Wyścigi na rok 2009
- This topic has 76 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 15 years, 1 month temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 8 stycznia 2009 dnia 15:03 #253665AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
Ema. Co prawda mamy zimę, ale od wiosny kolejny sezon. Piszmy w tym temacie pytania dotyczące zawodów, zgłaszania się, wymaganiach sprzętowych itp.
Kto ma jakieś informacje to niech się produkuje;)Ja osobiście mam pytanie czy jest już kalendarz wyścigów na 2009 rok? I jakie wymagania trzeba spełniać aby wziąć udział w klasie amator?
8 stycznia 2009 dnia 15:10 #253666AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Dołaczam sei do tematu sam bym się przejechał na jakiegoś zlota lub wyscig 👿 👿
8 stycznia 2009 dnia 15:53 #253667AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ja będe startował na 90% w klasie amator (prawie na wszystkich torach)
Wymaganiaż
Skuter stuningowany jak chcesz, kask z homologacją, buty z wysoką cholewką, i ochraniacze (na łokcie i kolana takie rolkowe mogą byc) bodajże- kolega startował w Biłgoraju to wiem.
A z spraw papierkowych- karta motorowerowa, dowód rejestracyjny, naklejki, żebys mógł zrobić numer startowy, zgoda rodziców, jeśli nie masz 18 lat i książeczka zdrowia.Dla bezpieczeństwa czywiscie mozesz kombinezon kupić cały (ja podałem minimalne wymagania, żeby cię dopuścili)
8 stycznia 2009 dnia 15:58 #253668AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ja będe startował na 90% w klasie amator (prawie na wszystkich torach)
o ile mi widaomo w amatorze można wystartować max. 2 razy nie posiadając licencji.
Na tor do Gostynia przyjedzieszł?:P
8 stycznia 2009 dnia 15:59 #253669AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
a jest jakaś klasa dla seryjnych skuterów?
8 stycznia 2009 dnia 16:02 #253670AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
o ile mi widaomo w amatorze można wystartować max. 2 razy nie posiadając licencji.
Na tor do Gostynia przyjedzieszł?:P
Masz rację, zapomniałem o tym ;p
To wyrobie sobie licencje ;p muszę się doweidziec właśnie na czym to polega.
A czy będe w Gostyniu? wszystko zależy od tego czy będe miał auto (tzn startuje z kolegą we dwóch i auto jest tylko hak trzeba dokupić i przyczepke) Jeśli będe to miał to mogę jechać w każde miejsce w polsce 🙂P.S
Kowal:
klasa amator jest dla wszystkich, więc możesz seryjnym startować 😀
jest jeszcze klasa ZIPP ale musisz mieć ZIPPA żeby tam startowac 😀8 stycznia 2009 dnia 16:04 #253671AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
To wyrobie sobie licencje ;p muszę się doweidziec właśnie na czym to polega.
baania lekarskie, jazdy, jakieś kursy chyba no i wszystko. Przynajmniej tyle wiem. Więcej dowiesz się w PZMie
8 stycznia 2009 dnia 16:05 #253672AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Koks napisał:
klasa amator jest dla wszystkich, więc możesz seryjnym startować 😀
jakie szanse sąna seryjnym jak tam będzie tylko tuningowany sprzętą
8 stycznia 2009 dnia 16:07 #253673AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
akie szanse sąna seryjnym jak tam będzie tylko tuningowany sprzętą
w klasie amator właśnie dużo ludzi ma seryjne sqty 😉 startują tylko dla zabawy jak wyscig jest gdzieś blisko. Ja moze będę w Gostyniu bo mam jakieś 30 km do tego toru 🙂
8 stycznia 2009 dnia 16:12 #253674AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
a w jakich miastach jeszcze są te wyścigiż
Koks napisał:
buty z wysoką cholewką,
to te do ścigaczy za ok 700zł?
8 stycznia 2009 dnia 16:23 #253675AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
to te do ścigaczy za ok 700zł?
Jak chcesz to mogą być takie:D
Albo glany, trapery, itp.8 stycznia 2009 dnia 16:24 #253676AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
nawet wysokie trampkiż
w jakich miastach to jest, najlepiej jak najbliżej płocka i kiedyś
8 stycznia 2009 dnia 16:38 #253677AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
corey93 napisał:
Ja moze będę w Gostyniu
Gostyń, Mikołowski, Śląskie
Gostyń, Kamieński, Zachodniopomorskie
Gostyń, Gostyński, Wielkopolskie
Gostyń, Polkowicki, DolnośląskieO którym Gostyniu mówicie 😀
8 stycznia 2009 dnia 16:39 #253678AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Powiedzcie mu. Bardzo chcę zobaczyć jak Kowal na kiłeju zostaje z tyłu w chmurze dymu 😆
Wypowiedź nic nie wnosi do tematu. Nie nabijaj się z kolegów bo my nabijemy Ci ostrzeżeń. Uważaj.
Jak to nic nie wnosić Nikt nie odpowiedział koledze to ponownie proszę userów o odpowiedź za niego 😉
PodLy, jest wiele bardziej bezsensownych postów, a bierzesz się tylko za moje. Ostatnio dałeś mi warna za posta z przed miesiąca! 👿 Nie mówię, że nie słusznie go wystawiłeś, ale powinieneś to zrobić przed miesiącem, bo teraz mam już 2 warny 😛
Wybacz że nie wystawiłem go przed miesiącem, ale wtedy nie byłem modem jak to napisał Zbycho. Robiłem porządek od końca więc masz ostrzezenie. koniec bezsensownej gadki..
8 stycznia 2009 dnia 17:08 #253679AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Chłopaki a można w kasku crossowym z googlamiż Czy chodzi tylko o to aby miał homologacje?
Może będe miał jakieś info to dam wam znać.
Wybiera się ktoś do lublinaż8 stycznia 2009 dnia 18:04 #253680AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Co do wymagań to nie wiem czy jeszcze czasem lampy nie powinny być zaklejone 🙂
8 stycznia 2009 dnia 18:45 #253681AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
A gdzie można sprawdźić gdzie takowe imprezy będą ?
8 stycznia 2009 dnia 18:45 #253682AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
żeby nie było bezsensownych pytań:
http://www.pzm.pl/userfiles/file/komunikaty/sporty_motocyklowe/skutery/Komunikat_Nr_11_2008_skutery(1).pdf8 stycznia 2009 dnia 18:47 #253683AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Jakby ktoś nie miał Adoba to wrzucam komunikat.
Komunikat Nr 11/2008
Głównej Komisji Sportu Motocyklowego
REGULAMIN RAMOWY
Pucharu PZM w Wycigach Skuterów na 2008r.
Zgodnie z Komunikatem Nr 7/2008 GKSM podajemy zasady rozgrywek Pucharu PZM w
Wycigach Skuterów.
1.Postanowienia ogólne.
1.1. Wycigi skuterów s imprez rangi Pucharu PZM (zawody grupy II wg RSM rozdz.2
pkt. 2.1.3), majc na celu popularyzacj sportów motocyklowych, podnoszenie
bezpieczestwa ruchu drogowego oraz pozyskania kandydatów do uprawiania wycigów
drogowych.
1.2. Zawody organizowane bd zgodnie z Regulaminem Sportu Motocyklowego i
Komunikatami Nr 7/2008 i 8/2008 GKSM oraz niniejszym Regulaminem Ramowym.
Nadzór nad całoci rozgrywek sprawuje Główna Komisja Sportu Motocyklowego.
1.3. Przewiduje si zorganizowanie w 2008 roku wycigu klasy markowej ZIPP, wg zasad
podanych w oddzielnym Komunikacie.
2. Organizator
Organizatorem rozgrywek jest Polski Zwizek Motorowy, który moe źleci
przeprowadzenie zawodów Organizatorowi Wykonawczemu. Przewiduje si rozegranie 11
rund, w terminach podanych w oddzielnym komunikacie.
3. Warunki uczestnictwa
3.1. Wycigi skuterów o Puchar PZM s imprez otwart, dostpn dla wszystkich
chtnych – w tym zawodników zagranicznych – spełniajcych wymagania niniejszego
Regulaminu.
3.2. W zawodach mog bra udział zawodnicy z licencj A lub B, a take bez licencji, lecz
tylko w dwóch pierwszych dla siebie imprezach, w których zostan sklasyfikowani. W
kolejnym starcie obowizuje ich posiadanie licencji „B”. Podstaw do jej otrzymania – po
złoeniu odpowiedniego wniosku – jest sklasyfikowanie si w zawodach oraz zdanie
egzaminu teoretycznego ze znajomoci zasad i przepisów obowizujcych w wycigach
motocyklowych.
3.3. Zawodnicy nieposiadajcy licencji, którzy nie ukoczyli 18 lat, musz posiada
pisemn zgod rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach. Zgoda ta musi
by podpisana w obecnoci organizatora zawodów lub potwierdzona notarialnie.
3.4. Zawodnicy musz posiada odpowiednie wyposaenie indywidualne tj. kask
motocyklowy z wan homologacj, rkawice, buty z wysok cholewk oraz odzie z
długimi nogawkami i rkawami. Zalecane s ochraniacze kolan i łokci.
Zawodnicy startujcy w klasie 3 musz by ubrani w kombinezon skórzany.
3.5. Skuter musi posiada trzy numery startowe – jeden na przedzie i dwa po obu bokach,
w tylnej czci pojazdu.
3.6. Zawodnik moe wystartowa maksymalnie w 4 biegach, w jednym dnia zawodów.
4. Zgłoszenie do zawodów
4.1. Zgłoszenia do zawodów, podpisane przez zawodnika i potwierdzone przez jego
macierzysty klub (jeli zawodnik jest członkiem klubu), naley przesła do organizatora w
terminie podanym w Regulaminie Uzupełniajcym Zawodów. Warunkiem dopuszczenia do
zawodów jest przedłoenie organizatorowi nastpujcych dokumentów:
– wypełniona karta zgłoszenia
– dowód tosamoci lub certyfikat i licencja wana na 2008 rok
– ksieczka zdrowia sportowca (zawodnicy z licencj) lub zgoda lekarza na
udział w zawodach
– dowód wpłaty wpisowego
Od zawodników startujcych w wycigach skuterów nie jest wymagane pozwolenie na
prowadzenie pojazdów mechanicznych.
5. Odbiór techniczny
Wszystkie skutery musz przej badanie techniczne obejmujce sprawdzenie zgodnoci
pojazdu i wyposaenia zawodnika z wymogami RSM i regulaminu technicznego,
stanowicego załcznik do niniejszego regulaminu. Skutery, które przejd badanie
techniczne powinny by oznakowane.
6. Treningi
6.1. Zawodnicy startujcy w wycigach skuterów musz mieć zapewnione dwa 30-
minutowe treningi kwalifikacyjne z pomiarem czasu. Zaleca si umoliwienie zawodnikom
odbycia treningu dowolnego, przed przystpieniem do treningów kwalifikacyjnych.
6.2. Treningi kwalifikacyjne kadej z klas powinny odbywa si oddzielnie.
6.3. Warunkiem zaliczenia treningu jest przejechanie łcznie w obu treningach minimum 5
okre toru. Zawodnik startujcy w dwóch klasach musi przejecha dodatkowo w drugiej
klasie, co najmniej 3 okrenia toru.
6.4. Aby zakwalifikowa si do wycigu klasy 3, zawodnik musi uzyska w treningach
kwalifikacyjnych czas nie gorszy ni 130% najlepszego czasu.
6.5. Pola startowe ustala si na podstawie czasów uzyskanych w treningach
kwalifikacyjnych. Decyduje najlepszy czas jednego okrenia uzyskany w którymkolwiek z
treningów. W przypadku braku moliwoci pomiarów czasu w treningach, pola startowe na
I rundzie bd losowane, a na pozostałych zgodne z miejscem zawodnika w klasyfikacji
łcznej po odbytych rundach.
Tak ustalone pola startowe obowizuj w obydwu biegach danej rundy.
7. Zawody
7.1. Organizator zawodów ma obowizek opracowania Regulaminu Uzupełniajcego
Zawodów zgodnego z RSM, komunikatami GKSM i niniejszym Regulaminem Ramowym,
przesłania go do zatwierdzenia do GKSM oraz rozesłania do wszystkich zainteresowanych
klubów w terminie 4 tygodni przed zawodami.
7.2. Zawody rozgrywane bd w klasach:
– klasa 1 amator – skutery o pojemnoci do 70 cc, wiek od 10
– klasa 2 – skutery o pojemnoci 50 cc, wiek od 10 lat
– klasa 3 – skutery o pojemnoci 70 cc, wiek powyej 15 lat
Dopuszcza si start skuterów klasy 2 w wycigu klasy 3.
7.3. Zawody rozgrywane bd na dystansie:
– klasa 1 – 8 do 10 km
– klasa 2 – 10 do 12 km
– klasa 3 – 12 do 16 km
Zaleca si, aby wycigi skuterów rozgrywane były na torach o długoci 700 do 1000
metrów.
7.4. W kadej rundzie rozegrane bd po dwa biegi kadej klasy. Moliwy jest start tylko w
jednym biegu, z zachowaniem prawa do klasyfikacji.
7.5. Organizator zawodów nadaje zawodnikom numery startowe i zapewnia moliwo ich
nabycia na zawodach.
Kolory tła i cyfr:
– klasa 1 – białe tło i czarne cyfry, numery od 1 do 30
– klasa 2 – czerwone tło i białe cyfry, numery od 31 do 70
– klasa 3 – ółte tło i czarne cyfry, numery od 71 wzwy
Numery raz nadane s dla zawodnika obowizujce do koca sezonu.
7.6. Skutery zawodników klasy 2 i 3, którzy zajli w wycigu trzy pierwsze miejsca plus
dwa wybrane losowo, musz by odstawione bezporednio po wycigu do zamknitego
parkingu i pozosta tam przez 30 minut. Komisja składajca si z wybranego
przedstawiciela zawodników, wybranego mechanika i kierownika komisji technicznej
organizatora przeprowadzi badanie dwóch wybranych losowo elementów technicznych
(patrz regulamin techniczny) w tych skuterach.
7.7. Organizator powinien zapewni zawodnikom moliwo korzystania w parku maszyn
z energii elektrycznej, biecej wody i WC. Nagłonienie obiektu powinno obejmowa
równie park maszyn.
8. Klasyfikacja
8.1. W kadej rundzie prowadzona bdzie klasyfikacja indywidualna, oddzielna dla kadej
klasy. Zawodnicy za zajte miejsca w kadym biegu otrzymuj nastpujce iloci punktów:
I miejsce – 25 pkt II miejsce – 20 pkt
III miejsce – 16 pkt IV miejsce – 13 pkt
V miejsce – 11 pkt VI miejsce – 10 pkt
VII miejsce – 9 pkt i dalej, co jeden punkt a do XV miejsca – 1 pkt
8.2. Nagrodami w zawodach bd puchary dla trzech pierwszych zawodników w kadej
klasie, w klasyfikacji łcznej za dwa biegi. W przypadku równej iloci punktów decyduje
wynik drugiego biegu.
8.3. Do łcznej klasyfikacji sezonu zalicza si wyniki uzyskane we wszystkich odbytych
rundach minus dwie najgorsze dla danego zawodnika rundy. Mog to by równie rundy,
w których zawodnik nie wził udziału. Nie wolno odejmowa wyników rundy, w której
zawodnik decyzj sdziego zawodów został wykluczony z biegu.
8.4. Zawodnik, który uzyska najwiksz ilo punktów otrzyma na zakoczenie sezonu
„Puchar PZM”. Warunkiem przyznania pucharu jest sklasyfikowanie minimum 6
zawodników w klasie. W przypadku sklasyfikowania 8 i wicej zawodników, puchary
wrczone bd za trzy pierwsze miejsca W przypadku równej iloci punktów decyduje
wiksza liczba lepszych miejsc, a w dalszej kolejnoci wiksza ilo lepszych czasów
startowych.
8.5. Prowadzona bdzie klasyfikacja zespołów, zgłaszanych przed rozpoczciem
wycigów, lecz nie najpóniej, jak 30 minut po zakoczeniu treningów kwalifikacyjnych.
Skład zespołu moe ulega zmianie w trakcie sezonu. Zespół składa si moe z
maksimum trzech zawodników, startujcych w minimum dwóch klasach. Zgłaszajcym
zespół moe by klub, firma lub osoba fizyczna. Do klasyfikacji zaliczane bd punkty
zdobyte przez zawodników zespołu w klasyfikacji indywidualnej we wszystkich rundach, w
których wystartuj. Zespół, który uzyska najwiksz ilo punktów, zostaje zwycizc i
otrzymuje pamitkowy puchar. Klasyfikacja zespołów bdzie prowadzona pod warunkiem
zgłoszenia minimum trzech zespołów w trakcie rozgrywek.
8.6. Organizator zawodów ma obowizek przesła wyniki zawodów do Biura Sportu ZG
PZM w cigu 48 godzin, a do klubów, których zawodnicy uczestniczyli w zawodach oraz
do organizatora nastpnej rundy – w cigu trzech dni od ich zakoczenia.
9. Protesty
9.1. Kady protest musi by złoony na pimieć, wg zasad okrelonych w RSM.
9.2. Do protestu musi by dołczona kaucja w wysokoci 500 zł, która podlega zwrotowi w
przypadku uznania protestu. W przypadku nie uznania protestu wpłacona kaucja
przechodzi na rzecz organizatora. Jeli złoony protest – który nie został uznany –
wymagał rozebrania silnika, połow tej kwoty wypłaca si zawodnikowi, którego motocykl
był kontrolowany.
9.3. Jeeli wskutek przyjtego protestu zajdzie konieczno demontau elementów
skutera, dokonuje tego zawodnik, przeciwko któremu złoono protest lub jego mechanik, w
obecnoci przedstawiciela komisji technicznej i kierownika zawodów.
10. Przepisy porzdkowe
10.1. Kady zawodnik zobowizany jest podporzdkowa si bezwzgldnie wszystkim
poleceniom organizatora i przepisom obowizujcych regulaminów, pod grob
wykluczenia z zawodów.
10.2. Jazda po trasie w kierunku przeciwnym do ruchu jest zabroniona. Nieprzestrzeganie
tej zasady skutkowa moe wykluczeniem zawodnika z zawodów.
10.3. Zawodnik, który przypadkowo opucił tor, musi na niego wróci w miejscu
wskazanym przez sdziego wiraowego lub w taki sposób, aby nie przyniosło mu to
korzyci czasowych.
10.4. Zawody musz by ubezpieczone od OC, a osoby uczestniczce w organizacji od
NW.
10.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialnoci za szkody motocykli, ich czci i
elementów powstałe w wyniku wypadków lub innych przyczyn.
10.6. W sprawach nie objtych niniejszym regulaminem obowizuj Komunikaty
wydawane przez GKSM oraz przepisy RSM.
Główna Komisja
Sportu Motocyklowego
Warszawa, stycze 20088 stycznia 2009 dnia 18:50 #253684AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Tak, tak jeszcze zaklejone lampy 🙂
Ja na pewno będe w Lublinie, Radomiu, Biłgoraju.
A reszte zależy od tego czy będe miał auto ( a raczej będe miał :))Kask moze byc raczej crossowy. Musi mieć homologacje tylko ;p
8 stycznia 2009 dnia 19:12 #253685AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Oho Koks się ostro wziął 😀
powtarzam pytanie: gdzie mogę sprawdźić gdzie takowe imprezy będą ?
8 stycznia 2009 dnia 19:16 #253686AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
ja jak kupie części do tego czasu to może będę w Bydgoszczy 🙂
[ Dodano: 2009-01-08, 19:16 ]
http://www.pzm.pl/Skutery/Kalendarze8 stycznia 2009 dnia 19:29 #253687AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Jejku, zeby wystartować wystartczą tylko checi nic poz tym.
Kask chomolgacja
Rekawice jakieś
Ochraniacze na łokciei kolana od rolek np
buty wysokie, np glany
i pozaklejac lampy w skuterze
Nic poza tym. Checi Checi Checi!!
Startowac wszyscy zeby było duzoooo osób na 09:)8 stycznia 2009 dnia 19:29 #253688AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Dziękówa siwy :*
Czy nic do kur** nie może być na śląsku ?!?!?!? FUCK !
8 stycznia 2009 dnia 19:33 #253689AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Grigor napisał:
Jejku, zeby wystartować wystartczą tylko checi nic poz tym.
Kask chomolgacja
Rekawice jakieś
Ochraniacze na łokciei kolana od rolek np
buty wysokie, np glany
i pozaklejac lampy w skuterze
Nic poza tym. Checi Checi Checi!!
Startowac wszyscy zeby było duzoooo osób na 09:)Ja bym wystartował ale bym was pojechał moim super zbikiem 😛
Tak na serio to ja się przymierzam do jakiś startów ale nie na torze tylko 1/4 ^^8 stycznia 2009 dnia 20:28 #253690AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Koks, to możliwe że się spotkamy;d
Podałbym wam link ale to na forum mielocha więc nie;p chcecie to luknijcie. W lublinie będzie 16 maja 2009.
Zakleić lampy, lusterka wykręcić, rejke zdjąć, kask z homologacją, jakieś badanie od lekarza (20zl) i udział w wyścigu w lbn około 70zł. Podobno8 stycznia 2009 dnia 21:00 #253691AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
do wyścigu też trzeba nóżki boczne/centralne odkręcić.
8 stycznia 2009 dnia 22:22 #253692AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
jest wiele bardziej bezsensownych postów, a bierzesz się tylko za moje. Ostatnio dałeś mi warna za posta z przed miesiąca! 👿 Nie mówię, że nie słusznie go wystawiłeś, ale powinieneś to zrobić przed miesiącem, bo teraz mam już 2 warny
Heh bo on jest dopiero tydziń czasu modem a co do temtu to dlaczego musza być buty z wysoką cholewą
8 stycznia 2009 dnia 22:34 #253693AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
dlaczego musza być buty z wysoką cholewą
żebyś miał usztywnioną kostkę. Wysoka cholewka częściowo zabezpiecza przed jej skręceniem. Głównie chodzi o bezpieczeństwo
8 stycznia 2009 dnia 22:38 #253694AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Szkoda, że nie ma nic na dolnymśląsku. Szczerze to wystartowałbym 🙄 😛 😎
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.