Wymiana paska w honda sfx 50 sport na nowy-problem

Witam wszystkich skutero-maniaków.Posiadam Hondę sfx 50 sport (z 2000r.-jeśli to ma znaczenie) ,jechała bardzo ładnie, przyspiszenie-dla mnie wystarczające,sekcja napędowa prawie oryginalna- wymieniony tylko przeciwtalerz na pollini.Rolki oryginalne 9gr .
Nie do k0ńca wiem jaki powinien być oryginalny pasek ale ufam,że w serwisie wymienili mi go na oryginalny.Tu zaczynają się schody.po przejechaniu około 6 tyś km. postanowiłem wymienić pasek na nowy-firmy dayco ,po wymianie tego paska skuter stracił przyspieszenie i prędkosć maksymalna spadła do 65km/h i nic dalej.... wymieniałem rolki na ciut inne :8.4gr x 3 i 7,4gr x 3 i nadal nie idzie wiecej niż 65. mam też założony wydech firmy technigas .
Co mogło się zmienić? dlaczego stracił na przyspieszeniu i prędkosci maks. ?? Potrafi ktoś doradzić??

Wymiary paska który teraz wsadziłeś są takie same ? Jeśli pasek będzie krótszy lub węższy to nie wejdzie na górę wariatora.

Pasek jest taki jaki powinien być tzn 18 x 700 (przynajmniej takie zaleca producent) nawet jeszcze kupiłem polliniego dedykowany do mojego skutera i nadal to samo. moze ciut zwiększyło sie przyspieszenie, ale ogólnie nadal jest żle....
Acha a zaznaczyłem specjalnie lekko farba (pisakiem ) górę wariatora i widzę,że pasek wchodzi na samą górę...

Naprawdę nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na moje pytania????

teoretycznie powinno być wszystko w porządku jak idzie na samą górę
pasek zwykły ?
sprzęgło w jakim stanie ?

pasek nowy pollini a klocki cierne strzegła w stanie bardzo dobrym... w zeszłym roku wymieniane..pod sam koniec.
Jeśli chodzi o sprężynkai : też wymieniałem.. ale bez wymiany rolek. z tym,że chybe uzyskałbym tylko przyspieszenie a nie V-max... tak??

Czyli niema kogokolwiek kto mógłby mi pomóc?? A jest ktoś chociaż z okolic poznznia, kto się ciut zna na takich sprawach?? może co dwie głowy to nie jedna i z kimś doszedł bym do konkretnych wniosków....

Skoro wymieniany był tylko pasek to albo coś zje***li w serwisie albo winny jest pasek. Założony jest poprawnie ? tzn. czy odpowiednią stroną ? Na pasku powinny być narysowane strzałki w którą stronę ma się kręcić. Sprawdź to.

Może powiem od początku ale w skrócie:
Kupiłem skuter i chciałem sam go z lekka stuningowac (tzn.lepsze przyspieszenie i predkosc) ale zamiast zrobic to popsułem (pasek napedowy starczał na około 600km. oddałem go do serwisu i tam gosc mi wymienił : wariator -na oryginalny, sprzegło wraz z talerzami i sprężyną centralną na oryginalne, pasek napędowy na oryginalny-ciut używany, został tylko przeciw talerz firmy pollini. Od tego czasu działało wszystko doskonale . Skuter przyspieszał przyzwoicie i jechał max 75. Żadnych blokad nie było. Pasek w końcu się zjechał-po około 8tyś km. Wymieniłem na nowy, ale firmy dayco ,reszte znasz.....
Pasek zakładałem prawidłowo :napisami do siebie

Skoro po wymianie paska osiągi spadły to nie ma siły. Coś jest nie tak z samym paskiem lub na drodze wariator - sprzęgło.

sprawdzałem wszystko po koleji.. pasek, rolki (nawet wymieniałem na nowe) wariator, przeciwtalerz, sprzęgło..... wszystko w stanie dobrym-przynajmniej takim jakim miałem po załozeniu w serwisie.... dlatego napisałem na tym forum.. jednakze widze ogrom zainteresowania......:( Mimo wszystko dziekuję Tobie "Kapuchon" ,że chociaz Ty mi coś odpisałes, bo reszta to tylko jakieś suche wywody na tematy które były na tym forum niejednokrotnie przerabiane. .... Już nic nie pisze, bo nie ma sensu...i tak nikt się nie wypowie.... A Tobie jeszcze raz dzieki
Sorki,że dopiero teraz ale w pracy byłem..

Po pierwsze, nie każdy ma czas siedzieć przed kompem, po drugie jak ktoś nie wie jak pomóc to się nie wypowiada, a co do Twojej przyczyny kupiłeś zły pasek albo nie umiesz wyregulowac napędu, tecnigas next r lubi rolki w przedziale 5.5-6.5g a nie tak jak Ty stosujesz jakieś mieszanki, spróbuj powrócić do poprzedniego ustawienia i załóż te części co miałeś przed wymianą (sprawdż zachowanie skutera).

Z tym dokladnie co mialem, to wogole nie chce ruszac,. moje oryginalne rolki mialy 9gr. jesli chodzi o reszte napedu to pozostal bez zmian,czyli tak jak w oryginale,sprzeglo jest to samo , sprezynki wlozylem te same co mialem, mimo iz probowalem zmieniac na inne wraz ze zmiana rolek, zaprzestalem jednak na tym co bylo oryginalnie. niestety wydechu nie dam rady zalozyc tego samego , bo poprostu juz go nie mam..pasek przymierzalem do oryginalnego i jest ten sam, mierzylem sowmiarka szerokosc i wysokosc. dlugosc -przymierzylem, mooooze jest roznica okolo 1mm (jak na oko)

na 70% wariator. Możliwe, że nie miałeś oryginalnego wario tylko tuningowy. Założyłeś oryginalny i osiągi spadły. Może w warsztacie zamiast założyć oryginalny, podregulowali bądź poprawili ten co miałeś. Widocznie coś źle robisz skoro 2 razy się da to bierzesz i dwa rady wychodzi ci do dupy.

Ja się opieram na swojej vitalce, rolki seryjne miałem 8.4g, przy wydechu tecnigas next r dałem rolki 6g i wzrosła moc i prędkość, sprzęgło seryjne, próbuj regulacji na razie rolkami a sprzęgło zostaw.

Archeologia... ale napiszę ;)
@lemonek, pasek nowy musi się ułożyć. Jeśli sytuacja nie zmieni się po przejechaniu 100km, to dopiero bym się martwił. Generalnie dayco bardzo dobre.