Yamaha Aerox wydech i rolki

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Yamaha Aerox wydech i rolki

Ten temat zawiera 34 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Flap 6 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 35 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #617242

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Witam serdecznie forumowiczów po dlugiej przerwie!
    Powracam z roxem heh. Może ktoś pamięta, miałem problem z obrotami okazało się, że zawór membranowy do wyjebania.
    Wszystko w porządku, schodzi z obrotów tak jak to było przed modernizacją, jednakże dalej obroty są nienaturalnie wysokie…

    Wedle mojej teorii (bardzo prosze mnie poprawić, jeśli się mylę!) mam za lekki zestaw do tych rolek (aktualnie testowe 6g polini), wczesniej na seryjnym zestawie z cieżkim sprzegłem, dzwonem, wariatorem i przeciwtalerzem rolki 6g które juz były seryjnie starczyly, żeby miał v-max i sie dobrze zbierał, obroty były w porzadku, wkrecał sie od niskich do wysokich tak jak być powinno.

    Teraz z dzwonem naraku v rent (w porównaniu do seryjnego, to prawie połowe lżejszy), przeciwtalerzem stage6 wykonanym laserowo (też o niebo lżejszy od seryjnego) i wariatorem stage6 jest (wedle mojej teorii i domysłów) za lekki zestaw pod te rolki, teraz to jest bardziej stunt, a miał być całkiem dobry v-max razem z nie przecietnym przyspieszeniem (mam zamiar tak go ustawić, żeby leciał 80/90(aktualnie 75 i nie da rady choćby sam diabeł go biczem poganiał), ale dalej ładnie sie zbierał, a przynajmniej lepiej niż na serii).

    To byla pierwsza kwestia, a teraz druga sprawa, to wydech.

    Planowałem zakupić LeoVinceTT, urzekła mnie łatwość regulacji i to, że idealnie pasuje pod seryjne cylindry (50cc, nie planuje wymiany cylindra, definitywnie).
    Gdzies na forum przeczytałem, że jest to wydech niskoobrotowy i poprawia V-max (z tą prędkością maksymalną pasuje mi jak najbardziej) lecz póki co, to ja niskich obrotów nie mam…
    I tu jest mój dylemat czy moja teoria jest dobra i po zmianie rolek LeoVince będzie idealnie pasował, lub jeśli nie, to czy macie jakieś inne pomysły na wydech pod ten lekki zestaw sportowy, który poprawi V-max czekam na propozycje!

    Thug life!
    #617254
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    LV bedzie ci pasował bo tam jakiegoś hardcorowego cylindra nie masz.
    A co do rolek – że teraz nie jest dobrze to wywnioskowałem ale nie napisałeś jak to się zachowuje, jak jedzie , jak obroty.. itd wiec to jest ciężko coś radzić. Reagulacja to na pewno jest potrzebna – ale w którą strone to się z tych informacji nie wymyśli

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #617275

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Nie mam obrotomierza to Ci nie powiem jakie obroty kolego 😀

    Zachowuje się tak, na starcie rura, dobrze pruje, ale w polowie manetki czuć jakby już miał full obrotów, potem jadac np 50 km/h, puszczam manetke, lekko przekrece i odrazu wysokie obroty.
    Jedzie płynnie, do 60 cały czas piekne przyspieszenie, ale pózniej na full obrotach nie chce sie bujać, jakby pasek sie slizgał i nie przenosił mocy na koło, bo z górki malutkiej 80 dobije.

    Obroty się bardzo szybko wkrecają, moim zdaniem za szybko, bo gdzie na polowie manetki już (na moje oko, a raczej słuch) jest około 10 tysiecy.

    Na moje rozumowanie, to będą rolki, aczkolwiek to nie ja jestem tutaj specjalistą.

    Dobrze opisałem zachowanie skutera, czy jakos jeszcze konkretniej cos opisac?

    Thug life!
    #617287
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    czyli silnik kręci bardzo wysoko a prędkość nie jest duża. O ile nie wchodzi w gre jeszcze przy okazji poślizg na korektorze to masz za lekkie rolki – i to tak na oko co najmniej 1g za lekkie.
    Ale też może rolki są OK tylko zbyt twarda jest do nich sprężyna centralna. Tutaj niestety nie ma reguł i jest dużo zabawy z regulacją.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #617356

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Dzis od znajomego Go Pro pozyczę, postaram się nagrać jak to wygląda podczas jazdy.

    Sprężyna jest zamontowana ta która była w zestawie do wariatora Stage6 sport pro, tylko na niej nie było nic napisane, tzn na pewno nie było napisane jaka twardość, tylko jakies seryjne numerki.

    Na całe szczęście jeden z kumpli swego czasu też sie bawił w „tuning” skutera i ma rozne gramatury, rozne rozmiary itd więc wezme od niego 7g i zobaczymy jak polata.

    Aaa i jest jedna rzecz ktora nie daje mi spokoju, dzwiek podczas jazdy, czy może być przez ten tłumik nie przystosowany do takich obrotów?

    Dziwiek mi sie kojarzy tylko z boszką przecinająca metal dlatego mnie to troche martwi.

    Thug life!
    #617362
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    najczęściej do SportPro dokładają sprężyne Medium. W moim też taka była. Jeżeli kupiłeś dedykowany do konkretnego modelu wariator SportPro to on jest ustawiony na wszystko inne seryjne. Wiec w twoim przypadku jego fabryczna konfiguracja się nie sprawdza.

    Dalej ci nie pomogę bo nie wiem co to jest baszka.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #617363

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Sprawdziłem. Faktycznie jest to Medium.

    Boszka, nie baszka… ta czcionka taka, ze ciezko odróznić „a” od „o”

    Nagram dziś filmik wrzuce na yt, to zobaczysz i na wlasne uszy usłyszysz.

    W takim razie, skoro mam tą sprężynę medium, to jakiej szukać? Na innym forum jakiś użytkownik zrobił mały spis centralek w którym znajduję się twardość spreżyny i nie znany mi skrót P/G
    Stage6 medium taki o to wynik ma:
    Stage6 medium – 42 kg, do P/G: 50kg

    Mógłbyś chociaż doradzić w którą stronę iść? Mniejsza twardość, czy może większa? Z tego co napisałeś wyżej zrozumiałem, że może być za twarda spreżyna, a więc szukać takiej o twardości np 35kg?
    Niekiedy spotkalem sie z podawaniem twardosci w %, jak to przeliczyc na kg?

    Pozdrawiam!

    @Edit
    Zapomniałbym, temat o sprezynach założony w 2010 roku do czego czasu mogła się zmienić twardość tej sprezyny?

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 3 tygodnie temu przez  Flap.
    Thug life!
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 3 tygodnie temu przez  Flap.
    #617365
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    wszystko się mogło zmienić.
    temat jest na mielochu i jest dość znany od lat. Problem jest taki że Medium od Malossi nie jest równa medium od Stage, że chłopaki te naciski w kg (choć najbardziej wymierne) mierzyli wagami osobowymi „w rękach” a te oznaczenia +25% czy +30%… to hgw w stosunku do czego jest ten +xx%. Zapewne do jakiejś seryjnej.. tylko jakiej i od czego?
    P/G to jeden z dwu typów silnika spotykanego w najczęściej tuningowanych szkutełkach. P/G to Piaggio a drugi to Minarelli.
    Cała reszta niestety jest dobierana doświadczalnie. CHyba że znajdziesz gościa z bardzo podobnym setupem i od niego dowiesz się na czym wyregulował. To u ciebie bedzie bardzo podobnie +/- jakiś ułamek grama.
    Tylko też jest tak że inaczej sobie ustawi 70kg skuter 60kg ludzik a inaczej potrzebuje gospodarować momentem 100kg ludzik na 100kg skuterze.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #617372

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Nie pisalem, że na mielochu, bo zazwyczaj na forach nie można promować konkurencyjnych 🙂

    Wychodzi na to, że seryjna sprezyna minarelli (o ile te pomiary są zgodne z rzeczywistością) 25kg miałą.
    Mogę przytoczyć, że przed zmianą sprzęgła i dzwonu,wymieniłem tylko wario, przeciwtalerz i pasek czyli na seryjnej sprezynie i rolkach 5g leciał 65 (nie wiele mniej jak teraz), za to zbierał się, że tak powiem jak błyskawica, jeszcze lepiej niż teraz.
    Filmik nagrany, jako ze na Go Pro, musze poczekać az znajomy zgra na komputer i mi wyśle, wieczorem już będzie tutaj w temacie.

    Thug life!
    #617387

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Link do nagrania:
    https://drive.google.com/file/d/0B4pt5cU8HfdnTGNPUzB5TDdrbVk/view?usp=sharing

    Polecam pobrac, niestety na przegladarce tylko 360p a po pobraniu bedzie mozna odtworzyc w full hd
    Widac licznik i wskazowke ale nie widac cyfr wiec jak co to na budziku maks 80 jest

    Thug life!
    #617390
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    pierwsza sprawa to masz w nim akumulator? bo to co ci wyrabia napięcie nie jest normalne. jeżeli masz akumulator i jest on sprawny to podmień regulator napięcia. To co masz może (ale nie musi) rzutować na zapłon.
    Z dźwięku na filmie na moje ucho kręci się w miarę poprawnie, nawet bym zaryzykował że mógłby ciut wyżej. Ale startuje z dość wysokich obrotów ale jakoś niezbyt gwałtownie.. tak jakby ci się ślizgał pasek lub sprzęgło.
    Ale to tylko filmik i może mylić.
    Zostaje standardowe podejście – flamaster w dłoń i kreski (kilka) na wariatorze po promieniu i na korektorze po promieniu. Przejechać się z prędkością maksymalną i zobaczyć ile kreski zostało na wario nie starte. Dowiesz się czy pasek wchodzi na samą góre tylko napęd się ślizga czy po prostu wario się nie otwiera do końca bo rolki za lekkie lub sprężyna zbyt mocna.
    Wsadź tą seryjną spręzyne (ona była o prawie połowe miększa) i się przejedź, zobacz czy pasek nie ma śladów poślizgu… regulacja napędu w skuterze po modach to niestety droga przez piekło a do tego pod górę.
    ten dzwon masz dobrze dobrany? Bo były 105, 107 i 112mm. Jak założyłeś 107 na sprzęgło 105 to będzie łapał ale marnie i może się ślizgać.
    Generalnie Stage6 sportpro „lubi” lekkie rolki. U mnie 5,5-6 to był max a sporo użytkowników zestroiło go ma 3,5-4,5g rolkach. Ale to taka prawda ogólna a poszczególne przypadki mogą być bardzo różne.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #617408

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Mam akumulator, ale rozładowany i się nie ładuje podczas jazdy (szczerze mówiąc, nie potrzebny ja tylko na kopke odpalam).
    Po czym tak wnioskujesz? Jeśli chodzi Ci o podświetlenie licznika, to on ma prądnice wieksze obroty mocniej swieci, to samo swiatła.

    No wlasnie z dźwięku na filmie, a na filmie jest bardzo wygluszony… Musze nagrac z innej perspektywy, bo majac kamerke na brzuchu dżwiek był wytłumiony, bo dźwięk o którym mowa dochodzi do mnie z tyłu skutera. Oj uwierz, wyżej nie poleci, on sie tak kreci, że czuje jak cały skuter wchodził w swego rodzaju wielką wibracje, jakby wał miał zaraz wypierdolić w powietrze, wyższe obroty nie są już możliwe, wcześniej nie miałem takich obrotów.
    Tak, startuje z duzych obrotów i nie zawsze gwałtownie, wlasnie to mnie ciekawi pierwszy start po odpaleniu jest kiepski jakby dopiero sie pasek układał takie odczucie mam, potem drugi start jest juz lepszy, ale i tak nie taki jak był wczesniej przed zmiana sprzegła i dzwonu.

    Dzis jak pogoda dopisze zrobie jak mowisz z tym flamastrem z tego co czytałem model aerox 50 cat (czyli od 2003 do 2012) ma 107mm

    Thug life!
    #617412

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    BTW
    Czy jest taka mozliwosc ze slizgajacy pasek robi ten dziwny dzwiek?

    Thug life!
    #617558

    Flap
    Użytkownik
    • Postów: 40

    @wombat

    Zrobiłem jak poleciłeś, na wariatorze zrobilem promien flamastrem i na kolektorze/korektorze (teraz nie wiem który to był) na wariatorze widac, niestety na kolektorze/korektorze nie widac, bo pasek sie chujowo ułożył.

    Zdjęcia przed:
    kolektor/korektor

    wariator przed startem

    wariator po rozpedzeniu sie do maksymalnej predkosci

    Chyba Twoja teoria byla sluszna, pasek nie dochodzi na gore.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 2 tygodnie temu przez  Flap.
    Thug life!
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 2 tygodnie temu przez  Flap.
    #617559
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 191

    ooo bracie.
    Tej kreski to powinno być ze 4-5mm od górnej granicy wariatora
    u mnie jak to nie była optymalna regulacja to już wyglądało to tak:

    https://zapodaj.net/cdab3f59edddb.jpg.html

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 35 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: