Wymiana silnika chinarelli 2T 50 na chińskie 4T 125

Tak mnie naszło ostatnio na zrobienie z Junaka 607 czegoś w stylu Romet 767 albo Barton Falcon 125. Z mordy są identyczne jak Junak 607.
Rama pewnie też.
Zrobił bym go sobie na zabawke bo mam dużo fajnych gratów do niego ale zbyt żadko używam żeby trzymać w zbiorniku mieszanke do 2T - stąd pomysł na 4T i wcha w zbiorniku może sobie stać ile chce.
Tylko nie ładować tam takiego 7,5 konnego silnika 125 na którym pojedzie z 80km/h tylko taki 12-15konny 125-150 (z papierami na 7,5KM 125 oczywizda) - ty by się nawet dało wtedy zmienić klasyfikację na motor i zachować oficjalnie stosunek mocy do masy pod jazdę na B.
Wychodzi mi na to że jeżeli to jest zawieszenie silnika w bartonie 125

to w romecie 787

a takie jest w chinarelli 2T/Minarelli

.
to np taki silnik

http://allegro.pl/silnik-4t-125-cc-quantum-romet-787-barton-huragan-i5852787414.html
.
powinien tam podejść PnP. Pewnie większość instalacji elektrycznej też jest identyczna. Też są na dwa amorki i bęben z tyłu wiec zapewne nawet koło z ośką pasuje.
A tuningowe graty z 2T bym sobie wyprzedawał powoli to bym się zamknął na zero albo nawet na plus w efekcie

Opinie? Uwagi?

Najdrożej to wyjdzie chyba papierkowa robota bo reszta jest prosta jak budowa cepa.I nie wiem jak z tym kołem czy pasi.

Uwaga jest taka, że szukasz czegoś, czego realnie jakby nie ma. Pewnie znowu szukasz mocy. ;P
*
Chiński silnik na napędzie CVT z logo czegokolwiek tu i tam generuje odpowiednio: 152 QMI = 7,5 KM, a 157QMJ = 9 KM. Plus minus. ;-)
*
http://sklep.motor-land.com.pl/p-20389-silnik-kompletny-gy6-150-4t-d57-4mm-os-kola-12/
^
Dalsze rozważania są zawsze mile widziane. Tylko bez kolejnej skuchy.

nie szukam mocy tylko bym coś sobie z nim zrobił bo szkoda mi że tak stoi. Głównym moim celem jest żeby nie stał. Jeżeli wsadzę 4T to może stać ile chce a potem i tak pojedzie.
teraz i tak mam cylinder do wymiany więc i tak kilkaset zł muszę wpakować.
Prawdę mówiąc 7,5KM też mnie urządza. Tyle ma/miał teraz i to naprawde wystarczało.
.
Dlaczego zakładasz lub skąd wiesz że wszystkie silniki chińskie 125 to są te 7,5konne silniki 110cm i za boga nie może być inaczej?
Niby te z motorlandu deklarują moc przy 7500 a te z allegro dopiero przy 9000.

Ten czarny z romka to by mu pasował jak w morde szczelił:D

Wombat naskrobał:
Dlaczego zakładasz lub skąd wiesz...

^
Bo się tym interesuję. ;P
*
I do sedna...
http://www.lifan.com/English/Mall/MotorEngineView.aspx?5f95e298-f2e5-4f92-adf5-34fe06ff1d4b
&
http://www.lifan.com/English/Mall/MotorEngineView.aspx?3028da12-3046-444f-ad71-e1cc383e2129
&
http://www.lifan.com/English/Mall/MotorEngineView.aspx?18dbad3c-70b5-4490-8d13-b7c88aae1d5f
^
Jak wyżej widać, nawet fabryczna jednostka chłodzona cieczą w wykonie 4T z czterema zaworami, nie dokręca się do tych 9000 obr/min, a ^powietrzaki^ GY6 125 & 150, kręcą się maksymalnie do 7000...7500 obr/min.

ale z tego co podałeś wynika że:
1P52QMI ma 8KM
1P52QMI-2 ma 7,4kW czyli 10KM i to w 125cm - z twojego drugiego linka. 10KM to już nie 7,5KM.
A jakby kupić wersje 150 to zapewne więcej.
Zresztą nawet 7,5KM wystarczy na ten 100kg skuter. Na jego zawieszenie i hamulce to daje osiągi aż nadto.

Ruszyłeś ten temat już na poważnie?
^

szukam silnika, oglądam ceny.
W tygodniu podjadę do Stacje Kontroli Pojazdów co mam najbliżej i dowiem sie jakby wyglądała formalizacja tego z ich punktu widzenia.
W zależności od tego będe sie decydował na nowy/używany silnik i ew. dalszą drogę bo być może poszukam innej stacji lub znajomego co zna znajomego który zna znajomego co przychylnej popatrzy w dokumenty.

Ej, panie, poszło tam co do przodu, ale tak już z kopyta? Hmm?
^

Nic w temacie. Nie mam czasu się tym zająć.

Czemu tak?

bo roboty po kokardke

Eee, tak tylko... mówisz. ;-)

ale jak mówie to mówie. :)
W każdym raz dziś się zabrałem za temat. Odwiedziłem Stacje Kontroli i spytałem się czy z ich punktu widzenia taka operacja jest możliwa.
Jakoś specjalnie kłód pod nogi nie rzucali ale kategorycznie stwierdzili że oni nie mogą i nie są w stanie stwierdzić ^poprawności technicznej^ takiej modyfikacji więc kluczowa będzie opinia rzeczoznawcy (podobno około 400zł).
Z ich strony będzie potrzebne.
- zaświadczenie (faktura) z zakładu profesjonalnego o dokonaniu takiej modyfikacji oraz kopia ich KRS
- opinia rzeczoznawcy
Kluczowy jest rzeczoznawca bo na pewno on musi stwierdzić czy do montażu silnika użyto odpowiednich śrub.. itd oraz czy rama pojazdu to wytrzyma bo np nie różni się konstrukcyjnie od ramy ^gotowca^ ze 125. Zapewne zarząda zważenia na wadze z atestem bo zmieni się masa i prędkość maksymalna.
Za to nikogo nie interesowało pochodzenie silnika (to część zamienna). Ale zapewne kwit na zakup silnika z mocą wyszczególnioną na fakturze mogło by oszczędzić np potrzeby hamowania pojazdu na hamowni.

Po rozmowie z rzeczoznawcą PZMOT.
Należy (najlepiej we własnym zakresie) zdobyć kompletacje techniczną od modelu 50, kompletacje techniczną od wersji 125, porównać. I jeżeli jest to rokujące (mocno zbieżne) wtedy uderzać do nich. Ew. jeżeli jest mało zbieżne to wtedy też można do nich tylko będzie drożej bo sobie te poszczególne punktu musieli by sami zbadać zamiast porównać w dokumentacji.

Zawracanie Wisły kijem...

nie take wisłe my zawracali w 49tym..

Światło w tunelu już widzisz, zatem atakuj ten temat ostro. My są za tobą. ;-)
^
I śmierć... krawatom. ;P
http://jakubroskosz.com/5-rzeczy-ktore-musisz-widziec-zanim-kupisz-krawat/

Ta ruszaj jak przez to kwitowe bagno przejdziesz to będziesz Rambo John J :D

Mam tajną broń. Kumpla w PZMOT.