Wymiana paska napędowego i skutki niedokręcenia wariatora

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Wymiana paska napędowego i skutki niedokręcenia wariatora

Ten temat zawiera 0 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe watermelon watermelon 9 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 1 post (z 1 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #630016
    Zdjęcie profilowe watermelon
    watermelon
    Użytkownik
    • Postów: 77

    Kilka miesięcy temu w czasie jazdy strzelił mi pasek napędowy. Nie ma problemu, jest wiele filmów i artykułów opisujących jak go wymienić. Kupiłem pasek, odkręciłem co trzeba, założyłem, skręciłem na ile siła pozwalała i jeździłem dalej.
    Po kilku miesiącach, w czasie jazdy rozkręcił mi się wariator. Dopchałem skuter do sklepu motocyklowego, pożyczyłem narzędzia, dostałem trochę kleju do gwintów i jeździłem dalej.
    Ostatnio skuter zaczął wydawać z siebie dziwne dźwięki – na postoju bardziej ‚pyrkał’, słychać było lekki hałas z przekładni, w czasie jazdy rzęził bardziej niż zwykle, podczas ruszania wchodził na wyższe obroty niż miał to w zwyczaju. Ponownie ściągnąłem pokrywę przekładni i zobaczyłem, że pasek napędowy jest dość luźny. Stwierdziłem, że chyba pora pokazać skuter komuś, kto zna się na rzeczy.
    Po oddaniu pojazdu do warsztatu, dostałem telefon z informacjami co się stało. Z tego co zrozumiałem, wariator znowu się rozkręcił i porobił sporo szkód. W wersji lepszej, wymiana wariatora wystarczy. W wersji gorszej, konieczna będzie wymiana wału korbowego (zgaduję, że któraś część przeorała ten poprzeczny gwint, którego trzyma się wariator).
    Czyli prosta wymiana paska może zakończyć się remontem silnika.

    Romet RXL eco 50 4T (2013) – pyr pyr pyr pyr || Honda PCX 125 (2018) – wziuuuu
Oglądasz 1 post (z 1 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie