Yamaha X Max 125 Zakup, przygotowanie do sezonu

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Yamaha X Max 125 Zakup, przygotowanie do sezonu

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 5 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 13 postów - 1 przez 13 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #326592
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Witam,
    Jestem od 2 dni posiadaczem Yamahy x-max YP125 z 2010 roku ( model 2011 )
    link do fotki motura : http://i.imgur.com/C5iBWxB.jpg
    http://i.imgur.com/azPpmzx.jpg
    http://i.imgur.com/E2JMUPX.jpg
    http://i.imgur.com/haSokDV.jpg
    http://i.imgur.com/xQYast0.jpg
    http://i.imgur.com/SEEUNBG.jpg

    jeździ prosto, pali na dotyk, cicho pracuje, niepokojące kontrolki się nie świecą – ogólnie wydaje się dobry egzemplarz, do tego nowe oponki michelina city z przodu i z tyłu 😉

    jedyne co zauważyłem to przetarcie po prawej stronie na rurze wydechowej, na poręczy pasażera i na prawej manetce – jakby przetarł się delikatnie o ścianę. Nie ma dużych zadrapań co by wskazywało aby leżał ale możliwe ze po prostu się nie znam też tak aby to ocenić.

    przebieg ma jaki ma – 19,5 tys. – nie wiem czy to super dużo czy nie ale chyba nie mało jak na 2010 rok.. w każdym razie Pan który mi to sprzedał mówił aby pilnować aby był zawsze olej i woda to wtedy silnikowi nic nie grozi. A nawet jak coś to naprawa tego silnika ponoć nie jest super kosztowna..

    ale do czego zmierzam, o co chcę zapytać …
    Co mam zrobić aby przygotować się nim do sezonu ?
    Pan sprzedający zalecił mi wymianę oleju w silniku oraz filtra oleju..
    Chciałbym zapytać tak na prawdę co muszę wymienić, sprawdzić ( po zakupie i na nowy sezon się przygotowując).
    Jestem trochę zielony w kwestii skuterów gdyż jestem zmotoryzowany w 4 koła i samochodem się opiekuje 110% ;D
    dzięki za pomocne odpowiedzi i te mniej pomocne również 🙂

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #326605
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 182

    olej zmieniaj i śmigaj.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #326615
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    ok, a jaki olej najlepiej zalać..
    i jak sprawdzać wodę w chłodnicy ?
    zabudowane tu wszystko i ciężko cokolwiek zobaczyć 😛

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #326616
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 182

    trzeba z neta pobrać instrukcje użytkownika lub instrukcje napraw i masz wszystko podane.
    yamaha szcześliwie konfekcjonuje własne smarowidła – nazywa je Yamalube i takie też zaleca w instrukcjach

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613474
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Witam,
    wczoraj rozebrałem filtr powietrza i dekielek od paska ściągnełem i porobiłęm fotki
    co myślicie ? Pasek w dobrym stanie, osłonka

    link do filmiku : https://vimeo.com/198170368

    link do fotek bez dekielka :
    IMG_2461.jpg IMG_2462.jpg IMG_2463.jpg

    IMG_2466.jpg IMG_2467.jpg IMG_2468.jpg

    IMG_2469.jpg
    Co myślicie ?
    jaki olej do tego lać i skąd brać najlepiej filtry ?

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #613483
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 182

    pasek na zniszczony starością (popękany, postrzępiony) nie wygląda ale kluczowa jest jego szerokość. Natomiast jeżeli jeździ dobrze to rąk tam nie pchaj 🙂

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613487
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    a jaki olej do przekładni lać ? z manuala znajdę ?
    MOTUL 7100 MA2 4T 10W-40 do silnika będzie dobry w tym modelu ?
    Filtr oleju HF981
    Filtr powietrza HFA4104

    będzie ok :D?

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #613488
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 182

    lej zalecane płyny yamahy i tyle, wychodzi że MA2 jest na wyrost . wystarczy MA bo tam i tak nie ma mokrego sprzęgła
    https://www.manualslib.com/manual/827028/Yamaha-Yp125r.html?page=33#manual

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613559
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    chyba wezmę olej do silnika 2x :
    Klasa jakości: API SG/SH/SJ/SL/SM/SN JASO MA2 – wystarczający powód aby go kupić 😉 pasuje z tym co pisze w serwisówce

    http://allegro.pl/motul-7100-ester-10w40-ma2-1l-krakow-i6640906409.html

    Olej przekładniowy :

    w serwisówce rozpiska : SAE 10W-30 type SE motor oil

    http://allegro.pl/motul-trasoil-10w30-1l-olej-do-przekladni-2t-i5574053683.html

    jest ok czy szukać innego ?

    płyn hamulcowy dot4 styka tak?

    mam jeszcze pytanie gdzie w tym skuterze znajduje się zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego ;)? szukam po tej serwisówce ale nie mogę znaleźć :/

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #613560
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    jednak zdecyduje się chyba na olej http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t-10w40-1l-krakow-i6640912777.html

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #613561
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 182

    nie ma to znaczenia. to nie jest wysilony silnik turbo biorący udział w rajdach przez pustynie. nie jest też to wysokoobrotowy silnik motocyklowy z mokry sprzęgłem (bo wcale go nie ma w silniku wiec jakiekolwiek JASO MA/MA1,MA2 jest tu zbędne) pracujący w ekstremalnych warunkach.
    Możesz wlać valvoline, motul (uwaga JEST MASA PODRÓB!) ale równie dobrze możesz wlać mobil, castrol albo lotos. Bedzie bezawaryjnie żył na każdym.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613567
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    ok , zakupiłem już litra valvoline 10w40

    a są jakieś specjalne te oleje do przekładni ? czy też moge jakiś 10w30 do 4t znaleźć z SE jakością i ok ?

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #613568
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 182

    do przekładni jest masa olejów w zalezności od rodzaju przekładni. ale są tez przekładnie do których sie wlewa zwykły silnikowy – i ty masz taką.
    nie pchaj sie przed orkiestre bo sobie zaszkodzisz. z jakością oleju też można przesadzic i wcale nie jest to dobre dla silnika

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 13 postów - 1 przez 13 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie