Yamaha Neos naprawa i tuning

Witam. Posiadam yamahe neos z 97r. Kiedy ją kupiłem była w opłakanym stanie ale przejdźmy do teraźniejszości.... skuter odpala pracuje równo lecz jedzie tylko 30km/h i tylko na wysokich obrotach. do tego jeszcze pali ogromne ilości paliwa Nie wiem co mam robić ... Wymieniłem cylinder i wydech (niestety nie pomyślałem i kupiłem oryginalny odblokowany ). Myślałem o nowym wariatorze i sprzęgle. Co myślicie o malossi multivar i sprzęgle s6 sport pro z dzwonem hebo manston wing? Opłaca się da mi to coś ? Nie wiem czy króciec przypadkiem nie jest zablokowany ( w najbliższym czasie to sprawdze ). Z góry dziękuję

coś wymieniłeś, coś naprawiłeś a teraz ci jeździ jakoś.
jakoś źle.
opis sugeruje że masz za lekkie rolki lub za mocną do nich spreżyne centralną i nie ma siły otworzyć ci wariatora - czyli bardzo wysokie obroty ale nędzna prędkość maksymalna.
Oczywiście może być jeszcze np ślizgający się pasek lub sprzęgło - to wszystko zależy jak to się zachowuje, jak zasprzęgla, przy jakich obrotach, jak na nie wchodzi.. itd
A z tego co napisałeś mało co wynika.

W takim razie jak to sprawdzić? rolki były wymieniane. 6 gram . Podejrzewam ze to morze być sprzęgło. Nie da się jeździć 25-30 na godz ze spalaniem powyżej 8 litrów ... Pasek ma w miarę ładny "bieżnik". Przyspieszenie ma ładne ...
A co myślisz o tym co chce kupić pomorze mi to zdobyć więcej vmaxa ? bo na przyspieche nie narzekam

Jak kupisz Pomorze to ci nie podniesie vmaxa. Raczej Dolny Śląsk by coś dał.
Wciąż nic nie wynika z tego co piszesz a ja się nie lubię bawić w zgadywanki.
Szukaj po necie opisu sprzętu kogoś z identycznym lub jak najbardziej podobnym zestawem części i patrz na czym wystroił.
Znajdź artykuł o strojeniu napędu i gaźnika, zobacz czy masz wszystko poprawnie zrobione - o ile wykluczyłeś inne usterki (np zacinający się korektor)
Albo porządnie opisz co było a co wsadziłeś, jakie są objawy i wtedy może ktoś coś na tej podstawie wymyśli.

Postaram się opisać co i jak robiłem
kupiłem skuter od kolegi. Yamaha miała ułamany uchwyt na cylindrze więc kupiłem drugi cylinder 50 cc wm motors
wyczyściłem gaźnik zakupiłem nowy wydech(oryginalny odblokowany). Skuter cały czas jechał tak samo ... 30 na h nie więcej tylko na wysokich obrotach. Kolega mówił że nie wie czy przypadkiem dzwon nie jest zarysowany, ja jednak tego nie sprawdziłem, wymieniłem rolki na 6g s6 nie czułem żadnej różnicy. W między czasie malowałem cały motor i kiedy zdejmowałem instalacje poprawiłem moduł zapłonu (styki były zaśniedziałe) po malowaniu i skręceniu wszystkiego do kupy motor nabrał trochę na dynamice chodź i tak przyśpiecha jest całkiem niezła. Następne co zrobiłem to wymieniłem filtr powietrza ze stożkowego (druciak) na nowy oryginalny ponieważ tamten miał za dużą przepustowość powietrza nawet kiedy wkręciłem śrubkę gaźnika do końca. Dzięki temu silnik już nie miał muła i chodził bez ssania (wcześniej tylko na ssaniu).Dodać muszę że silnik najlepiej chodzi na zimnym (odpala od kopa zawsze)kiedy się nagrzeje moc lekko słabnie a v max spada do 25km/h. Ja myślałem że ślizga się sprzęgło przez co ma słaby v max i zaczyna jeździć tylko na wysokich przez co dużo pali, ale to tylko moja teori i nie wiem czy jest słuszna. Nigdy nie miałem motoru na pasek więc można powiedzieć że jestem w tym zielony (chodź mniej więcej umiem "wszystko" sam zrobić)

ale jakie obroty kreci jak jedzie te 30km/h jak sie ma przyspieszenie w stosunku do obrotów? jakoś proporcjonalnie?

sprzęgło zaczyna ruszać przy dobrych 3/4 gazu prędkość maxymalną osiąga w ok 5 sekund.

widzę że chyba nie operujemy tym samym językiem.

można powiedzieć że obroty są proporcjonalne

no to reguluj napęd i może gaźnik.
A może ci zdechł ten cylinder WM - to straszny szajs jest najczęściej. Zmierz sobie profilaktycznie kompresje.

Jeśli chodzi o kompresje to jest dobra, cylinder jest dopiero co dotarty jeździł tak samo od nowości jak i teraz, gaźnik wyregulowałem. Dziś zobaczę jak się ma korektor momentu obrotowego no i spróbuję odkręcić dzwon.
Macie jakieś pomysły? Bo nie mam klucza pneumatycznego a dziury w dzwonie są strasznie płytkie by je zablokować ... :(

a ja bym jednak sprawdził czy jest dobra bo miedzy uważać że jest dobra a mieć dobrą jest zasadnicza różnica. Zwłaszcza w przypadku chińskich cylindrów no name po 1000km...

Cylinder po 500 km do wymiany ? Wątpię chodź sprawdzę,Dzwon odkręcony kolektor w dobrym stanie nasmarowałem go dla pewności. Sprzęgło jest dwu okładzinowe więc jest starego typu ? Proszę o pomoc w doborze sportowego sprzęgła i dzwonu ponieważ te co ja wybrałem mają zły rozmiar, Na dzwon i sprzęgło mam przeznaczone lekko ponad 300 zł. Proszę o pomoc :D

jeżeli masz 500km a nie 1000 to nie jest dotarty. Mój żeliwiak z allegro (a wiec klasy tego twojego WM) nadawał się do śmietnika po 300m od zamontowania (pierwsze moje słowa przy odbiorze skutera: brzmi jak kundel). Przemęczyłem się na nim 280km i zdemontowałem a firma oddała kasę.

Sprzęgło napewno idzie do wymiany. Korektor nasmarowałem.
Co sądzicie o:
Dzwon motoforce racing
http://shop.mieloch.pl/dzwon-sprzegla-motoforce-racing-d-105mm-minarelli,pZ030166.bhtml
sprzęgło polini for race 3g
http://shop.mieloch.pl/sprzeglo-polini-for-race-3g-d-105mm,pZ004514.bhtml
wariator malossi multivar
http://shop.mieloch.pl/wariator-malossi-multivar,pZ000822.bhtml

Miałem w GY6 kompletne sprzęgło Motoforce i bardzo sobie chwaliłem. Co prawda do jazdy typowo codziennej, ale nie ślizgało się po nagrzaniu itp

A co powiecie na te co ja wymieniłem ?

że bez sensu dobierasz części. ledwo zdechły chiński cylinder a do niego sprzęgło prawie z górnej półki- jakby to bóg wie jakie ceny generowało.
kup sprzęgło Motoforce racing albo seryjne. Albo Motoforce evolution jak chcesz dobierz sobie dzwon MF albo S6 Wingcoolera i ew. wariator o którym piszesz.

Po sprawdzeniu stanu cylindra... zero kompresji ... napewno wszystko to idzie do wymiany ... czy za kwotę 600 zł zakupię dobry cylinder, wariator i sprzęgło z dzwonem ?

nie. za tyle kupisz przyzwoity cylinder typu DR Evo albo malossi sport