Zakup używanego: Kymco Nexxon

Witam!
Przymierzam się do zakupu jednośladu. Zastanawiam się nad używanym Kymco nexxon'em. Czytałem dużo artykułów ze strony skuterowo i zrobiłem sobie małą listę co powinienem sprawdzić. Jednak chciałbym spytać posiadaczy w/w motoroweru jakie są słabe strony tego modelu i na co zwrócić uwagę przy oględzinach. Chciałbym również abyście ocenili czy opłaca się kupić tego nexxona: http://tablica.pl/oferta/kymco-nexxon-50-warszawa-CID5-ID3gPv5.html
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi i rady :)

Myślę, że cena może być trochę podejrzana.. i to jeszcze do negocjacji... taki pojazd jakby był w super stanie to za ok 2500 moze i więcej powinien pójść

Michał napisał:

Myślę, że cena może być trochę podejrzana.. i to jeszcze do negocjacji... taki pojazd jakby był w super stanie to za ok 2500 moze i więcej powinien pójść

Za 5-letniego Nexxona nie weźmie nawet 2000 zł, ja bym negocjował i wziął go za 1500-1600 zł. Oczywiście jeżeli wszystko jest ok.

No moze się mylę ;P a zapytaj się też czy da z ok 2 miesiące gwarancji od siebie, skoro zachwala, że wszystko jest okej

Michał napisał:

No moze się mylę ;P a zapytaj się też czy da z ok 2 miesiące gwarancji od siebie, skoro zachwala, że wszystko jest okej

Gwarancja od osoby prywatnej? Kupowałeś/sprzedawałeś coś kiedykolwiek? Wydaje mi się, że nie... Kupujesz używany sprzęt, więc musisz go dokładnie sprawdzić. Masz miesiąc na "wykrycie" wad ukrytych (zatajonych przez sprzedającego) i nic więcej właściwie.

Tak się składa że wiele rzeczy sprzedawałem. Wiem jak to jest z używkami tymi starszymi. Kolega kupował Piaggio zipa niby wszystko okej było. Miał dwa do wyboru, czarny lub czerwony. Dobrze, ze wziął czarny bo w czerwonym po miesiacu silnik padł

I rozumiem, że dawałeś gwarancje na swoje sprzęty mechaniczne. Prawdziwy altruista z Ciebie. Im starszy sprzęt tym trzeba mieć więcej podejrzeń. Jak to mówią używki trzeba umieć kupować.

Żeby nie było, że walimy OT. Kymco to dobra firma, model również udany. Sprawdź:
* jak wchodzą biegi,
* czy pali na zimnym silniku,
* czy jedzie prosto na równej drodze po puszczeniu kierownicy,
* czy nr Vin się zgadza,
* czy tarcze są gładkie,
* czy opony nie są zjechane.

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) Czekam na kolejne wskazówki i informacje od innych użytkowników. Lucek71 tak jak mówiłeś będę próbował coś utargować ;)

Na pierwszy rzut oka widać, że licznik jest kręcony.
Ogólnie Nexxon jest świetnym modelem, niezawodnym niesamowicie oszczędnym i łatwym w tuningu. Osiągi ma też nieprzeciętne.
Ja bym celował w roczniki 2011 wzwyż.

jeżeli chce się sprzedać to z ceny trzeba zjechać. Ja jak kupowałem rocznego Bartona to zjechałem z 1800 do 1000zł.

Zastanawiam się Benekpe czy masz rację. Przed chwilą obejrzałem 6 nexxonów z roczników 2008/9 i miały podobne przebiegi od 6 do trochę ponad 8 tys. Niestety, dysponuje 2100zł na skuter/motorower + opłaty + sprzęt.

Na zdjęciu z pokazanym przebiegiem widać, że był kręcony i to niedbale, tzn. krzywo ułożone cyfry.

Czy da się jakoś sprawdzić (plomby) czy rzeczywiście było kręcone?

To nie takie proste, poproś, żeby Ci wysłał zdjęcie książki serwisowej. Jeśli nie wyśle, lub coś się nie będzie zgadzać od razu sobie odpuść.

Szkoda, strasznie się napaliłem :( Pracowałem, zarobiłem i chciałem w końcu zacząć swoją przygodę z motoryzacją. Jednak trzeba odstawić na bok emocje (co nie jest proste). Dzięki, że mi pomagacie :) Mam nadzieję, że dzięki Waszej pomocy nie właduje się w skarbonkę. Spróbuję napisać do tego gościa, zobaczymy co będzie.

Powiem tak... Nawet jak był cofnięty licznik, to nie znaczy że stan techniczny motorka jest nienajlepszy. Te silniki są wbrew pozorom bardzo wytrzymałe i zniosą dużo większy przebieg. Nie wykluczone, że stan techniczny jest idealny - tego nie możemy wykluczyć. Mogło być tak, że włąściciel przekombinował i chciał sprawić, by przebieg był bardziej atrakcyjny, co miało by przełożenie na możliwość szybszej sprzedaży.
Ja na Twoim miejscu, dał bym gościowi do zrozumienia, że on coś kombinuje, próbuj negocjować jeszcze cenę.
Nawet gdyby trzeba było coś porobić przy tłoku i cylindrze, to i tak koszty ewentualnej naprawy nie są jakieś kolosalne.
Ja bym wziął jakiegoś mechanika, który się zna by na oględzinach wypowiedział się o motorku.
Niewykluczone, że to jest dobra okazja i należy z niej skorzystać.
Takie jest moje zdanie. Co do samego modelu - to Twój wybór jest chyba najlepszy z możliwych - wiem co mówię, bo sam miałem Nexxona.

Niekoniecznie musi być kręcony - ja wymieniałem cały licznik po wypadku i na nowym ustawiłem przebieg ze starego. Wszystko było zrobione starannie i dokładnie, cyfry były równo. Teraz czasami są równo, a czasami tak jak na zdjęciu. Po prostu niektóre bębenki z cyframi mają luzy i jak się akurat ustawi to tak jest. A Nexxon wydaje się zadbany i myślę że warto go brać. Sprawdź tylko jak Ci wyprowadzi czy silnik jest zimny (na ciepłym łatwiej odpala), czy po uruchomieniu nie słychać żadnych stuków. Ogólnie stan motorka, czy nie ma luzów elementów, jak wyglądają plastiki, czy jedzie prosto po puszczeniu kierownicy, jak działają poszczególne elementy. Może jest jakaś drobna usterka łatwa do usunięcia - za to przez nią możesz jeszcze trochę zbić cenę.

Według mnie ta oferta jest warta uwagi. Co do przebiegu, to nie wszyscy robią jednośladami kilkanaście tysięcy rocznie. Poza tym oględziny na żywo zweryfikują stan pojazdu. Sprzedający dokłada kask i rękawice, co może oznaczać, że kończy przygodę z jednośladem i stąd skłonny jest sprzedać motorower po niższej cenie. Sprawdź go w ten sposób, jak opisał Kolega Michalik001 i jeżeli będzie ok, to śmiało kupuj.

Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc :) Mam wielką nadzieję, że już niedługo spotkamy się na trasie!

jak rok produkcji 2008 a on używał 3 niby od nowości to gdzie się podziało 2 lata?