Za słabe ładownie Sachs Xtc 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Za słabe ładownie Sachs Xtc 125

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 9 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #635981
    Zdjęcie profilowe Pietras
    Pietras
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu Sachs Xtc 125. Otóż byłem się dziś przejechać i jak zatrzymałem się przed sklepem to miał mały problem z odpaleniem ale dał radę pojechałem zatankować i wiadomo zgasiłem go ale już nie mogłem odpalić nie chciał w ogóle zakręcić więc z pomocą dobrego człowieka odpaliłem go na pych. Jak zajechałem do domu okazało się że akumulator jest rozładowany tak jak myślałem więc podłączyłem go do ładowania po godzinie mnie coś tknęło żeby sprawdzić jakie ma ładowanie i okazało się że nawet przy dodawaniu gazu napięcie nie wzrasta. Po odłączeniu akumulatora na wolnych obrotach jest napięcie 5,3v a po dodaniu gazu co dziwne spada to napięcie dopóki nie osiągnie ok 8tys obr wtedy zaczyna z powrotem wzrasta i osiąga max 6v. Dodam jeszcze że zmierzyłem ile prądu „wchodzi i wychodzi” z akumulatora. Przy wolnych obrotach na krótkich światłach pobierane jest z aku 0,5A przy ok 3,6tys obr bilans jest na 0 a przy 10tys obr akumulator ładowany jest prądem 0.2A więc tak naprawdę żadnym.
    Regulator napięcia jak dobrze pamiętam to sh672-12
    Akumulator jest nowy
    Jaka może być przyczyna? Jeśli to wina regulatora to czy jest możliwość założenie jakiegoś zamiennika? Bo kiedyś szukałem i nie mogłem takiego trafić. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

    #635983
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 664

    zaczął bym od sprawdzenia wszelkich kabli mas i od podmiany regulatora napięcia.
    niestety nie wie czy ten model ma zamiennik. zapewne ma bo to chyba ta sama jednostka co TZR125

    ziuuummmm….
    #635984
    Zdjęcie profilowe Pietras
    Pietras
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Zapomniałem pisać to jest 2004 rok czyli 4t jak dobrze pamiętam to jest silnik od Suzuki FX 125 (prawie to samo co fxr 150 tylko mniejszy chyba cylinder) Z tego co znalazłem w internecie to ten regulator ma odwrócony pinout (co to znaczy?) I był stosowany w Aprilia rs 50? Udało mi się znaleźć na znanym portalu aukcyjnym używany taki regulator i od razu go zamówiłem powinien być koło czwartku więc jak przyjdzie to zobaczę. Czy obudowa regulatora musi mieć połączenie z masą? Bo jest on przykręcany i może w tym miejscu brak masy. Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to raczej nie mam problemu ale z elektryką już gorzej jeśli nie mam konkretnego schematu

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #635988
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 664

    odwrócony pinout oznacza że jak w oryginale 6-pinowym np na pin1 był + a na pin6 masa to w odwróconym jest odwrotnie – i pośrednie piny też gorzej jak to ma 2 rzędy to wtedy jeszcze jest ważne czy odwrócone tylko stroną czy rzędami.
    Ale są też tacy co odwróconym pin’outem nazywają sytuacje gdzie w oryginale urządzenie ma bolce a jago wtyczka dziurki… a w odróconym jest tak że to urządzenie ma dziurki a wtyczka bolce.
    Bez schematu albo cześci w ręku nie dojdziesz

    ziuuummmm….
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie