Wyścigi na rok 2009

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #253665
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Ema. Co prawda mamy zimę, ale od wiosny kolejny sezon. Piszmy w tym temacie pytania dotyczące zawodów, zgłaszania się, wymaganiach sprzętowych itp.
    Kto ma jakieś informacje to niech się produkuje;)

    Ja osobiście mam pytanie czy jest już kalendarz wyścigów na 2009 rok? I jakie wymagania trzeba spełniać aby wziąć udział w klasie amator?

    #253666
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dołaczam sei do tematu sam bym się przejechał na jakiegoś zlota lub wyscig 👿 👿

    #253667
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Ja będe startował na 90% w klasie amator (prawie na wszystkich torach)
    Wymaganiaż
    Skuter stuningowany jak chcesz, kask z homologacją, buty z wysoką cholewką, i ochraniacze (na łokcie i kolana takie rolkowe mogą byc) bodajże- kolega startował w Biłgoraju to wiem.
    A z spraw papierkowych- karta motorowerowa, dowód rejestracyjny, naklejki, żebys mógł zrobić numer startowy, zgoda rodziców, jeśli nie masz 18 lat i książeczka zdrowia.

    Dla bezpieczeństwa czywiscie mozesz kombinezon kupić cały (ja podałem minimalne wymagania, żeby cię dopuścili)

    #253668
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Ja będe startował na 90% w klasie amator (prawie na wszystkich torach)

    o ile mi widaomo w amatorze można wystartować max. 2 razy nie posiadając licencji.

    Na tor do Gostynia przyjedzieszł?:P

    #253669
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    a jest jakaś klasa dla seryjnych skuterów?

    #253670
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    o ile mi widaomo w amatorze można wystartować max. 2 razy nie posiadając licencji.

    Na tor do Gostynia przyjedzieszł?:P

    Masz rację, zapomniałem o tym ;p
    To wyrobie sobie licencje ;p muszę się doweidziec właśnie na czym to polega.
    A czy będe w Gostyniu? wszystko zależy od tego czy będe miał auto (tzn startuje z kolegą we dwóch i auto jest tylko hak trzeba dokupić i przyczepke) Jeśli będe to miał to mogę jechać w każde miejsce w polsce 🙂

    P.S
    Kowal:
    klasa amator jest dla wszystkich, więc możesz seryjnym startować 😀
    jest jeszcze klasa ZIPP ale musisz mieć ZIPPA żeby tam startowac 😀

    #253671
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    To wyrobie sobie licencje ;p muszę się doweidziec właśnie na czym to polega.

    baania lekarskie, jazdy, jakieś kursy chyba no i wszystko. Przynajmniej tyle wiem. Więcej dowiesz się w PZMie

    #253672
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Koks napisał:

    klasa amator jest dla wszystkich, więc możesz seryjnym startować 😀

    jakie szanse sąna seryjnym jak tam będzie tylko tuningowany sprzętą

    #253673
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    akie szanse sąna seryjnym jak tam będzie tylko tuningowany sprzętą

    w klasie amator właśnie dużo ludzi ma seryjne sqty 😉 startują tylko dla zabawy jak wyscig jest gdzieś blisko. Ja moze będę w Gostyniu bo mam jakieś 30 km do tego toru 🙂

    #253674
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    a w jakich miastach jeszcze są te wyścigiż

    Koks napisał:

    buty z wysoką cholewką,

    to te do ścigaczy za ok 700zł?

    #253675
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    to te do ścigaczy za ok 700zł?

    Jak chcesz to mogą być takie:D
    Albo glany, trapery, itp.

    #253676
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    nawet wysokie trampkiż

    w jakich miastach to jest, najlepiej jak najbliżej płocka i kiedyś

    #253677
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    corey93 napisał:

    Ja moze będę w Gostyniu

    Gostyń, Mikołowski, Śląskie
    Gostyń, Kamieński, Zachodniopomorskie
    Gostyń, Gostyński, Wielkopolskie
    Gostyń, Polkowicki, Dolnośląskie

    O którym Gostyniu mówicie 😀

    #253678
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Powiedzcie mu. Bardzo chcę zobaczyć jak Kowal na kiłeju zostaje z tyłu w chmurze dymu 😆

    Wypowiedź nic nie wnosi do tematu. Nie nabijaj się z kolegów bo my nabijemy Ci ostrzeżeń. Uważaj.

    Jak to nic nie wnosić Nikt nie odpowiedział koledze to ponownie proszę userów o odpowiedź za niego 😉

    PodLy, jest wiele bardziej bezsensownych postów, a bierzesz się tylko za moje. Ostatnio dałeś mi warna za posta z przed miesiąca! 👿 Nie mówię, że nie słusznie go wystawiłeś, ale powinieneś to zrobić przed miesiącem, bo teraz mam już 2 warny 😛

    Wybacz że nie wystawiłem go przed miesiącem, ale wtedy nie byłem modem jak to napisał Zbycho. Robiłem porządek od końca więc masz ostrzezenie. koniec bezsensownej gadki..

    #253679
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Chłopaki a można w kasku crossowym z googlamiż Czy chodzi tylko o to aby miał homologacje?
    Może będe miał jakieś info to dam wam znać.
    Wybiera się ktoś do lublinaż

    #253680
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Co do wymagań to nie wiem czy jeszcze czasem lampy nie powinny być zaklejone 🙂

    #253681
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    A gdzie można sprawdźić gdzie takowe imprezy będą ?

    #253682
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:
    #253683
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Jakby ktoś nie miał Adoba to wrzucam komunikat.

    Komunikat Nr 11/2008
    Głównej Komisji Sportu Motocyklowego
    REGULAMIN RAMOWY
    Pucharu PZM w Wycigach Skuterów na 2008r.
    Zgodnie z Komunikatem Nr 7/2008 GKSM podajemy zasady rozgrywek Pucharu PZM w
    Wycigach Skuterów.
    1.Postanowienia ogólne.
    1.1. Wycigi skuterów s imprez rangi Pucharu PZM (zawody grupy II wg RSM rozdz.2
    pkt. 2.1.3), majc na celu popularyzacj sportów motocyklowych, podnoszenie
    bezpieczestwa ruchu drogowego oraz pozyskania kandydatów do uprawiania wycigów
    drogowych.
    1.2. Zawody organizowane bd zgodnie z Regulaminem Sportu Motocyklowego i
    Komunikatami Nr 7/2008 i 8/2008 GKSM oraz niniejszym Regulaminem Ramowym.
    Nadzór nad całoci rozgrywek sprawuje Główna Komisja Sportu Motocyklowego.
    1.3. Przewiduje si zorganizowanie w 2008 roku wycigu klasy markowej ZIPP, wg zasad
    podanych w oddzielnym Komunikacie.
    2. Organizator
    Organizatorem rozgrywek jest Polski Zwizek Motorowy, który moe źleci
    przeprowadzenie zawodów Organizatorowi Wykonawczemu. Przewiduje si rozegranie 11
    rund, w terminach podanych w oddzielnym komunikacie.
    3. Warunki uczestnictwa
    3.1. Wycigi skuterów o Puchar PZM s imprez otwart, dostpn dla wszystkich
    chtnych – w tym zawodników zagranicznych – spełniajcych wymagania niniejszego
    Regulaminu.
    3.2. W zawodach mog bra udział zawodnicy z licencj A lub B, a take bez licencji, lecz
    tylko w dwóch pierwszych dla siebie imprezach, w których zostan sklasyfikowani. W
    kolejnym starcie obowizuje ich posiadanie licencji „B”. Podstaw do jej otrzymania – po
    złoeniu odpowiedniego wniosku – jest sklasyfikowanie si w zawodach oraz zdanie
    egzaminu teoretycznego ze znajomoci zasad i przepisów obowizujcych w wycigach
    motocyklowych.
    3.3. Zawodnicy nieposiadajcy licencji, którzy nie ukoczyli 18 lat, musz posiada
    pisemn zgod rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach. Zgoda ta musi
    by podpisana w obecnoci organizatora zawodów lub potwierdzona notarialnie.
    3.4. Zawodnicy musz posiada odpowiednie wyposaenie indywidualne tj. kask
    motocyklowy z wan homologacj, rkawice, buty z wysok cholewk oraz odzie z
    długimi nogawkami i rkawami. Zalecane s ochraniacze kolan i łokci.
    Zawodnicy startujcy w klasie 3 musz by ubrani w kombinezon skórzany.
    3.5. Skuter musi posiada trzy numery startowe – jeden na przedzie i dwa po obu bokach,
    w tylnej czci pojazdu.
    3.6. Zawodnik moe wystartowa maksymalnie w 4 biegach, w jednym dnia zawodów.
    4. Zgłoszenie do zawodów
    4.1. Zgłoszenia do zawodów, podpisane przez zawodnika i potwierdzone przez jego
    macierzysty klub (jeli zawodnik jest członkiem klubu), naley przesła do organizatora w
    terminie podanym w Regulaminie Uzupełniajcym Zawodów. Warunkiem dopuszczenia do
    zawodów jest przedłoenie organizatorowi nastpujcych dokumentów:
    – wypełniona karta zgłoszenia
    – dowód tosamoci lub certyfikat i licencja wana na 2008 rok
    – ksieczka zdrowia sportowca (zawodnicy z licencj) lub zgoda lekarza na
    udział w zawodach
    – dowód wpłaty wpisowego
    Od zawodników startujcych w wycigach skuterów nie jest wymagane pozwolenie na
    prowadzenie pojazdów mechanicznych.
    5. Odbiór techniczny
    Wszystkie skutery musz przej badanie techniczne obejmujce sprawdzenie zgodnoci
    pojazdu i wyposaenia zawodnika z wymogami RSM i regulaminu technicznego,
    stanowicego załcznik do niniejszego regulaminu. Skutery, które przejd badanie
    techniczne powinny by oznakowane.
    6. Treningi
    6.1. Zawodnicy startujcy w wycigach skuterów musz mieć zapewnione dwa 30-
    minutowe treningi kwalifikacyjne z pomiarem czasu. Zaleca si umoliwienie zawodnikom
    odbycia treningu dowolnego, przed przystpieniem do treningów kwalifikacyjnych.
    6.2. Treningi kwalifikacyjne kadej z klas powinny odbywa si oddzielnie.
    6.3. Warunkiem zaliczenia treningu jest przejechanie łcznie w obu treningach minimum 5
    okre toru. Zawodnik startujcy w dwóch klasach musi przejecha dodatkowo w drugiej
    klasie, co najmniej 3 okrenia toru.
    6.4. Aby zakwalifikowa si do wycigu klasy 3, zawodnik musi uzyska w treningach
    kwalifikacyjnych czas nie gorszy ni 130% najlepszego czasu.
    6.5. Pola startowe ustala si na podstawie czasów uzyskanych w treningach
    kwalifikacyjnych. Decyduje najlepszy czas jednego okrenia uzyskany w którymkolwiek z
    treningów. W przypadku braku moliwoci pomiarów czasu w treningach, pola startowe na
    I rundzie bd losowane, a na pozostałych zgodne z miejscem zawodnika w klasyfikacji
    łcznej po odbytych rundach.
    Tak ustalone pola startowe obowizuj w obydwu biegach danej rundy.
    7. Zawody
    7.1. Organizator zawodów ma obowizek opracowania Regulaminu Uzupełniajcego
    Zawodów zgodnego z RSM, komunikatami GKSM i niniejszym Regulaminem Ramowym,
    przesłania go do zatwierdzenia do GKSM oraz rozesłania do wszystkich zainteresowanych
    klubów w terminie 4 tygodni przed zawodami.
    7.2. Zawody rozgrywane bd w klasach:
    – klasa 1 amator – skutery o pojemnoci do 70 cc, wiek od 10
    – klasa 2 – skutery o pojemnoci 50 cc, wiek od 10 lat
    – klasa 3 – skutery o pojemnoci 70 cc, wiek powyej 15 lat
    Dopuszcza si start skuterów klasy 2 w wycigu klasy 3.
    7.3. Zawody rozgrywane bd na dystansie:
    – klasa 1 – 8 do 10 km
    – klasa 2 – 10 do 12 km
    – klasa 3 – 12 do 16 km
    Zaleca si, aby wycigi skuterów rozgrywane były na torach o długoci 700 do 1000
    metrów.
    7.4. W kadej rundzie rozegrane bd po dwa biegi kadej klasy. Moliwy jest start tylko w
    jednym biegu, z zachowaniem prawa do klasyfikacji.
    7.5. Organizator zawodów nadaje zawodnikom numery startowe i zapewnia moliwo ich
    nabycia na zawodach.
    Kolory tła i cyfr:
    – klasa 1 – białe tło i czarne cyfry, numery od 1 do 30
    – klasa 2 – czerwone tło i białe cyfry, numery od 31 do 70
    – klasa 3 – ółte tło i czarne cyfry, numery od 71 wzwy
    Numery raz nadane s dla zawodnika obowizujce do koca sezonu.
    7.6. Skutery zawodników klasy 2 i 3, którzy zajli w wycigu trzy pierwsze miejsca plus
    dwa wybrane losowo, musz by odstawione bezporednio po wycigu do zamknitego
    parkingu i pozosta tam przez 30 minut. Komisja składajca si z wybranego
    przedstawiciela zawodników, wybranego mechanika i kierownika komisji technicznej
    organizatora przeprowadzi badanie dwóch wybranych losowo elementów technicznych
    (patrz regulamin techniczny) w tych skuterach.
    7.7. Organizator powinien zapewni zawodnikom moliwo korzystania w parku maszyn
    z energii elektrycznej, biecej wody i WC. Nagłonienie obiektu powinno obejmowa
    równie park maszyn.
    8. Klasyfikacja
    8.1. W kadej rundzie prowadzona bdzie klasyfikacja indywidualna, oddzielna dla kadej
    klasy. Zawodnicy za zajte miejsca w kadym biegu otrzymuj nastpujce iloci punktów:
    I miejsce – 25 pkt II miejsce – 20 pkt
    III miejsce – 16 pkt IV miejsce – 13 pkt
    V miejsce – 11 pkt VI miejsce – 10 pkt
    VII miejsce – 9 pkt i dalej, co jeden punkt a do XV miejsca – 1 pkt
    8.2. Nagrodami w zawodach bd puchary dla trzech pierwszych zawodników w kadej
    klasie, w klasyfikacji łcznej za dwa biegi. W przypadku równej iloci punktów decyduje
    wynik drugiego biegu.
    8.3. Do łcznej klasyfikacji sezonu zalicza si wyniki uzyskane we wszystkich odbytych
    rundach minus dwie najgorsze dla danego zawodnika rundy. Mog to by równie rundy,
    w których zawodnik nie wził udziału. Nie wolno odejmowa wyników rundy, w której
    zawodnik decyzj sdziego zawodów został wykluczony z biegu.
    8.4. Zawodnik, który uzyska najwiksz ilo punktów otrzyma na zakoczenie sezonu
    „Puchar PZM”. Warunkiem przyznania pucharu jest sklasyfikowanie minimum 6
    zawodników w klasie. W przypadku sklasyfikowania 8 i wicej zawodników, puchary
    wrczone bd za trzy pierwsze miejsca W przypadku równej iloci punktów decyduje
    wiksza liczba lepszych miejsc, a w dalszej kolejnoci wiksza ilo lepszych czasów
    startowych.
    8.5. Prowadzona bdzie klasyfikacja zespołów, zgłaszanych przed rozpoczciem
    wycigów, lecz nie najpóniej, jak 30 minut po zakoczeniu treningów kwalifikacyjnych.
    Skład zespołu moe ulega zmianie w trakcie sezonu. Zespół składa si moe z
    maksimum trzech zawodników, startujcych w minimum dwóch klasach. Zgłaszajcym
    zespół moe by klub, firma lub osoba fizyczna. Do klasyfikacji zaliczane bd punkty
    zdobyte przez zawodników zespołu w klasyfikacji indywidualnej we wszystkich rundach, w
    których wystartuj. Zespół, który uzyska najwiksz ilo punktów, zostaje zwycizc i
    otrzymuje pamitkowy puchar. Klasyfikacja zespołów bdzie prowadzona pod warunkiem
    zgłoszenia minimum trzech zespołów w trakcie rozgrywek.
    8.6. Organizator zawodów ma obowizek przesła wyniki zawodów do Biura Sportu ZG
    PZM w cigu 48 godzin, a do klubów, których zawodnicy uczestniczyli w zawodach oraz
    do organizatora nastpnej rundy – w cigu trzech dni od ich zakoczenia.
    9. Protesty
    9.1. Kady protest musi by złoony na pimieć, wg zasad okrelonych w RSM.
    9.2. Do protestu musi by dołczona kaucja w wysokoci 500 zł, która podlega zwrotowi w
    przypadku uznania protestu. W przypadku nie uznania protestu wpłacona kaucja
    przechodzi na rzecz organizatora. Jeli złoony protest – który nie został uznany –
    wymagał rozebrania silnika, połow tej kwoty wypłaca si zawodnikowi, którego motocykl
    był kontrolowany.
    9.3. Jeeli wskutek przyjtego protestu zajdzie konieczno demontau elementów
    skutera, dokonuje tego zawodnik, przeciwko któremu złoono protest lub jego mechanik, w
    obecnoci przedstawiciela komisji technicznej i kierownika zawodów.
    10. Przepisy porzdkowe
    10.1. Kady zawodnik zobowizany jest podporzdkowa si bezwzgldnie wszystkim
    poleceniom organizatora i przepisom obowizujcych regulaminów, pod grob
    wykluczenia z zawodów.
    10.2. Jazda po trasie w kierunku przeciwnym do ruchu jest zabroniona. Nieprzestrzeganie
    tej zasady skutkowa moe wykluczeniem zawodnika z zawodów.
    10.3. Zawodnik, który przypadkowo opucił tor, musi na niego wróci w miejscu
    wskazanym przez sdziego wiraowego lub w taki sposób, aby nie przyniosło mu to
    korzyci czasowych.
    10.4. Zawody musz by ubezpieczone od OC, a osoby uczestniczce w organizacji od
    NW.
    10.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialnoci za szkody motocykli, ich czci i
    elementów powstałe w wyniku wypadków lub innych przyczyn.
    10.6. W sprawach nie objtych niniejszym regulaminem obowizuj Komunikaty
    wydawane przez GKSM oraz przepisy RSM.
    Główna Komisja
    Sportu Motocyklowego
    Warszawa, stycze 2008

    #253684
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Tak, tak jeszcze zaklejone lampy 🙂
    Ja na pewno będe w Lublinie, Radomiu, Biłgoraju.
    A reszte zależy od tego czy będe miał auto ( a raczej będe miał :))

    Kask moze byc raczej crossowy. Musi mieć homologacje tylko ;p

    #253685
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Oho Koks się ostro wziął 😀

    powtarzam pytanie: gdzie mogę sprawdźić gdzie takowe imprezy będą ?

    #253686
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    ja jak kupie części do tego czasu to może będę w Bydgoszczy 🙂

    [ Dodano: 2009-01-08, 19:16 ]
    http://www.pzm.pl/Skutery/Kalendarze

    #253687
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Jejku, zeby wystartować wystartczą tylko checi nic poz tym.
    Kask chomolgacja
    Rekawice jakieś
    Ochraniacze na łokciei kolana od rolek np
    buty wysokie, np glany
    i pozaklejac lampy w skuterze
    Nic poza tym. Checi Checi Checi!!
    Startowac wszyscy zeby było duzoooo osób na 09:)

    #253688
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dziękówa siwy :*

    Czy nic do kur** nie może być na śląsku ?!?!?!? FUCK !

    #253689
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Grigor napisał:

    Jejku, zeby wystartować wystartczą tylko checi nic poz tym.
    Kask chomolgacja
    Rekawice jakieś
    Ochraniacze na łokciei kolana od rolek np
    buty wysokie, np glany
    i pozaklejac lampy w skuterze
    Nic poza tym. Checi Checi Checi!!
    Startowac wszyscy zeby było duzoooo osób na 09:)

    Ja bym wystartował ale bym was pojechał moim super zbikiem 😛
    Tak na serio to ja się przymierzam do jakiś startów ale nie na torze tylko 1/4 ^^

    #253690
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Koks, to możliwe że się spotkamy;d
    Podałbym wam link ale to na forum mielocha więc nie;p chcecie to luknijcie. W lublinie będzie 16 maja 2009.
    Zakleić lampy, lusterka wykręcić, rejke zdjąć, kask z homologacją, jakieś badanie od lekarza (20zl) i udział w wyścigu w lbn około 70zł. Podobno

    #253691
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    do wyścigu też trzeba nóżki boczne/centralne odkręcić.

    #253692
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    jest wiele bardziej bezsensownych postów, a bierzesz się tylko za moje. Ostatnio dałeś mi warna za posta z przed miesiąca! 👿 Nie mówię, że nie słusznie go wystawiłeś, ale powinieneś to zrobić przed miesiącem, bo teraz mam już 2 warny

    Heh bo on jest dopiero tydziń czasu modem a co do temtu to dlaczego musza być buty z wysoką cholewą

    #253693
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    dlaczego musza być buty z wysoką cholewą

    żebyś miał usztywnioną kostkę. Wysoka cholewka częściowo zabezpiecza przed jej skręceniem. Głównie chodzi o bezpieczeństwo

    #253694
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Szkoda, że nie ma nic na dolnymśląsku. Szczerze to wystartowałbym 🙄 😛 😎

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button