Yamaha Aerox dziwny przypadek z elektryka i kierunkowskazami.

Witam i od razu prosze o profesjonalna pomoc, chodzi o dziwne zachowanie skutera, jechałem ostatnio w dość długa trasę i po przejechaniu około 20 km od domu skuter zaczął bardzo dziwnie chodzic, nigdy jeszcze sie tak nie działo, otóż zaczął ,,pyrkac'' tak jakby go zalewało albo tak jakby świeca traciła sile iskry, i strasznie słabo jechał tak jakby wogole nie miał mocy, i skręcając kiedy dałem kierunkowskaz nagle wsYstko wróciło do normy, skuter jechał normalnie, tylko kierunkowskaz palił sie cały czas z ta sama mocą i nie przerywał wogole, i podczas dodawania gazu jego moc świecenia wzrastała wiec prosze was o pomoc bo jestem w tym zielony i naprawde nie wiem co robic.

jest kilka opcji - regulator napięcia lub któryś z jego przewodów, urywająca się masa.

A najbardziej trafna opcja? Bo watpię zeby kable były gdzies poprzecierane bo sprawdzałem i nie dopatrzyłem sie niczego takiego. Dzisiaj znajomy powiedział ze moze to byc przerywacz do wymiany ale ja jakos nie ufam takim garażowym znawca wiec wole zapytać tutaj. Czy jest wogole taka możliwość.

najbardziej trafna opcja brzmi: id do elektromechanika ogarniającego skutery.

Gdyby to było takie proste, w sumie nie znam nikogo takiego ani raczej nie widziałem zeby ktos sie ogłosił w takiej dziedzinie wiec musiałbym poszukać, mimo wszystko dzieki za odpowiedz.

to jest takie proste i aż takie trudne. natomiast niestety nie jestem w stanie wyłożyć ci w 5 zdaniach jak diagnozować układ elektryczny i co sprawdzać. trzeba po prostu mieć o tym jakieś pojęcie i szukać. ew iść w podmianki po kolei.
Jeżeli prąd (a wiec jasność żaróweczek) wzrasta ci wraz z obrotami to znaczy że nie działa prawidłowo ogranicznik prądu w regulatorze napięcie. napięcie może być zbyt wysokie i głupieje i przerywacz kierunków i zapłon (ale jak włączysz kierunki to one zabierają troche prądu i może dlatego sytuacja wraca do normy kiedy dociążasz instalacje żarówkami kierunków).