YAMAHA AEROX 70 TUNING

Witam, niedawno zakupiłem yamahe aerox 70 rocznik 2008 i chciałbym zapytać jak mogę poprawić jego osiągi, bo kolega ma taką samą yamahe z nawet trochę gorszymi częściami i jego vmax i przyśpieszenie jest o dużo lepsze więc tak :

Cylinder: Stage6 Sport PRO MKII 70
Sprzęgło: Polini hi speed
Wariator: Polini
Wał: Stage 6 hpc
Gaźnik dellorto 17,5
Nowy pasek
Wydech: Yasuni R czarny

tutaj kilka zdjęć :
https://zapodaj.net/eb65265f987df.jpg.html
https://zapodaj.net/e75437cb04b9f.jpg.html
https://zapodaj.net/87dc679099d06.jpg.html

Możecie coś doradzić pod względem mechanicznym jak i optycznym ? Jakieś fajne rzeczy które mógłbym sobie w nim zrobić? z góry dzięki ! :smiley:

ale ten zestaw opisany to kolega ma czy ty?
druga sprawa - części to jedno a ich stan to drugie. Regulacja to trzecie.

Ja posiadam ten zestaw, kolega mówił, że ma podobne części, a niektóre nawet gorsze, np. Wydech i coś tam jeszcze. Części są nowe i stan bdb

wiesz. to że części są nowe i że ich stan jest dobry to jest (dla mnie) tylko twoja deklaracja. Ja na zdjęciu widze wydech ze zdekompletowaną końcówką i nie wygląda jak nowy (ale nie widać też uszkodzeń). Piszesz że masz gaźnik 17mm a do MKII który 12KM powinien wypluwać lekko (a potencjalnie i 17-19KM można) wypadało by mieć z 19mm na początek.
To są części nowe nowe - z pudełek? Sam je wkładałeś np 3 tygodnie temu czy też kupiłes takie coś i to co wiesz to deklaracje sprzedającego? A króciec masz jaki? pozostał seryjny? A zawór membranowy? A filtr?
Jest masa szrotów poskładanych na używkach, regenerowanych gratach i młodzież to łyka jak pelikany napalona na “aeroxa co wymiata”.
Skoro są w takim doskonałym stanie to pozostaje regulacja. A jeżeli taki kupiłeś i miał być taki super ale nie jest to szukaj usterek standardową drogą - pomiar kompresji, weryfikacja części, stan napędu, stan sprzęgła…itd

Kupiłem go od dobrego znajomego który kupował wszystkie części nowe, bo nawet pomagałem mu odpakowywać i składać moto, ale teraz sprzedał go mi, ponieważ kupuje auto, póki co myślałem nad wymianą rolek oraz zmianie gaźnika na jakiś większy, kolega który ma podobnego Roxa o którym wspominałem wcześniej ma gaźnik 21mm. Reszta rzeczy które nie wymieniłem są oryginalne i seryjne, ale faktycznie powinienem raczej dokupić jakiś większy gaźnik, taki 21mm byłby dobry czy lepiej wrzucić tam jakiś 19?

na twoim secie 19mm wystarczy

z jakiej firmy najlepiej polecisz mi do tego cylindra kupić gaźnik ?

Na Stage6 Sport PRO MKII 70 większość zakłada gaźnik 21 mm. Ile dałeś za tego Aeroxa ?

na 21mm MARKOWE a nie chińskie byłby sens się porywać jakby na reszcie seta był w stanie wykrzesać max z tego cylindra czyli 17KM i więcej i chciałby taka mocą gonić pełnym ogniem czas dłuższy (to wymaga kompleksowo zrobionego silnika i napędu żeby z tego skorzystać).
Zwróć uwagę że ten cylinder na 19mm bedzie wciągał 6-7 litrów. Na 21mm to może być więcej.

-Cylinder Kit Airsal Tech Racing 70cc
-Wydech Yasuni Carrera 16 Kevlar
-Gaźnik Stage6 Dellorto 21mm Black Edition
-Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler Team
-Wariator Polini Hi-Speed Kit
-Gas Box Polini
-Wał korbowy Stage6 HPC
-Łożyska wału i simmeringi Stage6 - HQ Teflon
-Ssanie ręczne z linką Polini
-Fajka Polini Racing 2T
-Zawór membranowy Stage6
-Filtr powietrza Polini Air Box
-Moduł malossi

Na tym zestawie koleś ciśnie nie wiem ile ale zegar mu wraca z powrotem na zero :slight_smile:

a GPS co mu pokazuje?

3000zł

Powiem Ci, że teraz na spokojnie pali 6/7 na tym gaźniku :smiley:

Chciałbym żeby ten Roxik zapierdalał jak głupi, a na takim secie nie powiem, że jest jakoś słabo, bo licznikowo leci jakoś 100/105, przyśpieszenie też w miarę ok. ale nawet na Koło go nie wyrywa :confused: Na początku byłem zaskoczony, ale po czasie chciałbym z niego wyciągnąć coś więcej, lecz jestem słabo zorientowany w tych sprawach dlatego wolę zapytać o poradę doświadczonych osób

chcesz żeby podnosił koło to załóż sprzężynki sprzęgła na których zepnie napęd przy wyższych obrotach

Gaźnik 21 mm , wydech , sprzegło i oddaj to.komuś do regulacji i nie takiemu co to robi rok dwa trzy. Tylko 10-15 lat ma serwis zwlaszcza tylko skuterowy. Nie wiem ile bo z gpsem nie ma nic. Liczac skala licznika to jest jakies 140 km/h choc widzialem jest aerox ktory piszedl ponad 160

ta, 140km/h przy optymistycznie szacując 12KM z cylindra. Yasne. A potem się odrywa i leci w kosmos, robi okrążenie ziemi i ląduje w strefie 51.
Takie 140 i 160km/h to skutery uzyskują na hamowni. A tam nie ma jednego ważnego czynnika - oporu wiatru.
Zastanów się dlaczego 125tki o mocy 12-15KM i Nm napędzają się do 105-110km/h a żeby pojechały realne 130km/h musza mieć 300cm i nie 15KM tylko 30KM.
A tutaj skuterek 70cm zapitala 140… a nie słyszałeś że liczniki w roxach to jedne z najbardziej kłamiących prędkościomierzy?

że jak można zrobić? polecieć skuterem w kosmos?
Na pewno znajdziesz na youtube filmik z kimś kto poleciał… i stado durniów co to łyka jak pelikany.

A jaki to problem wygenerować na kole skutera abstrakcyjną prędkość kiedy nie ma praktycznie żadnych obciążeń?
Trzeba założyć przełożenia na których stojąc na ziemi nawet by nie ruszył i wkręcić silnik. To jak podnieść samochód na podnośniku z kołami w powietrzu, zapiąć V bieg i zacząć rozpędzać koła. Każda padlina da rade pojechac 200 choć stojąc na ziemi to 98% by zgasło a max prędkośc na drodze wynosi ze 160 po 10 kilometrach rozpędzania się.

Dlatego nie stroi się silników na hamowaniach inercyjnych (wybiegowych) tylko jest potrzebna obciążeniówka która obciąży silnik realnym oporem na kołach. Z kolei obciążeniówka hamując koła oporem odbiera energie i trzeba ją intensywnie chłodzić co znacząco podnosi wagę i komplikuje budowę.

Według mnie wydech, sprzęgło jest dobre, musiałbym jedynie wymienić ten gażnik, ale nie wiem jaki będzie najlepiej pasował do mojego cylindra :slight_smile:

dellorto lub jakiś jego dobry klon. np od stage6. ja mam Stage6 black edition i daje rade bardzo dobrze. nie ma takiej podłej opinii jak motoforce lub tec