Wymiana silnika 139QMB - tylko na co?

Witam posiadam skuterek Rhon wygląd jak nowy przebieg 5500tys nie warto go oddać za bezcen- ale niestety silnik dał już tyle popalić ze decyzja padła żeby wymienić na inny- jedzie kiedy chce i wraca do domu kiedy chce- -i tu pytanie jaki będzie pasował w miejsce wymienionego 139qmb? najlepiej jak największa pojemność nie chodzi mi o prędkość to zaznaczam -co można tam największego i dobrego wcisnąć - 4T czy 2T- możne ktoś ma doświadczenia z takimi zmianami z góry dziękuje pozdrawiam

Piaggio/Gilera 2T podobno pasuje bez problemu.

Ok czekam na dalsze sprawdzone propozycje i o podanie typu silnika lub nazwy skuterka łatwiej będzie porównać - ten mój 139qmb kupiłem od sąsiada starszy człowiek ciągle miał problemy i ja również mam już tego silnika dosyć zrywają sie gwinty przy dokręcaniu siła 3latka masakra - skuterek mi wielkością i wyglądem odpowiada bardzo dlatego chce go ratować nie wiem czy to prawda ale ktoś wsadził w takie cudo 125silnik ale nie wiem od czego niestety

Możesz też iść najprostszą drogą-wziąć silnik z Agility 4T lub Sym-a Orbit-taki sam z grubsza jak Twój, tylko ma lepsze materiały.

no zobaczymy - mam nadzieje ze temat możne ruszy i coś postaram się zrobić

I mówisz, że kupisz jakąś markową silnikową używkę i pociągniesz ten temat modernizacji do jego samego końca?

Trzymam kciuki i od dzisiaj pilnie śledzę ten wątek. ;D

Vezyr napisał:

Możesz też iść najprostszą drogą-wziąć silnik z Agility 4T lub Sym-a Orbit-taki sam z grubsza jak Twój, tylko ma lepsze materiały.

Szczerze? Szału nie ma. Chyba że znajdzie silnik Kymco sprzed 2009 roku z małym przebiegiem.

Dlaczego Kymco przed 2009 ? Powiem tak jestem kierowcą w domu jestem raczej rzadko ale jak jestem przykładowo 2dni z czego 1,5dnia walki żeby to jechało to przegiął i dlatego taka decyzja i pomysł zeby włożyc najlepiej większą pojemność tylko ze nie wiem co będzie pasowało

mirek2602197... napisał:

Dlaczego Kymco przed 2009 ?

Ponieważ wtedy było więcej tajwańczyka w tajwańczyku.

podaje link i proszę o opinie - trochę ciężko uwierzyć ale ciekawy jestem Waszych przemyśleń - ciekawy jestem jakie osiągi można wtedy mieć- http://allegro.pl/silnik-4t-nie-125-cc-a-175-cc-zipp-romet-router-i4242860079.html

Dupę urwie od razu. Przecież musi ją urwać. Zali wżdy.
*
Chłopie, Ty naprawdę masz zbyt dużo tego wolnego czasu.
I okazyjnie zajmujesz też czas takim zwykłym ludziom na tym tutaj forum.
Tego kolesia od wskazanego silnika, to bym w kolano postrzelił i czekał, aż się przyzna, że nieco jednak skłamał.
Lasów mamy niby mało, ale jeleni jest w nich zawsze dużo. I żerują takie na zwykłych zającach. Takie środowisko. ;-)

Chinol_180 - wyczerpująca odpowiedz ha ha -czasu nie mam niestety cały czas w trasie i tak kukam to tu to tam- ten link to raczej ciekawostka ale pewnie ktoś kupi myślę ze tyle da co naklejki np 500cm pojemności..........

Służę uprzejmie. ;-)
*
Jeżeli realnie podchodzisz do tego zagadnienia, to masz trochę do ogarnięcia w tym temacie, a na to trzeba czasu i dochodzimy do sedna sprawy, że lepiej zarobić i kupić coś gotowego niż się pastwić nad kupką części i spasowaniem tego w nową całość. Owszem, kilku tutaj się to udało i twierdzą, że są zadowoleni, ale żaden się nie przyznał ile czasu mu to zajęło. Ja się przyznam, grubo ponad 100 godzin.
Czy było warto? Warto było. Czy się opłacało? A skąd. Zaoszczędziłem tysiaka, wydałem tysiaka górką i kolejnego tysiaka już nie wydałem, bo zrobiłem sobie wszystko sam. I po swojemu. Sztuka dla sztuki i można zostać okazyjnie artystą rzeźbiarzem. A są i tacy co polegli sromotnie i słuch wszelki po nich zaginął. Potrzebne Ci to? Chcesz się sprawdzić? Wyprowadź na prostą sprawę ze swoim obecnym sprzętem, a potem możesz się brać za sprawy wielkie. A może Ci nawet przejdzie całkowicie i będziesz miał dzięki temu więcej czasu dla rodziny. :-)
*
Nie odpuszczasz i chcesz *motóra*, to możesz się zainteresować prawdziwą 150-ką za całkiem rozsądne pieniądze...
*
http://www.motosklepzawiercie.sklepna5.pl/towar/181/silnik-4t-lj150-qt4-kpl-z-wyposazeniem-150cc.html
*
Powinien wygenerować około 9 KM (tych prawdziwych) i masz to jako nowy komplet, chociaż na samym silniku się pewnie nie skończy, bo trzeba do tego jeszcze kilka rzeczy dokupić i jakoś zmieścić to wszystko w ramę. Mówię szczerze, to jest sztuka dla sztuki, ale można sobie rzeźbić, czemu nie. Darz bór. :-)

dzięki za odpowiedz -teraz kiedy może będzie można na B jeździć 125-ką trochę inaczej to widzę -jeżdżę nie lubianym TIR-em a na motorek kwitków nie mam dlatego tak kombinuje pozdrawiam dzisiaj ze Świnoujścia jutro ze Szwecji hahaha

Proszę bardzo. :-)
*
To nie kierowca TIR-a jest wrogiem zwykłego skuteromaniaka, to jego naczepa nim jest. ;-)
*
Chcesz być fajny gościu, to swojej kobiecie altankę zrób, ale nie pchaj się w jakieś wydumki z popylaczami, chyba, że teściowa jest taka sama jak żona, to wtedy olej wszystko i idź sobie coś grzebać. I na pohybel takim. A niech kran cieknie, niech grzejniki strzelają i buchają parą, weź olej cały ten system i idź sobie podłubać. Odpoczniesz nieco od tego ciągłego jazgotu. ;D

Wcale nie jest powiedziane że nie mozna. Wszystko zalezy od tego ile czasu na to poświęcisz. osobiście wsadziłem do Rometa RXL silnik od Gilery 800 ( 800 ccm ).

poszukaj sobie jakiegoś silnika np. 125/250 ccm, zapisz sobie jego nazwę, następnie szukasz np. na Ebay 139QMB to ( twoja nazwa ) conversion kit
Czyli mocowania, ktore musisz zainstalować tak by zamocowac np. silnik mocowany od gory do ramy gdzie silnik jest mocowany od dolu.

Jak masz kupowac silnik to caly zestaw, wraz z kolem i najlepiej z tarcza i hgamulcem, bys nie musial kombinować. - Z Anglii mozna sporo tego sciagnac lub od goscia z Radomia, ktory ma na stanie kilkaset skuterow ( znajdziesz na OLX i Allegro ).

Jak bedziesz milal "przejściowkę" mocowania to juz z gorki.
2-3 godz roboty i hula

Osobiscie polecam zakupic calosc, wraz z wiazka, licznikiem etc - najmniej roboty wtedy bedziesz mial.

Artur Medard... napisał:

Wcale nie jest powiedziane że nie mozna. Wszystko zalezy od tego ile czasu na to poświęcisz. osobiście wsadziłem do Rometa RXL silnik od Gilery 800 ( 800 ccm ).

Ta, a tu mi czołg jedzie...

Artur Medard... co ty pier... jak taki z ciebie spec daj fotki tego sprzętu,szkoda że silnik od zetora ci nie pasił to był by wyczyn.a co do tematu jak nie ma skuter papiera to go olej.niewarta skórka wyprawki w koło komina będziesz jeździć.