk

Ja bym pierwsze sprawdził dysze w tym Mikuni 17 mm nie powinno być większej niż 68-70

Hmm tak zastanawiam się czy naprawdę aż tak nie jasno opisałem sytuację ? :open_mouth:

Czaki, z tą dyszą to nawiązujesz do spalania czy mocy/osiągów ?

Mówię ci sprawdzaj dysze jaka tam jest jak bedziesz ok będziesz szukał dalej.

mam wrażenie że nie czytacie ze zrozumieniem, jeżeli okaże się to zła dysza to rozwiąże ona który problem?

Skoro dysza za duża to za dużo paliwa nie przepala zalewa i to ma wpływ na jego moc dwa zatkany tłumik tez nie pomaga w tym wszystkim a że ci sam ciagnie to pewnie za bardzo naciagnieta linka przy manetce lub zbyt wysokie obroty na gaźniku. Iglice też sprawdź czy ten idiota ci nie opuścił na sam dół.

poprawka nie ciągnie już sam ani nie wariuje te usterki tak jak napisałem były. Jak na razie to spalanie duże oraz z tą mocą aczkolwiek odczuwam momentami że raz jest lepiej i rozpędza się sprawnie a raz gorzej, lecz aby przekroczył 50 to z górki :confused: i raczej do 6/7 tys. obrotów się wkręca tylko

Więc ci napisałem sprawdzaj dysze i jak jest iglica. jak bedzie dobrze bedziemy myśleć dalej. To jest 4 czy 2t ?

2t

Otwieraj gaźnik i sprawdzaj.